Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolki oleju, chłodzenia, choinka automatu, była woda po deszczu w aucie ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, piszę tutaj z uwagi na złożony problem elektryki, bo nie da się tego inaczej ująć. Zaczęło się od 2 faktów, niedrożne kanały spływu wody pod aku, oraz jednocześnie chyba niski poziom oleju. Mianowicie 2 tygodnie temu były intensywne opady deszczu i jak się okazało miałem nie drożne kanały przy aku, opady były na tyle intensywne, że zanim się zorientowałem w aucie miałem niezły basen za fotelem pasażera. Do tego także doszedł niski poziom oleju, który już skorygowałem. Jednak nie wiem w czym leży problem, oczywiste jest że bez komputera się nie obejdzie, ale może ktoś coś podobnego chociaż przerabiał. Wodę już wybrałem wyszuszyłem na ile możliwe auta, ale mam wrażęnie jakby ta woda także gdzieś zawiniła. Wykluczam ECU chyba bo jest szczelna pokrywa, natomiast woda najprawdopodobniej leciała uszczelką od przewodów klimy do wnętrza i wypływała z tyłu kanałem od nawiewu pod fotelem. Myślę i nie widzę, aby ECU było zalane, na ścianie akumulatora było widzać, że woda była raczej niżej w tej przestrzeni podszybia. Jednak obecnie objaw jest taki, jakby się wszystko rozprogramowało, a może to tryb awaryjny. Nigdy nie miałem z tym problemów. Za to teraz na desce mrugają kontroli oleju, chłodzenia, hamulca postojowego, czasami piszczy też chyba nie wiem ten niski poziom oleju. Nie było także oznaczeń ze skrzyni TIPTRONIC (PRND432), później czasami pokazują się i mrugają na przemian. Skrzynia po wrzucaniu biegów albo szarpie, albo po chwili wręcz bolkuje wszystko i nie idzie nic włączyć, jedynie wyłączenie zapłonu ułatwia wrzucenie ponownie dzwigni na P. Jak to wszystko odkryłem to auto jeszcze jechało, ale automat zachowywał się jakby jakiś tryb awaryjny, był słabszy, jakby zabrakło połowę mocy zwłaszcza pod wzniesienia to zauważyłem. Auto w sumie wróciło na postój po chwili, bo nie było sensu dalej cokolwiek ćwiczyć. A teraz j/w zastanawiam się czy woda mogła coś rozprogramować mokre były bardzo mocno dywaniki za fotelem pasażera wręcz woda nad wycieraczką, oraz mokry przedni dywanik pasażera, wilgotny, ale najgorzej było włąśnie z tyłu. Nie wiem czy pod dywanikami idą jakieś kostki, czy przewody, które mogły doprowadzić do jakiegoś zwarcia. Może także jest to jeszcze związek z tym, że mógł odezwać się czujnik oleju bo było go mniej, ale to już skorygowane. Kontrolki na 10 przypadków, raczej na 8-9 cały czas mrugają nie gasną, pojawia się sygnał dźwiękowy, skrzynia też szarpie, albo się blokuje na N, kontrolki od skrzyni jak wyżej, albo ich nie ma albo choinka na nich się pojawia. Praktycznie nawet nie próbuję ruszać autem. Pytanie czy ktoś miał taki cyrk lub podobny. Wolę myśleć, że potrzebna jest solidna adaptacja komputerem i kasacja błędów, niż jakaś poważna usterka :(. Auto w skrócie to B5 2,6 V6 ABC Tiptronic 1996r., Będę wdzięczny za sugestię i podpowiedzi. Pozdrawiam

Opublikowano

Pod fotelem pasażera z tego co pamiętam masz w B5 sterownik skrzyni biegów - zapewne go zalało i tu jest problem.

Poza tym na ścianie grodziowej w okolicy ECU będziesz też miał zespół przekaźników - tutaj też mogło zalać te układy. Wszystko do rozebrania, sprawdzenia i osuszenia.

Opublikowano

Grozi uszkodzeniem tego sterownika pewnie co? Rzeczywiście to może tłumaczyć, wody było sporo z tyłu, ale przód też był mokry. Jest wogóle szansa na ratowanie tego. Wodę wybrałem, ale chyba z przodu, jeszcze trochę gdzieś siedzi, czytałem o gazetach np tutaj, że wyciągną wilgoć do 0. A jak się tam dostać, średnio wiem. ECU chyba wody nie dostało, tak na pierwszy rzut oka sucho i szczelne, a prawa strona tylko pływała. Jak bym się dostał rozebrał wysuszył, jakaś nadzieja, może jeszcze pewnie wogóle adaptacja tego. Może jakoś rozbiorę wysuszę i nie wiem, myślisz że da się uratować jeśli to sterownik ?

Opublikowano

Kolego nie obejdzie się bez wyciągania całej tapicerki. Gazetami nie wysuszysz, pod tapicerką są gąbki, które na pewno są nieźle nasączone wodą. Także demontaż siedzeń, kanapy, tunelu środkowego i konkretne suszenie!

Opublikowano (edytowane)

ECU suche, sprawdziłem odkręciłem pokrywę, szczelne i w środku i nie widać śladu wody i na przewodach i na kostkach, ani nigdzie we wnętrzu, poza tym strona auta od kierowcy była OK, wiec to potwierdza, że lało się stroną pasażera przez uszczelni nagrzewnic i klimy. Pytanie jak najłatwiej dostać się do sterownika skrzyni tunel środkowy wstępnie zdjęty, ale widzę, że tapicerka jest w całości na szerokości auta i myślę, czy jest jakiś sposób, aby np wymontować fotel pasażera i dobrać się jakimś cudem pod tapicerkę aby i wysuszyć i wyjąc może ten sterownik jeśli gdzieś tam jest. Czy można jakoś odchylić tapicerkę np od progu pasażera może. Tak naprawdę prawa strona była mokra i to bym musiał jeszcze dosuszyć, ale teraz myślę o sterowniku aby jeszcze zadbać o niego, jeśli jest jeszcze o co zadbać :(


Dziś wygląda to tak dostałem się do sterownika, próbuję wysuszyć jak się da te wszystkie pianki i wykładzinę, jest jeszcze wiązka przewodów, którą na wszelki wypadek owijam w gazety, aby ta woda wpiła ile się da. Te pianki w tapicerce to masakra, chłonne i to bardzo, woda została teraz głównie w gąbkach. Wyjąłem skrzynkę sterownika i sterownik na
zewnątrz, niestety był także we wodzie także w skrzynkę wleciała. Nie wygląda to dobrze, w każdym razie rozebrałem, wyjąłem z gniazda, gniazdo oczyściłem i się suszy. Z kolei sterownik otworzyłem z obudowy, osuszyłem trochę, po podłączeniu na sucho co prawda nadal przerzucają biegi i szarpią, wogóle nie ma ich na wyświetlaczu, ten pasek PRND432 jest ciemny zupełnie. Teraz chyba nie blokuje skrzyni w pozycji N, przynajmniej się nie zdarzyło. Jednak dołączę zdjęcia jak wyglądał w środku. Dostałem jeszcze sugestię, że skoro tyle czasu był we wodzie, aby zanurzyć go na jakiś czas w wodzie destylowanej i oczyścić później może delikatnie i solidnie osuszyć. Zdjęcia są zaraz po wyjęciu z obudowy, tak wyglądał na sucho po wyjęciu z auta. Co sądzicie, da się to uratować i czy ma to sens finansowo, jeśli wogóle? W sumie nie wiem jak się zachowa, gdy go osuszę i wyczyszczę, wizualnie wygląda już lepiej, ale nie wiem, jakiemu mógł ulec uszkodzeniu. Okaże się naprawa, albo wymiana.

dba3fadb6e5396412e07730e72077382.jpg

230f5328d296f9ad6760ec3f7b65e68a.jpg

A dziś o starym sterowniku możemy chyba już zapomnieć, podpięty nowy sterownik (tj. używka na gwarancji) i większość się ustabilizowała, kontrolki już ok, oprócz tego, że jest tryb awaryjny (wyświetlacz PRND432) i zapewne konieczna adaptacja lub usunięcie kodów usterek, w każdym razie przełożenia już nie szarpią, R zachowuje się trochę dziwnie, no ale czego chcieć bez kompa. W najbliższym czasie chyba uda mi się podpiąć VAG i zobaczę czy auto będzie śmigać. Jeśli ktoś z Poznania byłby w stanie przeprowadzić diagnostykę VAG profesjonalnie, będę wdzięczny za kontakt, pozdrawiam ;)

No i tego błędu nie lubię (00266 Elektrozawór 5 (N92) - otwarty obwód, zwarcie do masy/plusa12), coś tu jest nie halo z adaptacją, czy z czymś bliżej nie określonym, bo coś tu nadal sieje tryb awaryjny, naczytałem się o kostkach i instalacji. Ale, o wygląda także jak konieczność adaptacji, choć nie wiem, bo aż tak się nie znam.


Wracając do tematu, ma ktoś może pomysł, teraz błędy wyglądają lepiej. Znalazłem jeszcze na stronie Ross-tech, jakaś wzmiankę o pedale przyspieszenia. Czy to rzeczywiście trzeba tak dokonać (3-5 sekund w sekcji Basic Settings) znalazłem to w 2 linkach, choć u mnie jest TIP 5-biegowy:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/autotrans.html

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/4-Speed_Automatic_Transmission_%2801M%29

W błędach skrzyni, dziś już nie pojawił mi się newralgiczny błąd wcześniej 00266 - Solenoid Valve 5 (N92) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent. Jak skasuje pozostałe błędy (dołączam listę poniżej), to na wyświetlaczu pali się już pojedyncza pozycja przełożenia, a nie całość PRND432, więc zakładam, że znika tryb awaryjny, ale po wybraniu przełożeń, jeszcze brak wyraźnie mocy i auto stoi, na R chyba wtedy szarpie i gaśnie. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu powrót na wyświetlaczu PRND432. Więc myślę jaki diabeł tu jeszcze siedzi i czy to jakieś te adaptacje z tym pedałem przyspieszenia.

Błędy to głównie to co poniżej, wiec raczej chyba nic na siłę groźnego co nie pozwalało by ruszyć z miejsca, z kolei w kodowaniu skrzyni same zera, wiec zakładam raczej poprawnie chyba aktywne w funkcji fabrycznej (czy automatycznej DSP Mode), podobnie jak w linku.

VAG-COM Version: Release 409.1-US


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4A0 907 473 D
Component: 2,6l V6 MPFI AT D05
Coding: 00087
Shop #: WSC 45845
3 Faults Found:
00554 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 2
19-10 - Lower Limit - Intermittent
01247 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01257 - Shareware Version. To Decode all DTCs
36-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 8D0 927 156 A
Component: AG5 01V 2.6l2V RDW D69
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
00526 - Brake Light Switch-F
27-00 - Implausible Signal
00532 - Shareware Version. To Decode all DTCs
38-00 - Please Register/Activate

-------------------------------------------------------------------------------


Temat ogólnie ogarnięty, ostatecznie cała problem i brak możliwości poruszania się spowodowany był przez sterownik tj. zakupioną używkę. Po odłączeniu sterownika, jak się okazało auto rusza i jedzie awaryjnie na najwyższym przełożeniu. Sterownik używka miał jakiś defekt i tu była przyczyna, że po jego wpięciu skrzynia wogóle nie miała mocy, szarpała na przełożeniach i cały czas wyświetlała tryb awaryjny, który wracał po wyłączeniu zapłonu. Na szczęście część na gwarancji zakupu i zwrot, jak widać przykład i przestroga na ryzyko zakupów w necie.

Edytowane przez kubastomus
Opublikowano

Dawny temat, ale oficjalnie zakończyło się na wymianie jeszcze jednego sterownika, tym razem sprawnego. Skrzynia żadnych adaptacji nie potrzebuje, podpięcie sprawnego sterownika od razu skutkuje prawidłową pracą i przełożeniami, wyświetlaniem przełożeń PRND432, w zależności od wyboru i wszystko tak jak powinno ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...