Deli93 Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Witam Mam problem z moja A4 mianowicie po wymianie rozrządu wymieniłem olej na Castrola 5W30.. przejechałem 6 tys km w trakcie których kontrolka oleju zapaliła się 3 razy w rezultacie pochłaniajac 1.5 l oleju.. Silnik po mimo wkręcania go do 6 tys nie puszcza żadnej chmurki silnik jest suchy pod pokrywami rozrządu tez nie dopatrzyłem sie żadnych wycieków.. czy winny może być olej?
Mateuszek1001 Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 No olej sam z siebie nie znika magicznie, albo wyciek, albo idzie w rurę. skoro nie ma wycieku to raczej sie spala. A jaki wcześniej lałeś olej ?
Deli93 Opublikowano 11 Lipca 2015 Autor Opublikowano 11 Lipca 2015 samochod mam 3 miesiace poprzedni wlasciciel lał tez 5w30.. remont silnika mi sie nie usmiecha chyba pozostaje lac i jezdzic ewentualnie zmienic olej na gestrzy
robitl Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 pozostaje lac i jezdzic ewentualnie zmienic olej na gestrzy
Mateuszek1001 Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 No wiesz... gdy by to był golf 2 albo passat b3 to okej, mógłbyś wlać 15w40. Ale tu zmiana oleju nie pomoże zbytnio. Jeśli bierze to znaczy że są nieszczelności, najprawdopodobniej na pierścieniach albo uszczelnieniach zaworów. Ale z tego co gdzieś mi sie obiło o uszy to w Vkach to normalne że biorą, zresztą każdy silnik bierze, kwestia tylko ile. w sumie 1.5l/6km to hmm trochę zbyt sporo.
sławek85 Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 sprawdz zawór odmy jak nie dymi na niebiesko na zimnym lub ciepłym to gdzieś ci ucieka
BeyerBrown Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 (edytowane) 5W40 (VW502 00) to odpowiedni olej do tego silnika, lepkość w temp. roboczej, tj. przy 100st.C, ma ciut wyższą niż 5W30 (VW504 00/507 00) a więc jakby nie patrzeć jest gęstszy Ja wcześniej, na 5W30, dolałem od wymiany do wymiany (12tys.km) ok.1,5l oleju, teraz, po przejściu na 5W40 i przejechaniu 7tys.km zrobiłem dolewki 0,5l, choć jeszcze na bagnecie nie było jeszcze minimum. Zużycie zatem spadło ze 125ml na ok. 70ml/1000km No i olej w silniku podczas jezdy autostradowej (180-200km/h ) lub mocnego butowania nagrzewa się do ok. 115st.C - 5W30 w tych samych warunkach potrafił mi się zgotować do 120st.C. Z powyższych powodów uważam, że 5W40 lepiej się sprawdza w tym silniku. Edytowane 15 Lipca 2015 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się