Skocz do zawartości
IGNOROWANY

FIiltr powietrza Grzybek HKS do1.8T BFB za i przeciw?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wlasnie , za hks przemawia glownie cena , a jakoscia nie odbiega zbytnio

Cena HKS jest naprawdę kusząca, tylko że często filtry tej firmy, które sprzedają na allegro to podróbki. :kwasny: ...ale To mnie i tak nie odstrasza, żyjemy w takich czasach że połowa rzeczy które mamy to mogą być podróbki i nawet o tym nie wiemy. :decayed:

Jak coś mam pippercorssy w fajnej cenie :wink:

ps. Wandej napisz na pw. ile chcesz za niego i podeślij jakieś foty ;)

Opublikowano

sorki że nie na temat ale kolego krzysiekvtec skąd masz taką jaszczure zamiast ESP?

Opublikowano

A pytanie , ta rura do tego odkurzacza co byla do filtra podlaczona , moze tak luzno sobie byc pod maska do puki sie nie dobiore do tego i nie zdemontuje ?

Wysyłane z mojego C5303 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

A pytanie , ta rura do tego odkurzacza co byla do filtra podlaczona , moze tak luzno sobie byc pod maska do puki sie nie dobiore do tego i nie zdemontuje ?

Wysyłane z mojego C5303 za pomocą Tapatalk 2

Tak :wink:

Opublikowano

Czyli spoko :-)

Wysyłane z mojego C5303 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

sorki że nie na temat ale kolego krzysiekvtec skąd masz taką jaszczure zamiast ESP?

zrobiłem :) z szablonu na seryjnym przycisku

Opublikowano

sorki że nie na temat ale kolego krzysiekvtec skąd masz taką jaszczure zamiast ESP?

zrobiłem :) z szablonu na seryjnym przycisku

Fajny patent. :thumbup1: Jaką farbą malowałeś przycisk?

Opublikowano (edytowane)

zwyklą czarny mat

Edytowane przez krzysiekvtec
Opublikowano

Troszkę odkopię temat ;) Aby zamontować grzyba do BFB potrzeba coś jeszcze? Grzyby występują z różnymi średnicami na wejściu, potrzebny jest jakiś łącznik, redukcja? Chodzi mi o to, aby zamontować na kołnierz od przepływki bezpośrednio ;)

Opublikowano

na seryjny tip nie bedzie sie miało na czym trzymać chyba ze zrobisz jakies dziwne mocowania :)

Opublikowano

Troszkę odkopię temat ;) Aby zamontować grzyba do BFB potrzeba coś jeszcze? Grzyby występują z różnymi średnicami na wejściu, potrzebny jest jakiś łącznik, redukcja? Chodzi mi o to, aby zamontować na kołnierz od przepływki bezpośrednio ;)

Zależy od grzybka, te z Simoty podejdą bez silikonu ( od razu mają wbudowany ), średnica 70mm ( tyle co przepływomierz ). Jeden problem, z tego co wiem nie ma do nich zamiennych filtrów, po prostu go myjesz i zakładasz dalej.

Lepiej wziąć "HKS", średnica 84mm i silikon ( najlepiej 70-84, lecz ja takiego nie znalazłem, założyłem 76-83 i wszystko gra ), później kupujesz sam filtr za 30zł, zamiast go myć itp.

Żeby nie łapał ciepłego powietrza od wydechu wykorzystałem starą blache, która była przykręcona do obudowy filtra powietrza :)

Opublikowano (edytowane)

jaki jest sens wciągać gorące powietrze z komory silnika ?

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Właśnie tego bym sie obawiał najbardziej. Seryjny dolot jest fajnie zbudowany bo ciągnie na prawde najchłodniejsze mozliwe powietrze. Nie wiem czy bym zrezygnował z temperatury powietrza na rzecz jego ilości.

Opublikowano (edytowane)

liczy się ilość cząstek tlenu (nie powietrza), im powietrze jest cieplejsze tym jest ich mniej więc powietrze zaciągane z komory silnika już na stracie jest mniej kaloryczne a ostatki dobija kompresja. Gdyby koledzy z tak "genialnym" montażem mieli TDI to by dymili jak pancernik. Im większa prędkość tym standard ma lepiej, powietrze jest chłodniejsze, prawie samo wskakuje do filtra przez co łatwiej jest je zaciągnąć turbinie (co czasem słychać), grzybiarze mają tylko skok temperatury i to solidny.

Zanim ktokolwiek zacznie się wypowiadać o osiągach filtra powietrza niech zrobi jakiekolwiek pomiary, dźwięk zgoda jest lepiej ale ten sam efekt można uzyskać za pomocą wkładki. Niech ktoś się puści autostradą i zrobi porządny pomiar, potem to samo z filtrem papierowym.


BTW: nawet przy dieselgate powiedziano że zawirowania w układzie mają znacznie.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

Ja założyłem już grzyba ze 2 tyg temu, jedyne co zauważylem to dźwięk,odczuwalne osiągi ani lepsze ani gorsze, temperatura w dolocie zbliżona, czyli sauna. Generalnie nie jest ani lepiej ani gorzej, ale choćby dla samego dźwięku warto. Zostawiłem dolną część puszki filtra i górne rury łapacza powietrza zza grila, i odseparowałem filtr tą fabryczną blachą. Na seryjnym beznadziejnym coolerze z bfb cudów nie będzie, mam juz skompletowany fmic z rurami z kwasiaka, tip z kwasiaka, wydajny cooler. Na dniach będę to montował i zobaczymy co to zmieni. Póki co mam 203km i 325Nm na seryjnym BFB z DP po sofcie. Generalnie cooler ma za zadanie schłodzić powietrze, ten seryjny z BFB sobie z tym po prostu nie radzi zarówno na seryjnej puszce jak i na grzybie czy innym stożku...

Edytowane przez bullecik
Opublikowano

nie żebym się czepiał ale kwas waży :P jak są możliwości robić z alu. w 1,8T nie ma tragedii, w V'ce że o RS'sie nie wspomnę wszystko się grzeje masakrycznie. Dolot jest nad głowicą i często jest bardzo gorący już po paru km.

BTW: turbo i tak zaciągnie ile potrzebuje... najwyżej wciągnie filtr.

Opublikowano

chyba kwasowki nie miales w rekach jak to wazy :)

Opublikowano

Założyłem stożek pipercrossa i przybyło 15g/s więc porównanie takie mi wystarczy .oslona porządną zrobić,jakiś na dmuch może być z ori a propo testów to proponuję sprawdzić sobie po dłużej jeździe puszkę ori filtra jaka jest gorąca

Opublikowano

Ja mam grzyba odgrodzonego przeslona i nadmuch z filtra centralnie nad grzybem , nawet w cieple dni czuc poprawe , nieznaczna ale jest , trzeba fmica zalozyc bo oryginal mocno puchnie niestety , troszke inzynierowie w tym punkcie polegli niestety

Wysłane z mojego LG-G3 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

chyba kwasowki nie miales w rekach jak to wazy :)

swoje waży, już nie udawaj mięśniaka. Alu nie wiesz że trzymasz.

a propo testów to proponuję sprawdzić sobie po dłużej jeździe puszkę ori filtra jaka jest gorąca

jazda nie musi być długa, różnica po 5km już wynosi 10C (przy temp zew 18C). Kubeł mimo wszystko jest izolatorem i coś ściągnie, sensowniej jest kombinować właśnie w tym kierunku ale patenty z RS4 trochę za drogie...

może drut tuning folia.. ?

Edytowane przez marcin4x4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...