Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak sygnalizacji kontroli ciśnienia i poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Nie lubię osobiście aut w których nie ma zwyczajnej kontrolki ciśnienia oleju. Audi niestety takowej nie posiada. Wyświetla tylko komunikaty.

Wyświetlać powinien ale moj egzemplarz niestety nie wyświetla.

Dziś przy zmianie oleju, gdy silnik był suchy, załączyłem zapłon w nadziei że zobaczę komunikat o niskim stanie oleju. Niestety wyświetliło się magiczne "OK".

Gdy wcisnąłem przycisk "check" przeleciał wszyskie moduły nie wywalajac komunikatu o niskim (braku) oleju.

Dodam, że nie działa mi również kontrolka od niezapiętych pasów.

Co to może byc? Tak raczej być nie powinno.

PS. Dysponuje Vagiem. Licznik mam chyba pełny FIS.

Edytowane przez Fenix1
Opublikowano

Też mnie to zdziwiło w B5 przy każdej zmianie oleju. Odpalam silnik po zalaniu oleju i nic, żadnej kontrolki/informacji o niskim stanie oleju.

Opublikowano

Poprzednio miałem lagunę 1.9dci. W niej również nie działała kontrolka ciśnienia oleju. Podłączyłem brzeczyk pod czujnik ciśnienia i umiejscowiłem go w skrzynce bezpieczników.

"Słyszałem" wtedy czy ciśnienie jest czy go nie ma. Uratowało mnie to kiedy obrócił panewkę, szybko zgasiłem silnik i wymiana samych panewek uratowała silnik.

Opublikowano

Fenix1 sprawdź w :

zegary17-bloki pomiarowe08-kanał 007 jaką masz wartość aktualną poziomu oleju.

Mi po wymianie czujnika poziomu i temperatury oleju na Topran Hans Pries

Czy pusty ,połowa czy pełno oleju pokazuje od 55 do 57mm poziom oleju.Po próbnej jeździe to samo.

I tu zapytanie ,mieliście panowie problemy z tymi czujnikami?

Powinienem go reklamować?

Przy zimnym silniku temperature oleju na kanale 050 też zaniża a o jakieś 10C

Jedyne co mi się zmieniło to wskazanie na kanale 006 Tj: średni poziom oleju z ostatnich 100Km z -4 na +19mm

Opublikowano

Kontrolka ciśnienia oleju nie zapali bo jest tu tzw dynamiczna kontrola ciśnienia oleju, jak chcesz to sprawdzić czy działa odłącz czujnik ciśnienia oleju i przegazuj powyżej 1500 obr/min wtedy na fisie powinien pojawić się komunikat.

Jeżeli chodzi o niski poziom oleju to również komunikat nie wyświetli się od razu, informacja ta odświeżana jest co ok 100km

Opublikowano

Też właśnie przy zmianie oleju to zauważyłem że kontrolka od stanu sie nie zapala. A jeżeli by przywadził misą i by był wyciek. Olej by wyleciał a na fisie dopiero by sie to wyświetliło po 60km to już po silniku ?? Bez sensu to jest skonstrułowane a może da sie przestawi żeby czujnik reagował odrazu?

Jak można sprawdzi czujnik ilości oleju?

Opublikowano (edytowane)

Czujnik można sprawdzić vagiem. Poziom jest informacyjny. Ważniejsze jest cisnienie oleju. Pomiar może mierzyć cyklicznie po jakims dystansie ale brak cisnienia wyświetlić powinien od razu. Ale czy tak zrobi?

Doczytałem że podniesiona maska dezaktywuje pomiar poziomu oleju. Jest jakiś pstryczek przy zamku, który odpowiada miedzy innymi za wyswietlanie otwartej maski we FIS.

Zeby to sprawdzić trzeba byłoby zrzucić olej i zamknąć maskę.

Podobno bez oleju silnik nie odpali. Niech ktoś sprawdzi ;-)

Dziś połączyłem się vagiem. Widać pod nim poziom oleju który widzi czujnik. U mnie po 5 godzinach stania auta było 57mm, po odpaleniu 54-55 (skakało). Czyli odczyt jest dynamiczny.

Jest też w Vagu oznaka działania czujnika cisnienia oleju (switch 2>min czy jakoś tak).

Znaczy się, że czujniki działają poprawnie. Ale czy w razie czegoś wyświetli informacje? Spróbuje jutro na pracującym silniku odłączyć czujnik ciśnienia oleju. Działa on na zasadzie zwarcia do masy, dlatego dochodzi do niego jeden przewód. Odłączenie bedzie imitowało brak ciśnienia oleju.

Edytowane przez Fenix1
Opublikowano

Silnik bez oleju odpali, brak ciśnienia oleju jest wyświetlane natychmiast, ale właśnie muszą być wyższe obroty

Opublikowano (edytowane)

Nie rozumie, wyświetli się od razu czy dopiero przy wyższych obrotach? Jesli przy wyższych to super rozwiązanie, tylko gratulować inżynierom.

"PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE"

Edytowane przez Fenix1
Opublikowano (edytowane)

"Doczytałem że podniesiona maska dezaktywuje pomiar poziomu oleju. Jest jakiś pstryczek przy zamku, który odpowiada miedzy innymi za wyświetlanie otwartej maski we FIS.


żeby to sprawdzić trzeba byłoby zrzucić olej i zamknąć maskę"



Jak ogarne hamulce wróce do tematu .


Upuszcze olej do minimum i sprawdze na zamkniętej masce ,co te czujniki Topran są warte.


Edytowane przez zarobiony1
Opublikowano

Nie rozumie, wyświetli się od razu czy dopiero przy wyższych obrotach? Jesli przy wyższych to super rozwiązanie, tylko gratulować inżynierom.

"PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE"

Tak, generalnie silnik może pracować na wolnych obrotach bez oleju i komunikat o niskim ciśnieniu się nie pojawi

Opublikowano

W AVB czy innych nie ma dwóch czujników ciśnienia jak np w golfach? Jeden biały, drugi brązowy. Dziś rozebrałem auto do rozrządu ale szczerze nie patrzyłem za drugim czujnikiem.

Opublikowano

W książce Sam Naprawiam od a4 b5 jest faktycznie fragment o dynamicznym pomiarze ciśnienia oleju.Tj: im wyższa temperatura tym muszą być większe obroty by zapalić lampkę braku smarowania.

Niewiele silników w życiu wyremontowałem osobiście ,ale dla mnie to jakaś lipa z tą kontrolką.

Co do czujnika poziomu Hans Pries Topran ,jade z nim na reklamacje bo zaniża temperature oleju gdzieś o 20'C ,a poziom oleju niezależnie czy maska otwarta zamknięta suchy czy pełen na maxa.

Nie wiecie ile może kosztować oryginał czujnika poziomu oleju?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...