piotrsob1 Opublikowano 19 Lipca 2015 Opublikowano 19 Lipca 2015 (edytowane) Wzrost temperatury objawia się mniej więcej powyżej 100-110kmh? Przy niższych prędkościach, ale również pod obciążeniem problem nie występuje, bądź mniej? Nie chce źle proroczyć, ale na 99% UPG. Jak płynu chłodniczego nie wywala przez zawór bezpieczeństwa znajdujący się w korku zbiorniczka wyrównawczego i płyn chłodzący się nie gotuje (temperatura silnika nie przekracza 115 st.C) , to nie jest wina uszczelki pod głowicą Wzrost temperatury objawia się mniej więcej powyżej 100-110kmh? Przy niższych prędkościach, ale również pod obciążeniem problem nie występuje, bądź mniej? Nie chce źle proroczyć, ale na 99% UPG. Większa prędkość => większe obciążenie silnika => większa moc generowana w silniku => większa ilość ciepła konieczna do odprowadzenia do otoczenia Jak ilość ciepła konieczna do odprowadzenia do otoczenia przekroczy możliwości układu chłodzenia w tym względzie, to temperatura cieczy chłodzącej musi zacząć rosnąć Wydajność układu chłodzenia zależy od trzech głównych czynników, pierwszy to różnica temperatur pomiędzy ośrodkami wymieniającymi między sobą ciepło, drugi to pole powierzchni na którym ta wymiana przebiega i trzeci to opór przewodzenia ciepła na granicy ośrodków . Przy takich upałach na pierwszy wpływu nie mamy, ale na dwa pozostałe możemy wpływać zwiększając przepływ przez chłodnicę powietrza i zapewniając jej czystość od strony zewnętrznej Zakładam oczywiście że układ chłodzenia był eksploatowany tak jak zalecają producenci silników, czyli na dedykowanych płynach chłodzących, a nie wodzie kranówce i/lub na doraźnych środkach uszczelniających, bo wtedy mamy dodatkowy opór w postaci kamienia albo zanieczyszczeń od strony wewnętrznej układu chłodzenia . Jeżeli mycie chłodnicy od strony zewnętrznej nie pomoże, to wymień termostat, bo może otwierać się we w miarę poprawnej temperaturze, ale jego skok roboczy może być za mały i nie zamyka małego obiegu płynu chłodzącego. Przez co prędkość i ilość płynu przepływającego przez chłodnice jest za mała dla odpowiedniej wydajności układu Jeżeli w układzie chłodzenia widać ślady kamienia, lub zanieczyszczeń po środkach uszczelniających to można spróbować markowych środków do płukania układu. Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą (próba dla potwierdzenia) wystarczy przypałować silnik mocno od temperatury załóżmy 60st.C i płyn w 95% przypadków wywali zanim silnik osiągnie 90 st. C Edytowane 19 Lipca 2015 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się