yeti_1 Opublikowano 28 Lipca 2015 Opublikowano 28 Lipca 2015 Witam kolegów z forum Podczas ostatniego dłuższego wyjazdu w czasie jazdy zapaliła mi się na FIS-ie żółta kontrolka z przekreślonym P i z tzw. piorunami nad tą literką i właczył się na chwile brzęczyk. Z opisu błędu pokazywanego na FIS-ie wynika że to "Awaria hamulca postojowego". Wiem że nie powienieniem raczej zaciągać hamulca postojowego ale to zrobiłem, zaciagnąłem tzw. hamulec ręczny i trzyma, zwolniłem i odpuścił w każdym bądź razie działa, ale tzw. piorun na FIS-ie został. Po powrocie do domu wstawiłem samochód do garażu i rano go odpalam i kontrolki nie ma, pojawiła się ona po przejechaniu kilkudziesięciu kilomatrów po czym znowu zgasła. Trochę to dziwne dla mnie to zapalanie się i gaśnięcie. Moje pytanie to czy ktoś miał do czynienia z tym piorunem i co bylo przyczyną jego zapalenia sie na FIS-ie? Czy po podłączeniu komputera ten błąd pozostanie w pamieci pomimo, że kontrolka na FIS-ie nie świeci się? Z tego co czytam na necie to prawdopodobnie wina silniczków uruchamiajacych hamulec postojowy one potrafią pękać i do środka dostaje się wilgoć i brud, ale to nie jest jeszcze potwierdzone. Jutro wybieram się na podłączenie komputera i diagnoze tego błędu, ale od was chciałbym dowiedzieć się (od tych co mieli ewentualnie do czynienia z tym błędem) o co tu z grubsza chodzi, aby ktoś kto bedzie zajmował się naprawą tego nie wymyślał róznych farmazonów. Z góry dziekuje za podpowiedzi i sugestie.
wrclaguna Opublikowano 28 Lipca 2015 Opublikowano 28 Lipca 2015 wklej tu numery błedów wtedy bedzie wiadomo gdzie szukać
yeti_1 Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Opublikowano 29 Lipca 2015 wklej tu numery błedów wtedy bedzie wiadomo gdzie szukać Po podłaczeniu kompa VCDS wywaliło takie oto błedy: 02432 Supply Voltage for Left Parking Breake Master (V292) 006 Short or plus Intermittent. 02433 Supply Voltage for rRght Parking Breake Master (V292) 006 Short or plus Intermittent. 02434 Supply Voltage for Control Module for Left Chanell 006 Implausible Signal. 02434 Supply Voltage for Control Module for Right Chanell 006 Implausible Signal.
wrclaguna Opublikowano 29 Lipca 2015 Opublikowano 29 Lipca 2015 cos z okablowaniem obu silniczków masz cos nie halo , kasowałes błedy ?
yeti_1 Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Opublikowano 29 Lipca 2015 cos z okablowaniem obu silniczków masz cos nie halo , kasowałes błedy ? Witaj Po odczytaniu tych błędów samochód w górę na podnośnik i odpieliśmy kable od obydwu silniczków hamulca postojowego, spryskalismy je jakimś środkiem do elektroniki i kolega dokładnie przejrzał te kable i wtyczki, po czym wpioł te kostki spowrotem, kable cale i wtyczki również. Próba skasowania błędow za pierwszym razem nie powiodła się, błędy te skasowały sie, ale po ponownym uruchomieniu silnika po jakimś czasie znowu ten Piorun na FIS-ie i spowrotem te same błędy wróciły. Znowu dokładny przeglad wtyczek i powtorne ich wypięcie i wpięcie i kasowanie błędów. Udało sie, piorun zniknął i błędy wykasowały się, ale dla pewności kupiłem już z anglika moduł sterujący hamulcem postojowym i trzymam go w zapasie. Bo być może te przerwy w zasilaniu powoduje on. Tylko żeby wymienić ten moduł to trzeba rozebrac tunel środkowy między siedzeniami czy tak??? Wielkie dzieki za podpowiedź wrclaguna!!!!!!
wrclaguna Opublikowano 29 Lipca 2015 Opublikowano 29 Lipca 2015 sterownik masz w bagazniku we wnece po prawej stronie.
yeti_1 Opublikowano 29 Lipca 2015 Autor Opublikowano 29 Lipca 2015 sterownik masz w bagazniku we wnece po prawej stronie. Zgadza sie właśnie sprawdziłem widać skubanca pod sterownikiem od parktonica.
simon__75 Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 U mnie taki symbol pojawił się raz po myjni.....Po odpaleniu silnika pojawił się i po chwili zniknął. jakiś tam błąd się zapisał dotyczący hamulca postojwego ale po skasowaniu wsio OK.
yeti_1 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2015 U mnie taki symbol pojawił się raz po myjni.....Po odpaleniu silnika pojawił się i po chwili zniknął. jakiś tam błąd się zapisał dotyczący hamulca postojwego ale po skasowaniu wsio OK. Dokładnie taki właśnie piorun się pojawił i u mnie. Niestety po kilku dniach od czyszczenia styków kostek i od skasowania tego błędu ten piorun powrócił. Czeka mnie teraz wymiana sterownika-modułu od hamulca postojowego, który już wcześniej zakupiłem, tylko żeby aby to była wina sterownika. Zobaczymy.
jacek70 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Opublikowano 1 Sierpnia 2015 A nie jest to czasem związane z czujnikami klocków? U kolegi taka kontrolka pojawiła się po myciu podwozia. Kiedy wyschło było już ok.nie wróciła.
yeti_1 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2015 A nie jest to czasem związane z czujnikami klocków? U kolegi taka kontrolka pojawiła się po myciu podwozia. Kiedy wyschło było już ok.nie wróciła. Klocki z tyłu typowych czujników nie mają, podobno za czujnik zużycia robi tu silniczek od hamulca postojowego wysuwając i mierząc odpowiednią ilość jego "kroków". Mam przejechane 124 tys.km czyżby przy takim przebiegu klocki były już zużyte? Patrząc na nie przez felgę widzę że ten zewnętrzny ma jakieś co najmniej 5-7 mm (nowe maja 12). Czy któryś z kolegów spotkał się z tym przekreślonym piorunem przy zużytych tylnych klockach? Jeśli tak to jaki nr błędu pokazał VCDS?
andynl Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) Gdy klocki sa za małe i silniczek za bardzo sie wysunie, wtedy tłoczki zostaja w pozycji najbardziej wysuniętej i blokują się, kontrolka na przełączniku od ręcznego mruga na czerwono, wciskanie przycisku nic nie daje (stan awaryjny). W takim przypadku należy wcisnąć pedał hamulca a następnie przycisk od ręcznego wtedy tłoczki powinny się cofnąć. Sprawdź ile mięsa jest na klockach, jeśli mało to zmień być może to jest przyczyna kontrolki, aczkolwiek z błędów które wkleiłes raczej wynika że coś jest nie teges z elektryką Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez andynl
yeti_1 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Gdy klocki sa za małe i silniczek za bardzo sie wysunie, wtedy tłoczki zostaja w pozycji najbardziej wysuniętej i blokują się, kontrolka na przełączniku od ręcznego mruga na czerwono, wciskanie przycisku nic nie daje (stan awaryjny). W takim przypadku należy wcisnąć pedał hamulca a następnie przycisk od ręcznego wtedy tłoczki powinny się cofnąć. Sprawdź ile mięsa jest na klockach, jeśli mało to zmień być może to jest przyczyna kontrolki, aczkolwiek z błędów które wkleiłes raczej wynika że coś jest nie teges z elektryką Witam Po podłączeniu kompa wywaliło te same błędy co pisałem powyżej 02432, 02433, 02434, 02435. Dziś rano wymieniłem moduł (sterownik) hamulca postojowego. Błędy zostały wykasowane i piorun zgasł, oby na zawsze!!!
andynl Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Piorun pojechał na wakacje No i dobrze może przyda się potomnym duży koszt tego sterownika?
Boryna Opublikowano 9 Stycznia 2018 Opublikowano 9 Stycznia 2018 ------------------------------------------------ Witam u mnie coś takiego nie działający hamulec ręczny,nie dział tylko prawa strona a lewa normalnie świecą sie na pulpicie 2 kontrolki lampki. Pomocy Address 53: Parking Brake (J540) Labels: 8K0-907-801-V1.clb Part No SW: 8K0 907 801 C HW: 8K0 907 801 C Component: EPB Audi B8 H03 0040 Revision: 00000003 Serial number: 00000000052458 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 2F6DF5377EE897663D9-807A 4 Faults Found: 02434 - Supply Voltage for Control Module for Left Channel 009 - Open or Short to Ground - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 234225 km Time Indication: 0 Date: 2018.01.09 Time: 15:27:36 Freeze Frame: Voltage: 13.60 V Count: 14 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x0277 Hex Value: 0x0001 Hex Value: 0x1010 00323 - Vehicle Inclination Sensor (G384) 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 2 Mileage: 234219 km Time Indication: 0 Date: 2018.01.09 Time: 15:06:33 Freeze Frame: Voltage: 11.70 V Count: 27 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x0274 Hex Value: 0x0001 Hex Value: 0x0110 02435 - Supply Voltage for Control Module for Right Channel 009 - Open or Short to Ground - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 18 Reset counter: 218 Mileage: 234219 km Time Indication: 0 Date: 2018.01.09 Time: 15:02:38 Freeze Frame: Voltage: 11.80 V Count: 15 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x0263 Hex Value: 0x0001 Hex Value: 0x0110 02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283) 011 - Open Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101011 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 18 Reset counter: 218 Mileage: 234219 km Time Indication: 0 Date: 2018.01.09 Time: 15:02:38 Freeze Frame: Voltage: 11.80 V Count: 29 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x0263 Hex Value: 0x0001 Hex Value: 0x0110
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się