Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW B7]wytarcie na pompowtryskach- potrzebna pilna informacja BPW-wynik napraw:)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich.

Dzisiaj zabrałem się za rozebranie głowy mojego silnika ponieważ uszczelka pod głowica cieknie a wiec pora zrobić generalny remont głowicy.

Sprawa wygląda tak ,ze podczas wyciągnięcia wtrysków , zaniepokoiło mnie to ze są poobcierane w miejscu uszczelniaczy.

głowica oczywiście idzie do regeneracji a gniazda zostaną na tulejowane poprzez mosiężne pierścienie.

Ale chodzi mi o to czy u któregoś z was też tak wyglądały wtryski. I czy po wymianie wszystkich uszczelek oraz zamontowaniu powinno być wszystko ok?

Proszę o odpowiedz od osób, które miały tak wyglądające wtryski i po montażu jest wszystko ok. 3 wtryski działały ok korekty max do 0,50 jedynie 4 wtrysk lał bardzo mocno poza zakres regulacji ale przyczyną okazał się bardzo wytarty o-ring wtrysku co powodowało również lanie ropy do oleju.

Bardzo proszę o nie usuwanie tematu jeżeli o czymś zapomniałem, ponieważ zależy mi na pilnej odpowiedzi, auto potrzebne do codziennego dojeżdżania do pracy.

Załączam jak wyglądają wtryski po demontażu , wszystkie wytarte po tej samej stronie ( druga strona bez mocowania mocowania).

https://www.dropbox.com/s/5jte8ezj6xymwqr/20150730_210831.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/6jf4wf7a5hlds57/20150730_210814.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/ghe5f2mk2j0hhb0/20150730_210806.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/2u7sldblqfw5r39/20150730_210748.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/nqmwexgk0a780t2/20150730_210720.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/5jte8ezj6xymwqr/20150730_210831.jpg?dl=0

Przepraszam za linki do zdjęć ale to najszybsza forma udostępnienia , a zależy mi bardzo na czasie.

PS, widać też drugą stronę wtrysków nie ma takiego wytarcia i każdy tak wygląda ,ze tylko jedna połówka wytarta.

Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez kopytko19
Opublikowano (edytowane)

Powycierane gniazda i pompki to normalka w 1,9 oraz 2,0 tdi ośmiozaworowych, jest to wada konstrukcyjna :decayed:

Niestabilne mocowanie jedną śrubką M6, powoduje że przez cały czas działania motorówki pompki się kiwają w gniazdach :naughty:

Dla porównania poczytaj mój temat z wymiany uszczelniaczy pompek :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

dzięki wielkie za odpowiedz. właśnie trafiłem wczoraj w nocy na Twój temat i widziałem zdjęcie z równie wytartą pompka jak u mnie. Co do wycierania gniazd byłem świadomy, ale nie spodziewałem się tak wytartego wtrysku.

Dzisiaj głowica idzie do regeneracji a wtryski na ryzyko założę ponownie , bo regeneracja tego wytarcia niemożliwa niestety:(

Opublikowano (edytowane)

Z ciekawości, jaki masz przebieg swojego BPW ?

Wałek rozrządu też powycierany? :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

223 tys podobnie w sterowniku auta z motogodzin wychodzi więc wydaje się realny ale prawdy nigdy się nie dowiemy :P , wałek też już ma oznaki małego wytarcia ( jedna krzywka) dlatego też go wymieniam. Ogólnie robię generalkę głowicy i turbo, rozrząd, paski ,rolki i wszystko co trzeba wymieniać podczas odkręcania tego wszystkiego. Najbardziej zaskoczyły mnie śruby od popychaczy wtrysków 30 zł za sztukę:/ . Jedynie wtryski musza zostać stare bo szkoda mi na to kasy i nie współmierna wymiana do wartości autka, zwłaszcza że 3 nie lały a tylko jeden przez prawie brak oringa przelewał niemiłosiernie, ale wtryski wymienić to już będzie pikuś.

Wracając do przebiegu wydaje się być ok bo wszytko pada jak na ten przebieg - głowica, , zawieszenie, dpf, dwu-masa. Zostanie mi jeszcze do zrobienia dwu-masa na szybko i zawieszenie choć na przeglądzie nie mogli nic wykryć a coś puka na małych szybkich nierównościach.

gładzie cylindrów idealne , nawet nie ma żadnego progu przy górze ( nie ma to jak stare porządne żeliwne głowice :) chociaż w tych naszych 2.0 mamy dobry dół silnika ( prócz pompy oleju:P ) :)

.

Opublikowano

Uuuuu, to grubo popłyniesz :decayed::P

Jak u siebie liczyłem, to jakbym chciał zrobić tak na tip-top, to 10 koła by zabrakło, czyli prawie 1/2 wartości samochodu :naughty:

Dla tego poszedłem na skróty , nie długo będzie roczek jak śmiga na starym powycieranym wałku , nic się nie dzieje , MILITEC robi swoje :P:decayed:

Ale powoli rozglądam się za gratami :wink:

Co do tej Twojej pompki , która miała bardzo wysokie plusowe korekcje, to jest duża szansa że jest OK, wymień uszczelniacze i prawdopodobnie będzie śmigać :)

Opublikowano

W moim przypadku wyszło dużo mniej. fakt szedłem w zamienniki a nie części z aso ale zamienniki typu ina, ruviele i febi pompa wody tylko bo nie bylo akurat innej no i wałek ale podobno jest ok. We Wrocławiu pełna regeneracja głowicy to 1100zł.

Całość myślę zamknąć się w kwocie do 5-6k zł . ale fakt robię wszystko sam oprócz regeneracji głowicy. Przyznam szczerze ,ze najwięcej kasy chłoną pierdółki typu uszczelki śrubki itp. bo główne elementy zawsze się policzy a te nieprzewidziane bolą bardziej niż to co się planuje.

JA niestety przywiązuje się do aut i ciężko mi je sprzedać dlatego robię, druga sprawa że autko miało tylko przerysowane drzwi reszta nie ruszona i mam pewność że z 2 nie było składane dlatego też wole je sobie naprawić niż pakować się w następną niewiadomą.

Trzeba czasem zaryzykować, tak jak ryzykowałem z zamiennikiem DPF i jestem zadowolony, wg mnie nie ustępuje oryginałowi na tyle aby dopłacać kilka kilo zł na oryginał, a zwolennikiem wycinania nie jestem.

Opublikowano (edytowane)

a zwolennikiem wycinania nie jestem.

Też nie jestem zwolennikiem kastracji, po niej ludziska piszą że mają problem z dymieniem :decayed:

Fakt że przy tych rocznikach to już trzeba uważać, żeby naprawa nie przekroczyła wartości auta :kox:

A z tym przywiazaniem, to chyba mamy to samo, moja franca jest już ze mną siedem latek i żal mi jej pogonić :naughty::P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Witam , ponownie, audi już po operacji.
zregenerowana głowica tuleje mosiężne w gniazdach. Założone nowe szklanki, nowy wałek i zregenerowane turbo ( po oddaniu do sprawdzenia okazało się że upuszcza lekko olej do IC ( choć IC suchy) ) , zmienione uszczelniacze na wtryskach , uszczelka głowicy i wszystkie uszczelki, śruby które tego wymagały przy tej operacji. .

Po złożeniu miłe zaskoczenie silniczek pracuje ciszej ( pierwsze 5 min głośniej ) i nic nie trzęsie. I teraz to co pokazał komputer:

BIPy na poziomie od -5 do -15 wszystkie na minusie i skaczą sobie na wolnych (czy to się reguluje?), przy obrotach 3000 na poziomie -10 do -22.

Teraz korekty, wtrysk z 4 cylindra który pokazywał korekty na poziomie 4,5 i więcej wsadziłem na miejsce 3 , nie wiem w sumie po co jak wszystko inne już nowe no ale tak zrobiłem a dopiero później pomyślałem.

To w końcu wyniki Bipy już mamy i są ok, korekty

1cyl 0,00 do +/-0,20 mg( poprzednio -1,00 do +2,00)

2cyl 0,20 do 0,60 ( poprzednio -1,50 do +2,00mg)

3 cyl ten poprzedni co miał mega korekty od 0,30 do +0,85mg ) Widać jednak wymaga regeneracji.

4cyl 0,00 do -0,20mg ( Poprzednio od -1,00 do +2,00 większość czasu równe 0,00) wiec jak nowy:P)

Wtrysków nie zdążyłem nawet dobrze wyczyścić, wytarłem je tylko szmatą przemyłem końcówkę środkiem do czyszczenia silników z biedronki (PS. dobrze rozpuszcza nagary w egr również - inne tego typu środki nie ruszały tego) , zmieniłem oringi i reszte i to wszystko.

Jak widać ten czwarty jednak jakoś uszkodzony ma największe odchyłki ale do poprzednich daleko :):)

Ogólnie bardzo zadowolony jestem :)

PS. mało się nie osrałem ze strachu jak zapaliłem pochodził z 20 min to pomyślałem, że dam mu wyższe obroty ja na gaz a tu BUM i głuche głośne BUUUU , wyłączyłem szybko i załamany podnoszę maskę szukać gdzie coś się wyrwało oglądam szukam nie widzę oleju:P

Okazały się ze rura z IC spadła bo źle założyłem rurę :P

Edytowane przez kopytko19
Opublikowano

Jak chodzi ładnie to nie kombinuj z regeneracją tej pompki, tylko spokojnie rozejrzyj się za używaną sztuką na podmianę, według mnie regeneracja to większa loteria niż kupno używki :P:decayed:

A tak w ogóle to pojeździj trochę niech się wszystko ułoży i dopiero zrób logi z grup 013,018 i 023 :hi:

Opublikowano (edytowane)

mam jeszcze pytanko, niestety jak pisałeś oddałem moją turbinę do regeneracji pełnej (mogłem tylko uszczelnienie zmienić bo miała tylko wyciek do IC, reszta była ok -jak na 220K km powiedzieli ,ze ideał) i teraz mam wrażenie ze dużo później wstaje , nie jak wcześniej z granic 1500 a teraz w okolicy 2200 przez co auto muli strasznie przy ruszaniu.

Jak zrobić logi przy multitroniku? Czy po regeneracji wymagana jest regulacja jakaś? Widać na śrubie od sztangi ze ja rozkręcali i nie dali w to samo miejsce, jest w innym miejscu ale zaznaczyli to swoją farbą gwarancyjną.

Edytowane przez kopytko19
Opublikowano

Bardziej bym się bał o wtryskiwacze ... niestety jak to sam powiedziałeś wytarłeś końcówki ... co objawia się właśnie brakiem mocy z niskich prędkości obrotowych. Po prostu zatkałeś nagarem otwory w końcówce wtrysku...

Opublikowano

hej i wskazania z komputera o odchyłkach były by w porządku? Przed tą operacją moc była w normie. Wydaje mi się ,że jak wytarłem to nie powinno to aż tak wpłynąć na działanie wtrysku ponieważ później by to wydmuchnęło jak bym wtarł nagar tylko i wyłącznie ściereczką. Ale fakt nie znam się aż tak na tym i może faktycznie narobiłem, wleje do filtra jakiś preparat czyszczący i zobaczymy czy cokolwiek się polepszy.

Najgorsze ,że nie mam Vaga a tylko jakieś delphi i nie wiem jak tym czymś zrobić logi :/ bo bym widział czy turbo wstaje słabo czy co innego.


Witam,ponownie potrzebuje waszej pomocy, czy ma ktoś poradnik-link (lub info przy jakim podciśnieniu w naszym silniku ustawić wszystko - gość od regeneracji upiera się na -0,6) w jaki sposób wyregulować zawór VNT w turbo. Niestety turbo ładowało dopiero od 2200 pojechałem do gościa, który regenerował, poprzestawiał zderzak i długość sztangi ale teraz wpada w awaryjny po przekroczeniu 120km/h . Mam dość i chce to zrobić samemu, bo wg nich an aucie nie można tego zrobić i chcą turbo na stół dostać , a ja nie chce znów wydawać 300zł na wszystkie uszczelki ( nie założę starych).

Pierwszy raz w życiu człowiek auto do mechanika odda i szlag trafia.

Opublikowano (edytowane)

Pierwsze słyszę o regulacji siłownika turbiny na jakieś tam ciśnienia, czy podciśnienia :decayed:

Jak VNT się na pewno nie zacina ( zakładam że po regeneracji nie powinno :naughty: ) to powodem przeładowania jest za krótka sztanga, albo uwalony elektrozawór N75.

Trzeba zwrócić uwagę na pewien mały szczegół, N75 w BPW nie ma wyprowadzonego do filtra powietrza króćca łączącego go z atmosferą, tylko ma swój własny mini filterek, jeżeli będzie on zatkany kurzem, to nie będzie on prawidłowo sterował turbiną, efektem będzie właśnie przeładowanie :hi:

Takie rozwiązanie to ukłon w stronę " ograniczenia kosztów eksploatacji " :decayed: , oczywiście ironizuję :P

Kiedy on się zatka to w dużej mierze zależy od warunków w jakich jest eksploatowane auto, czym większe zapylenie , tym szybciej :whistling:

W starym rozwiązaniu atmosfera była dostępna na odpowiednim poziomie przepływu niezależnie od przebiegu auta i warunków w jakich było używane, pod warunkiem że kierownik wymieniał filtr powietrza co właściwy czasookres :naughty::hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Sorry że się wtrącam, kompletna regeneracja głowicy wraz gniazdami pompek kosztowała Cie 1100 zł??:)

Opublikowano

Sorry że się wtrącam, kompletna regeneracja głowicy wraz gniazdami pompek kosztowała Cie 1100 zł?? :)

tak dokładnie 1100zł. wrocław firma CEZAR, oczywiście jak pisałem zawory pozostały stare ale prowadnice też wymienione.

PiotrSOB, na pewno coś z regulacją tej sztangi ale nie wiem jak, n75 jest ok, nawet swój zakładali aby zbadać czy na pewno. Przed regeneracją było wszystko ok. Więc podejrzewam złą regulację przez tą właśnie ręczna pompkę podciśnienia, na której to ustawiali.

Opublikowano

Dobrze wiedzieć, za jakiś czas i ja będę musiał coś działać z gniazdami.

Opublikowano

Przebieg 240 tys km. wczoraj odebrałem auto od mechanika, efekt - powycierane gniazda. Zregenerowana głowica, tuleje mosiężne w gniazdach, wszystkie uszczelki i śruby nowe. Mój objaw to przeciekanie ropy do oleju. Koszt regeneracji: 1500 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...