Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka oleju lubi się czasem zapalić


petrosdbz20

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam taki problem, że czasem zapala mi się kontrolka oleju i nie mam pomysłu z jakiego powodu. Dzieje się to, kiedy po przejechaniu dłuższego kawałka poza miastem wjadę do miasta, gdzie prędkość spada o ponad połowę. Wtedy czasem się zapali na 1-5s, czasem nie. Nie zauważyłem żadnej reguły, żeby gasła po podkręceniu obrotów czy coś. Wymieniałem ostatnio olej i filtr oleju, ale większej różnicy nie zauważyłem. Ktoś miał coś takiego lub ma pomysł, co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź może czujnik ciśnienia oleju. Są dwa czarny i żółty, sprawdź ten drugi.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź ciśnienie oleju najprawdopodobniej pompa mówi do widzenia też to przerabiałem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MI gościu powiedział, że jeżeli silnik jest stary i ma nie wiadomo ile KM najechane to po prostu może silnik mieć już mniejsze ciśnienie i mówił, że trzeba założyć czujnik oleju z mniejszym ciśnieniem. Aktualnie mam 1.1 bara kolor czarny a kupiłem 0.9 bara kolor szary ale jeszcze nie założyłem bo całkiem możliwe, że będę samego siebie oszukiwał to prawda? Niech mi ktoś coś powie na ten temat.

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Sprawdź może czujnik ciśnienia oleju

Ale mogę to jakoś sam sprawdzić?


najprawdopodobniej pompa mówi do widzenia

A ile mogą ze mnie wydoić za wymianę? ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podpiac drugi i sprawdzić

Koszt raczej nie wielki

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by był to czujnik oleju to by prawdopodobnie nie gasła i pewnie by leciał ci olej z niego chyba że coś z przewodem . Co do ciśnienia to zmierzysz normalnie i nie ważne czy to stary silnik czy nowy ciśnienie nie powinno drastycznie spadać chyba że silnik to już złom u mnie dopierdo po godzinie podobnoć spadło na biegu jałowym na wolnych obrotach do 0,3bar niby dobrze w podręczniku ale w praktyce pompa była już zajechana tryby wniej 1mm szlifowały obudowe ( jakie ciśnienie było podczas pomiaru zanim zaczeło spadać nie powiem bo nie pamiętam ) :) jeszcze może być i też bardzo prawdopodobne zapchany smok...


ja za pompe zapłaciłem 490 zł za wymiane chcieli mie skasować od 200 do ponad 500 za samą robociznę wyszło jak wszysło i nic nie zapłaciłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za odkop, ale dopiero teraz mam trochę czasu i możliwość zajęcia się całą sprawą. Czy więc warto sprawdzać ciśnienie/czujnik, jeśli akurat w tym momencie kontrolka się nie świeci? Ile mogą wziąć za to w warsztacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za czujnik nie zapłacisz więcej niż 70 zł nie pamiętam dokładnie coś po między 40 -70 zł kosztował zawsze warto sprawdzić wtedy bd miał pogląd o stanie silnika co do ceny za sprawdzenie to ci nie powiem bo po znajomości udało mi się w serwisie załatwić za przysłowiową flaszke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za czujnik nie zapłacisz więcej niż 70 zł nie pamiętam dokładnie coś po między 40 -70 zł kosztował zawsze warto sprawdzić wtedy bd miał pogląd o stanie silnika co do ceny za sprawdzenie to ci nie powiem bo po znajomości udało mi się w serwisie załatwić za przysłowiową flaszke

Ja miałem tak ze czasami mi wyskakiwała kontrolka żółta od oleju na chwile. Pewnego dnia nie zgasła i jak się okazało padła pompa nie podawała już takiego ciśnienia. Cena nowej pompy 250 zl do tego wymiana oleju i filtrów razem kosztowało mnie to 600 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko mam co do oleju.

Jeżeli jeżdżę na oleju 10w40 a chciałbym bez żadnej płukanki zalać 5w40 to można tak zrobić czy mi się rozszczelni silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym rozszczelnieniem to jest mit jak ma ciec to bd ale z doświadczenia wiem czy to piła czy samochód zawsze powinno się lać ten olej który jest (silnik dwusuwowy jest bardziej wrażliwy na olej ale gdy zalejesz mieszanki pierwszy raz z takim i owakim olejem i bd go stosował cały czas to się nic nie stanie a jak już zaczniesz mieszać to długo nie pochodzi tak samo można porównać olej w silniku w samochodzie) fakt iż też to mit ale nie powinno się kombinować no chyba że zrobisz płukankę w tedy powinno być git bo tak to nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak swoja kupowałem była na 15w40 miała wtedy 306tys km, przeszedłem na 10w40 ma teraz 364tys km i jest ok bez płukania silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak swoja kupowałem była na 15w40 miała wtedy 306tys km, przeszedłem na 10w40 ma teraz 364tys km i jest ok bez płukania silnika :)

A zaczął ci coś brać oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumuję swój problem: wymieniona pompa i problem rozwiązany. 400zł za wszystko

A sama pompa ile kosztowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak swoja kupowałem była na 15w40 miała wtedy 306tys km, przeszedłem na 10w40 ma teraz 364tys km i jest ok bez płukania silnika :)

A zaczął ci coś brać oleju?

od wymiany do wymiany czyli co ok 10tys km ok 0.5l ale tez mam lekkie przecieki wiec nie wiem do końca czy coś bierze czy raczej ucieka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wymiana i czesciami to bardzo malutko zaplaciles :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...