Thunderice Opublikowano 27 Listopada 2016 Opublikowano 27 Listopada 2016 Jeśli mogę to się podepnę pod temat. Mam silnik 1.6 AHL (wiem jestem w dziale 1.8) ale mam problem z tą nieszczęsną gruszką na kolektorze ssącym a to podobna lub nawet taka sama część. We wszystkich postach które do tej pory czytałem ( na innych forach też) jest opisany problem czysto mechaniczny (brak szczelności podciśnienia, pęknięte ramię cięgna, zepsuty elektrozaworek itp.). Ja mianowicie mam problem ze sterowaniem zaworkiem tym przy gruszce. Na jałowych obrotach na wtyczce mam 3,5-3,7V w momencie dodania obrotów napięcie leci do 0V. Powinno chyba być odwrotnie. Na krótko po podaniu 12v zaworek reaguje i gruszka podciąga cięgno. (test wykonałem na kilku innych elektrozaworkach i gruszkach i jest identycznie. Gdzie szukać problemu. Po podpięciu u znajomego mechanika kompa nie stwierdził on błędu. Na innym forum był gość co niby naprawił podobną usterkę ale z uwagi na to że ktoś mu kilka razy nawtykał obraził się i opuścił forum zabierając tą tajemną wiedzę ze sobą. Proszę o pomoc. Wszelkie podpowiedzi mile widziane. Tak jak pisaliście w poprzednich postach samochód w zakresie obrotów powyżej 3500 ma dziurę i przy katalogowej mocy 101km (demon prędkości to to nie jest) wyprzedzanie nawet ciągników bywa ryzykowne :-) ;-):-)
adrianG Opublikowano 22 Grudnia 2016 Opublikowano 22 Grudnia 2016 Witam. Silnik 1.8 adr. Czy podejdzie gruszka z 1.8 metalowego kolektora do plastikowego? Mocowanie, rozstaw śrub takie samo? 2 Pytanie :-) Po dodaniu gazu to cięgno powinno się ruszyć i zostać aż do momentu kiedy puscimy gas czy zaraz powinno wrocic na swoją pozycję?
Gość Opublikowano 22 Grudnia 2016 Opublikowano 22 Grudnia 2016 Czy podejdzie gruszka z 1.8 metalowego kolektora do plastikowego? Nie. Po dodaniu gazu to cięgno powinno się ruszyć i zostać aż do momentu kiedy puscimy gas czy zaraz powinno wrocic na swoją pozyc Przeczytaj wątek to się dowiesz.
adrianG Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 dla zainteresowanych majsterkowaniem podrzucam znalezionym filmik na yt
morphin88 Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 (edytowane) Jako, że minął już rok i 15000 km przebiegu mojego ARG z kolektorem ssącym z silnika ADR o oznaczeniu 058133206D bez gruszki chciałbym się podzielić swoimi odczuciami. 1. przez cały okres użytkowania brak błędów i problemów z pracą silnika 2. zmieniła się charakterystyka pracy silnika moim zdaniem na plus. 3. spalanie średnie nie uległo pogorszeniu 4. przyspieszenie się poprawiło 5. elastyczność między 2.500 -3.200 uległo lekkiemu pogorszeniu 6. polepszył się dźwięk zasysanego powietrza 7. montaż plug and play w około 30 minut 8. łatwiejszy dostęp np. do odmy 7. brak problemów z gruszą Edytowane 20 Lutego 2017 przez morphin88
m@rcin86 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Troszkę odgrzewam temat . Ktoś się orientuje czy ta membrana podejdzie do ADR-a i czy element z Cięgnem bez problemu rozłożę żeby wymienić tą membranę ?? http://allegro.pl/membrana-gruszki-podcisnienia-audi-vw-2-0-alt-i6772929236.html#thumb/5 Za odpowiedź z góry dziękuję i pozdrawiam
Gość Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 (edytowane) Panowie dziś udało mi się naprawić problem z urwanym brzegiem cięgna. Zabieg trwał ok godzinkę. Do naprawy użyłem spinaczy do papieru Wszystko chodzi jak należy Edytowane 31 Maja 2017 przez Gość
AdrianM. Opublikowano 31 Maja 2017 Opublikowano 31 Maja 2017 Im dłużej przesiaduję na forum tym więcej pierdołowatych usterek odkrywam w swoim ADR...i było pytanie wcześniej czy gruszka z 1,6 AHL pasuje do 1,8 ADR(lecz odpowiedz nie padła), oba na plastikowym kolektorze, gruszki na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo...sprzedający natomiast zadał mi pytanie o średnicę na wyjściu na wałek ponoć są dwie czy ktoś coś wie o tym? A może ktoś już robił taką operacje i wie że pasuje p&p?.
chudy30 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 tak są różne średnice nawet chyba 3 lub cztery tych kanalików, morphin88 napisał o zmianie kolektora na tego bez gruszki i w ten sposób osłabił dół mocy silnika nie bez powodu zostało to założone
Mati_nsz Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Dnia 20.08.2017 o 17:28, chudy30 napisał: morphin88 napisał o zmianie kolektora na tego bez gruszki i w ten sposób osłabił dół mocy silnika nie bez powodu zostało to założone No właśnie mam to samo odczucie ,że i moja A6 jest jakby słabsza.Teraz pytanie jak to zmienić??Czy pozostaje tylko wgranie softa?? W ogóle mam wrażenie iż cały moment przeniósł się dosyć wysoko bo w granice 4 tys. Chyba że to tylko takie odczucie
chudy30 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 jak masz a.8 bez turba to nie wiem czy to pomoże,ja tydzień temu wjechałem na hamownię w firmie AW Racing i moja wypluła mi 131.2KM ale jest wszystko na oryginale
chudy30 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 dla tego to piszę bo zapytałem się kumpla co by było gdy bym klapy wyjął z kolektora, to on odpowiedział mi od razu że osłabię niutonometry w dolnych partiach
Radek91 Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 Jak to w koncu jest z tą gruszka w ADR? Jedni mówią, żeby zostawić drudzy, żeby otworzyć klapy na stałe. Teraz twierdzą, że auto wcześniej na obrotach łapie moc. Otworzyłem teraz na maks i zobaczę, ale chcę waszej opinii. P.s. Kostkę odpiąłem żeby nie ruszało sie nic.
Mati_nsz Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Ja generalnie zmieniłem kolektor na ten z ADR bez gruszki i auto jeździ. Nie ma błędów a czy ubyło mocy czy też nie to nie wiem generalnie A6 jest ciężką furą więc przed czy po zmianie i tak nie jedzie
chudy30 Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 panowie mam pytanko do was naprawiłem swoją gruszkę w kolektorze a dokładniej pospawałem ramię tzn. cięgienko od niej ale teraz jest taka rzecz wszystko działa prawie dobrze po naciśnięciu gazu ramię od gruszki reaguje tylko że jak wcisnę gaz i nie puszczam to ramię od gruszki opada czy to normalne czy raczej przy utrzymaniu gaz na obrotach np 3000 rpm ramię po zareagowaniu i podniesieniu się i nie puszczeniu gazu powinno zostać w górze i nie opadać
chudy30 Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 czekam na zamówienie i telefon od gościa bo robi nowe membrany do naszych gruszek, silniki o oznaczeniu 1.8 20v ADR, ARG i 2.0 20v ALT nowiutkie nie używane
Radek91 Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 (edytowane) Wydaje mi się, że się cofa klapa. Ona reaguje na gwałtowne depniecia tylko. Dla przykładu dodawaj powoli gazu i zobaczysz, że nawet nie ruszy. Ja ją odłączylem, a klapy otwarte na stałe juz. 23 minuty temu, chudy30 napisał: panowie mam pytanko do was naprawiłem swoją gruszkę w kolektorze a dokładniej pospawałem ramię tzn. cięgienko od niej ale teraz jest taka rzecz wszystko działa prawie dobrze po naciśnięciu gazu ramię od gruszki reaguje tylko że jak wcisnę gaz i nie puszczam to ramię od gruszki opada czy to normalne czy raczej przy utrzymaniu gaz na obrotach np 3000 rpm ramię po zareagowaniu i podniesieniu się i nie puszczeniu gazu powinno zostać w górze i nie opadać Edytowane 14 Września 2017 przez Radek91
chudy30 Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 kolego z tego co widziałem to nie powinna opaść i dlatego jak zaczynam jechać szybko to tylko pierwszy strzał robi szybki a dalej to tak sobie
chudy30 Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 dlatego chciałbym zobaczyć na filmiku jak to jest u innych na przegazowaniu szybki ruch pedałem gazu i na utrzymaniu silnika na obrotach stałych tak około 3000 rpm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się