enussss Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) Witam, niedługo bede wymieniac uszczelke pod głowica. Silnik AFN 97rok. Czy podana siła dokrecana śrub jakie znalazlem jest ok? 1etap - 40nm 2etap - 60nm 3etap - 90 stopni 4etap - 90 stopni Jaką siłą dokręcać wałek roz.?Co ile tyś. wymieniać pasek roz. ? Zrobilem na conti juz 40tyś i zastaanwiam sie czy nie wymienic przy okazji Czy zamontowany Zawór N75 od Audi a3, moglbyc przyczyna ze turbo dalo cisnienie grubo powyzej 1 bara i wydmuchalo uszczelke pod głowica ? bo z tego co wiem to powinny one wytrzymac 1,5 bara. Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez enussss
sasza Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 1. Z uszczelką dostaniesz intrukcję dokręcania i jej się trzymaj. 2. przy zdjęciu głowicy zakłąda się przynajmniej nowy pasek 3. zawór jak zawór, oby sprawny był, geometria chodzi żwawo?
trepek Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Moment śrub i etapy OK. Szpilki wałka pionowe 20NM, śruba na wałku chyba 35NM. Rozrząd co 60-70tys km trzeba wymieniać. Generalnie producent zaleca zawsze wymianę paska po jego zdjęciu. Praktyka, cóż... to jest Polska ;-) Raczej zapieczone kierownice niż zawór N75 spowodował takie ciśnienie. Chociaż cóż to jest ponad 1 bar. Problemów wydmuchania uszczelki jest bardzo dużo. Jak zdejmiesz głowicę to oceń stan uszczelki, jak zobaczysz, że np. wypalona to znak, że wtryskiwacz może podlewać i miejscowo następowało przegrzanie.
enussss Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Kierownice chodzą bombowo bo sam regenerowalem, okazalo sie ze zawór nie domagał wiec kupilem i wsadzilem zawór n75 od audi a3 na pompowtryskach, a ja mam a4 jeszcze na zwyklych wtryskiwaczach, uszczelka padla tydzien po wymianie zaworu n75 i tak sie zastanawiam czy on nie jest winowajcą, ze np. turbina bardzo duze ciśnienie ładuje i dlatego wydmuchalo uszczelke
Hezen Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 (edytowane) Zbieg okolicznosci. Gdy turbo dmucha zbyt mocno (przeładowanie) to ecu ją odcina i ucina dawkę paliwa. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Sierpnia 2015 przez Hezen
Bartollo Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 (edytowane) Dyskutowałem kiedyś na forum z kilkoma osobami o zaworkach N75 i doszliśmy do wniosku iż zaworki n75 z PD nie zawsze dobrze sterują geometrią w VP i w drugą stronę to samo.A co do wydmuchania uszczelki to czysty zbieg okoliczności. Edytowane 4 Sierpnia 2015 przez Bartollo
jacek70 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 (edytowane) Uszczelkę nie wydmucha turbo tylko kompresja silnika a w zasadzie tłoki. Edytowane 4 Sierpnia 2015 przez jacek70
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się