kls Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 (edytowane) Hej, dość dziwna sytuacja. Na początku lipca wracałem znad morza, trochę pocisnąłem (140 - 150km/h) na S7 w 30 stopniowym upale i po chwili zapikało, że temperatura silnika zbyt duża. Powoli doszło do 3/4 skali ale od razu zdjąłem nogę z gazu i temperatura wróciła do normy a ja kontynuowałem jazdę już z prędkością do 120km/h. Przez tydzień jazdy było ok, później 4 osoby na pokładzie, 4 walizki i jazda 250km na lotnisko. Wszystko OK. Powrót po 12 dniach nieużywania i po kilkudziesięciu kilometrach znów chwilę szybciej jechałem i teraz uwaga: piknęło, że jest zbyt wysoka temperatura ale wskazówka w ciągu dwóch, trzech sekund osiągnęła maxa! Noga z gazu, i znów bardzo szybko spadło. Jechałem tak jeszcze z 30km i cały czas trzymał równo temperaturę roboczą. Później postój na jedzenie (30 minut i przez 150km do domu nie złapał już temperatury roboczej). 29.11.2014 przy przebiegu 293710 km wymieniłem termostat Wahler, uszczelkę oraz zalałem nowym płynem G12+. (nie nagrzewał się i nie dawał ciepłego powietrza) 23.01.2015 przy przebiegu 296318 km wymieniłem czujnik temperatury ORI (nie nagrzewał się, dawał ciepłe powietrze, na kompie był błąd czujnika temp) Dziś mam 305150 km a podpięcie pod komputer nie pokazuje żadnych błędów. Od wymiany płynu wczoraj dolałem jakieś pół litra bo było delikatnie poniżej minimum. Myślicie, że to znów termostat? Nie wytrzymał roku? Czy mogę liczyć na Wasze opinie? Ostatnio żona jechała kawałek za miasto, znów się zagrzał do ostrzeżenia po czym za chwilę spadł do 90 stopni. Jeżdżąc po mieście nie sposób go dogrzać do temperatury roboczej. Jak już się zagrzeje poza miastem to zatrzymując się na chwilę temperatura opada. Nie mam możliwości samemu wyjąć termostatu i go sprawdzić, a mechanicy w okolicy, no cóż... jak się nie ma znajomego to wszędzie strach oddawać auto. Generalnie zawsze chcę być przy naprawie dlatego tylko sobota u mnie wchodzi w grę. EDIT: W sobotę ustawiłem się z mechanikiem na oględziny, ale już mnie trzęsie jak mi mówi w ciemno że termostat wymienimy i zobaczymy jak będzie. A może to pompa wody? Proszę o sugestie. Edytowane 26 Sierpnia 2015 przez kls
piotrsob1 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Sprawdź , czy po ostrej jeździe ( ale takiej bez mocnego wzrostu temperatury na wskaźniku ) nie robi się mokro pod zbiorniczkiem wyrównawczym, i czy węże układu chłodzenia nie robią się bardzo twarde Ale po objawach które opisałeś , to raczej z uszczelką pod głowicą powinno być OK, a wszystko wskazuje na przycinający się termostat
kls Opublikowano 2 Września 2015 Autor Opublikowano 2 Września 2015 (edytowane) Termostat został wymieniony bo aktualny wyglądał tak jak poniżej, był przyblokowany kawałkiem plastiku niewiadomego pochodzenia. Generalnie termostat się otwierał, i wciąż nie wiem dlaczego się przegrzewał, może nie do końca? Poza tym testowaliśmy czy w płynie chłodzącym nie ma dwutlenku węgla i mechanik na 99,9% wykluczył problem z uszczelką pod głowicą. Olej jest czysty i nie go nie przybywa ;-) Dodatkowo jest wyciek z małego wężyka/króća, który znajduje się przy ścianie grodziowej za silnikiem. Będzie dopiero na poniedziałek, więc do tego czasu nie będę go zbyt mocno obciążał. O tym pisał ktoś tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/257445-ubywa-plynu-chlodniczego-a4-b6-b7/?p=3260244 Ja miałem taki wyciek właśnie w avf i był to przewód wodny który idzie koło filtra paliwa, z tyłu za silnik (nie wiem czy nad czy pod vacu pompa) i wchodzi w blok w okolicy czujnika płynu G62, sprawdz go bo podobno to czesta przypadłość, tez mi tak uciekało około 0,5l na miesiac.. BTW skąd mógł wziąć się ten plastik? EDYCJA: 2015-09-02 08:19 Przyczyną delikatnego ubytku płynu chłodniczego był przeciekający króciec układu chłodzenia. Dodaję gdyby ktoś szukał skąd mu ucieka płyn. Tagi: ubywa płynu chłodzenia, nieszczelny układ chłodzenia, wyciek z układu chłodzenia, przegrzewa, ubytek płynu, ubywa płynu. Numer części: 038 121 144A Króciec głowicy układu chłodzenia VW http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3131341933201-HP111_226-krociec-ukladu-chlodzenia.html Edytowane 2 Września 2015 przez kls
piotrsob1 Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 Ten plastik to pazurek przytrzymujący termostat w króćcu z trzeciej fotografii, pomaga w prawidłowym zamontowaniu termostatu na swoim miejscu Tylko że po tylu latach plastik stwardniał i wystarczy go lekko trącić lub spróbować odgiąć w celu wyjęcia termostatu , aby się urwał od króćca Jak wymieniałem w zimę termostat to mi się właśnie urwał i wpadł do węża dochodzącego do króćca , ponad godzinę kombinowałem jak go z tamtąd wykurzyć, bo krążąc w układzie prędzej czy później zablokował by termostat w pozycji otwartej
KoJ@K Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 Odgrzeje trochę odnośnie tego króĆca - u mnie też właśnie przecieka z jego okolic i mam pytanko, czy wymieniałeś również tą dolną uszczelkę (jest w kształcie takiego jakby delikatnego stożka), która wchodzi na dolny "trzonek" tego króĆca, a później do węża. Bo z tego co patrze to nie można dostac samej tej dolnej uszczelki, tylko chyba w całości z tym dolnym wężem ?! A przed wymianą chciałbym się zaopatrzyc we wszystkie pierdółki, uszczelki, oringi itd, więc może poratujecie numerami części.
kls Opublikowano 14 Maja 2016 Autor Opublikowano 14 Maja 2016 U mnie wymieniony tylko kruciec i ogólnie poszedł cały rozrząd z pompą wody bo było chyba 2k do wymiany Mechanik powiedział, że pompa wody mogła niedomagać bo wirnik się ślizgał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się