stiwi50 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Witam, mam problem z moją Audi z zaworem EGR, auto ma nie kiedy tak że raz ma ducha i zbiera sie, aż miło a niekiedy nie idzie, tak jakbt turbo sie nie załaczalo, posprawdzalem szczelnosc,wezyki itd, wymienilem zawor N75 ( myslalem ze to on jest winny) . A okazalo sie że jak odłacze kostke od EGR ( ta obok co przychodzi do EGR) to zbiera się, a jak tylko ją włacze to nie chce. EGR wyciagnąłem i wyczyscilem, nic to nie dało. Auto dalej jezdzi tak samo. Nie kiedy gdy przyspieszam auto delikatnie szarpnie, przeważnie przy obrotach silnika 2000-2200. Po podłączeniu pod komputer wyskoczyl błąd "ZAWOR EGR ZBYT NISKIE SYGNAŁY " , Prosze o pomoc, jesli ktos zna przyczyne i co z tym zrobic.
piotrsob1 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Elektryczny zawór EGR-a w BKE posiada czujnik położenia grzybka zaworu, to prawdopodobnie on powoduje problem. Szukaj używki, albo nowego, w zależności od zasobności portfela Można by się pokusić o wymianę samej elektroniki zaworu, wydaje mi się że powinno wystarczyć , aby zaczęło wszystko z powrotem banglać poprawnie Jak uporasz się z brakiem mocy , a poszarpywanie pozostanie to napisz , myślę że z tym też damy radę Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
stiwi50 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Wymianę eleektroniki ? Jak miałbym to zrobic , chodźi o przewody, kostkę ? Gdzie znajduje sie ten czujnik ? Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez stiwi50
piotrsob1 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 EGR masz chyba taki: Można z niego zdemontować sam ten czarny element plastikowy, w nim znajduje się czujnik położenia
stiwi50 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Zobacz ofertę: ZAWÓR EGR AUDI A4 B6 B7 1.9TDI 2.0TDI 038131501BH http://allegro.pl/showItem2.php?item=5401671696 Mam dokładnie takie cos , pod czarnym płatnikiem sa dwa jak by bolce i tyle . Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez stiwi50
piotrsob1 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 No, dokładnie taki sam jak na moim zdjęciu Te dwa "bolce" jak je nazwałeś, to zasilanie silniczka zaworu, a w głębi , na przedłużeniu osi grzybka zaworu powinien być czujnik jego położenia Paluchem go można nacisnąć, a po zwolnieniu nacisku powinien wrócić na swoje miejsce
stiwi50 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Aha.. W takim razie znow mam to rozbrac , i co z tym zrobic? Aby to dzialao wszystko jak należy?
piotrsob1 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Pewnie wymienić na inne Chyba że się zacięło w pozycji wciśniętej i da się odblokować Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
stiwi50 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Ale co mam wymienić ? Te blaszki? Czy co? Jestem zielony w tym ... Masz jakieś zdjęcie tego co trzeba wymienić ?
piotrsob1 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Trzeba wymienić albo kompletny zawór EGR, albo chociaż ten plastikowy element z czujnikiem i kostką podłączeniową przewodów Albo jeszcze jedna opcja, zaślepić go i wyprogramować jego obsługę z ECU silnika Wielu tak robi i sobie chwali, ja nie jestem jednak zwolennikiem takiej opcji
stiwi50 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Aha... Myślisz ze jak tak kupie przez internet dajmy na to na Allegro to zawor bedzie działać ? Nie chce nowego kupować bo troche drogie sa .. I czy aby napewno jest to wina zaworu ..
piotrsob1 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Przy używańcach zawsze jakieś ryzyko jest , ale myślę że można zaryzykować, trzeba tylko umówić się ze sprzedającym mailowo, jak będzie wyglądała sprawa ewentualnych zwrotów
stiwi50 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Moge sprawdzic Vagiem jakos to czy napewno Egr mam uszkodzony ?
piotrsob1 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Po podłączeniu pod komputer wyskoczyl błąd "ZAWOR EGR ZBYT NISKIE SYGNAŁY " A jak myślisz, o czym to świadczy ? Jak by to było przerwa / zwarcie, to mogła by być jeszcze wiązka , tak to raczej tylko zawór. Chyba że coś pokręciłeś z opisem błędu, jaki był konkretnie kod błędu ?
stiwi50 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Zawor egr zbyt niskie sygnały 16791
piotrsob1 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Jak chcesz potwierdzić na 100% bez wydawania kasy , to znajdź kogoś z silnikiem BKE,BPW albo BRB i zamień się z nim na próbę na EGR-y
stiwi50 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2015 To niestety odpada nie ma nikt w okolicy u mnie b7 same b6.. A mozesz mi powiedzie jaka geometria turbo jest u nas . Musze na wolnych obrotach ja smarować ?
piotrsob1 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) A mozesz mi powiedzie jaka geometria turbo jest u nas . Musze na wolnych obrotach ja smarować ? Zmienna geometria turbiny pracuje bez smarowania, chyba że na siłę sadze podciągniemy pod smarowidło Ale na pewno w większych ilościach potrafią ją skutecznie unieruchomić Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
stiwi50 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Aha, czyli nie trzeba .. Bo w b6 kolega zawsze po jeździe na 3-5minut zostawia włączę auto .
piotrsob1 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Nie no zaraz, pytałeś o smarowanie geometrii, a teraz to Ci chyba chodzi o chłodzenie turbiny Po ostrej jeździe jak najbardziej wskazane jest żeby silnik sobie popracował na wolnych w celu wystudzenia turbulum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się