truck.daw Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Witam wszystkich! Mam problem z mocą w moim Audi Ale może od początku. Kupiłem auto pod koniec maja, i właściwie podczas prowadzenia auta do domu (400 km) na wolnych obrotach auto zaczęło gwizdać. Początkowo myślałem, że to łożysko na którejś z rolek popiskuje czy coś... Właściwie na drugi dzień po przyjechaniu do domu silnikiem na wolnych obrotach zaczęło szarpać itd. Ogólnie znany temat wypadania zaworów itp. Faktycznie okazało się, że ten zaworek odpowietrzający skrzynię korbową był walnięty, pomogło auto trzyma równe obroty. Po wymianie tego zaworka pisk też ucichł, więc założyłem że był on bezpośrednio związany z tym zaworkiem (mylę się?). Później właściwie nie wiem kiedy, ale jakoś w pewnym momencie zaczęło mi się wydawać, że brakuje mocy. Nie wiedziałem czy zwyczajnie się przyzwyczaiłem do mocy, czy naprawdę auto straciło moc. Pomogła obiektywna osoba, faktycznie ona też ewidentnie potwierdziła że auto słabe. No więc zacząłem szukać. Okazało się, że turbina W moim Audi dodmuc**je 0.4 bara (z tego co wiem 0.6 jest normą). Sprawdziłem szczelność dolotu, jest ok. Auto teraz stoi u znajomego mechanika, robił dziś dynamiczne logi ma mi podesłać to wrzucę tutaj. Kolega ściągnął turbinę nie widzi luzu na zaworku sterującym. Jutro podrzuci do kogoś żeby sprawdzić turbinę. Czy te objawy coś sugerują? Co myślicie o sprawdzeniu katalizatora, jest sens? Pozdro i z góry dziękuję za odpowiedź
smart.bart Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Sprawdź też DV i N75 Wysłane z mojego Lenovo S820 przy użyciu Tapatalka
truck.daw Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Hej, dzięki za odpowiedź. O N75 coś przeczytałem i stąd mam pytanie. Czy to element dwustanowy? Jeśli tak to jak rozumiem należy go wyciągnąć i podpiąć pod zasilanie i zobaczyć czy otwiera/zamyka się? Należy jednocześnie podpiąć ciśnienie, żeby zobaczyć czy jest szczelny? Jeśli tak to jakie?A zawór DV? Możecie mnie naprowadzić jak go przetestować i gdzie on jest?
smart.bart Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 (edytowane) N75 podpinasz do zasilania i powinien klikać otwierając lub zamykając przepływ. DV jest poniżej. Taki plastikowy, czarny grzybek z dużymi rurkami u podstawy i małą rurką u góry. Wszystko około dolotu i turbiny. Uważaj jak będziesz ściągał N75 bo możesz połamać rurki zaworu, na których są przewody. Są plastikowe i dość długie. Przygotuj sobie nowe opaski metalowe na śrubę. Stare ciężko ponownie założyć. Wysłane z mojego Lenovo S820 przy użyciu Tapatalka Edytowane 12 Sierpnia 2015 przez smart.bart
truck.daw Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Dzięki bardzo cenna wypowiedź! A jak powinienem sprawdzić zawór DV? W ogóle jakie jest jego działanie? Macie jakieś ciekawe artykuły na ten temat? Zrobione. Okazało się, że gruszka działała, ale jak dostała ciśnienia to nie robiło do końca i tam ciśnienie uciekało. Wymienione i moc wróciła
smart.bart Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 (edytowane) Brawo. A tak dla potomnych: Zawór DV (z angielskiego Dump Valve) jest obiegiem zamkniętym. Wykonuje dokładnie takie same zadanie co BOV, ale nadciśnienie trafia bezpośrednio przed turbinę. Za sterowanie DV’a odpowiada sygnał płynący z kolektora dolotowego (podciśnienie/nadciśnienie). Zawór ten zazwyczaj pozostaje w pozycji otwartej zarówno podczas pracy silnika na biegu jałowym, podczas jazdy ze stałą prędkością, jak i przy zamkniętej przepustnicy. DV jest obiegiem zamkniętym więc nie wpływa to negatywnie na pracę silnika. Jedynie podczas przyspieszania samochodu, zawór DV zostaje zamknięty i musi wytrzymać maksymalne ciśnienie doładowania. Należy pamiętać, że zła regulacja obu tych zaworów (BOV i DV) może prowadzić do wzrostu spalania, problemów z pracą silnika czy w końcu uszkodzeniem turbosprężarki. Wysłane z mojego Lenovo S820 przy użyciu Tapatalka Edytowane 12 Sierpnia 2015 przez smart.bart
kodzak0 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 mi kolega z forum mowil, tak jesli zawor Dv jest brudny to wymienic go cena okolo 160zl. Najlepsze dojscie do niego jest od spodu samochodu. tez mi sie zdawalo ze cos mam malo mocy. WYmienilem swiece jeszcze raz i zawor dv. samochod odzyl
truck.daw Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Dzięki za wypowiedź przyjrzałem się zaworowi i tam jest jakaś fuszerka. z przodu wkręcona jest taka nagwintowana tulejka. Tak czy siak chyba to wymienię dla świętego spokoju. A mam jeszcze jedno pytanko. Czy mogło coś konkretnego tą gruszkę zepsuć czy po prostu ze starości? Nie chciałbym, żeby sytuacja się powtórzyła i jeśli takowa jest to przyczynę też chciałbym usunąć.
cienio Opublikowano 16 Stycznia 2016 Opublikowano 16 Stycznia 2016 jak albo gdzie on jest ten zawór Dv? za co jest odpowiedzialny?
gplaza Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 proszzzz - http://www.racingbb.fora.pl/tuning-naprawy-modyfikacje,7/bov-vs-dv-zasadza-dzialania,48.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się