Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AJM] Wywalenie kata, co ze środkowym?


sk8rudex

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka :)

Przymierzam się do wywalenie katalizatora, chcę go wybić i puchę zostawić. Tylko nie wiem co ze środkowym, zostawić, czy wspawać rurkę zamiast niego.. Zależy mi na świstaniu turbiny, nie chcę żeby było za głośno i jakiś wiejskich dźwięków.. Zostawiać środkowy czy wywalać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wspawuj wybij ze środka i ciesz sie świstem turbiny wywaliłem wielu klubowiczom katalizatory w ten sposób i nikt nie narzeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, chcę wybić katalizator, tylko nie wiem co zrobić ze środkowym zostawić go czy usunąć? Czy uzyskam jeszcze lepszy dźwięk czy będzie pierdziawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym uzyskać coś takiego jak na filmiku.. W komentarzu napisał, że wywalił tylko środkowy a reszta seria... Super to chodzi.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metodą prób jest to do osiągnięcia. Nikt Ci nie zagwarantuje takiego dźwięku bo tłumik tłumikowi nie równy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem.. :( dlatego pytam, żeby zminimalizować ryzyko otrzymania jakiegoś pierdzenia.. :) chyba zaryzykuje i wytnę środkowy i wydłubie kata.. Środkowy tłumik też można wydłubać? Czy lepiej rurkę wspawać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jestem po wywaleniu kata (wybity środek) i ani trochę nie równa się z dźwiękiem na filmiku wyżej. Otrzymałem za to delikatnie metaliczny dźwięk, ale nawet mi się to podoba. Dobra do sedna. Powiedźcie mi jak wyrzucić środkowy tłumik, najlepiej jakby pokazał mi ktoś fotkę w jaki sposób ma to zrobione. Będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i chromowane dają +15 decybeli.. ;-) czekam na propozycje wywalenia srodkowego ;-)

Nabazgrane z BePiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak, wywaliłeś ten środkowy tłumik? Bo tez się zastanawiam nad wybiciem kata i wycięciem środkowego. A to wybijanie środka z katam na czym polega? możesz przybliżyć jak to zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak, wywaliłeś ten środkowy tłumik? Bo tez się zastanawiam nad wybiciem kata i wycięciem środkowego. A to wybijanie środka z katam na czym polega? możesz przybliżyć jak to zrobiłeś?

Tak wywalone wszystko, został tylko końcowy. Podjechałem do tłumikarza i ogarnął wszystko.. Uzyskałem dźwięk taki jak na filmiku kilka postów wyżej. Tylko bez kata dochodzi taki metaliczny dźwięk powietrza z wydechu. Wybicie kata polega na wybiciu wkładu katalizatora z tego co się orientuje, jakimś dłutem czy prętem. Zamiast środkowego mam wspawaną rurke i przyspawany kawałek drugiej rurki aby podwiesić to na haczyku seryjnym, aby się nie ruszało i nic nie pękało. Świst słychać po puszczeniu gazu do 2.5 tys obrotow. Reszta brzmi jak całkowita seria, w trasie nic nie jest głośniej. W mieście przy spokojnej jeździe fajnie to słychać.

Nabazgrane z BePiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakladac nowego watku wiec zapytam tutaj bo jestm w tym kompletnie zielony. Co daje wywalenie katalizatora? Poprawia tylko dzwiek? Na jakiej zasadzie sie to odbywa? Wycina katalizator i spawa do tego rurke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak, wywaliłeś ten środkowy tłumik? Bo tez się zastanawiam nad wybiciem kata i wycięciem środkowego. A to wybijanie środka z katam na czym polega? możesz przybliżyć jak to zrobiłeś?

Tak wywalone wszystko, został tylko końcowy. Podjechałem do tłumikarza i ogarnął wszystko.. Uzyskałem dźwięk taki jak na filmiku kilka postów wyżej. Tylko bez kata dochodzi taki metaliczny dźwięk powietrza z wydechu. Wybicie kata polega na wybiciu wkładu katalizatora z tego co się orientuje, jakimś dłutem czy prętem. Zamiast środkowego mam wspawaną rurke i przyspawany kawałek drugiej rurki aby podwiesić to na haczyku seryjnym, aby się nie ruszało i nic nie pękało. Świst słychać po puszczeniu gazu do 2.5 tys obrotow. Reszta brzmi jak całkowita seria, w trasie nic nie jest głośniej. W mieście przy spokojnej jeździe fajnie to słychać.

Nabazgrane z BePiony

Ok dzięki, też się za to biorę a potem program:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakladac nowego watku wiec zapytam tutaj bo jestm w tym kompletnie zielony. Co daje wywalenie katalizatora? Poprawia tylko dzwiek? Na jakiej zasadzie sie to odbywa? Wycina katalizator i spawa do tego rurke?

Możesz wybić katalizator - na zew. zostaje wszystko po staremu, możesz wspawać rurkę lub możesz zastosować strumienice. Wybicie katalizatora powoduje, że turbo lżej oddycha, mój był podobno w masakrycznym stanie. Wydaje mi się też, że samochód mniej kopci. Tłumikarz mówił też o negatywnym skutku wybicia, że spaliny mogą się cofnąć i rozwalić turbo, ale na forum dużo osób jeździ z wybitym i nie słyszałem o takiej przypadłości. Wydaje mi się, że może to być jakaś ściema.. Wydaje mi się również, że fura minimalnie lepiej się zbiera poniżej 2000 obrotów, ale może to tylko złudzenie. Ja u siebie wywaliłem kata, środkowy, egr (wstawiłem flansze) no i lekki chip na 143km. Póki co nie narzekam. Aha, podobno ze strumienicą nie ma tego metalicznego dźwięku po wywaleniu kata..

Edytowane przez sk8rudex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metaliczny dźwięk jest bo spaliny w puszcze po kacie wpadają rezonans - dlatego warto jest wspawać rurkę.

A strumienice to do silników odrzutowych się stosuje, szkoda na to kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi sk8rudex Jakie odczucia jak wycioles środkowy bo też się zastanawiam nad tym:) dźwięk się zmienił? odmulil się ? Dodam że też nie mam kata i jest po virusie

Edytowane przez luty2502
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...