ayew Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Przy aktualnych wysokich temperaturach mam problem z lampką od ciśnienia oleju. Po dobrze rozgrzanym silniku przy schodzeniu poniżej 1800 obrotów pali się lampka i brzęczyk, po zejściu poniżej 1000 lub podniesieniu obrotów ponad 2000 lampka gaśnie. Również na jałowych obrotach lampka się nie zapala. Na zimnym silniku wszystko ok. Pomiar manometrem: zimny silnik: 900 obrotów - 2,5 bar 2000 obrotów - 3,8 bar Rozgrzany silnik: 900 obrotów - 0,5bar 2000 obrotów - 1,6 bar olej 10w40 Wymienione dwa czujniki oraz zregenerowana pompa oleju (splanowana, spolerowany i wzmocniony zawór przelewowy) Aktualnie zamontowany mam czarny czujnik 1.2-1.6 bar. Jutro zalewam olej 15w50 aby sprawdzić wyniki. Jak sądzicie czym mogą być spowodowane takie wyniki? panewki? Jakie powinny być ciśnienia nominalne?
Gość Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 pompa sie skonczyła, na zimnym olej jest gesty i trzyma jako tako cisnienie, jak sie rozrzedzi to koniec, i powiedz mi na ch*j ty wlewasz 15w40? zeby zasyfic sobie motor? od tak? zrzucaj miche, czysc smoka, zmieniaj pompe, wlewaj 5w40 i ciesz sie jazda
ayew Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Co do pompy to gdzie przepuszcza olej? Zaworem przewowym? Sama pompa była splanowana i ma minimalne luzy tylko zam zawór jest dość luźny tzn sprężyna mocno go dociska ale ma luzy po bokach to tam może uciekać olej? Pompę zmienię jak znajdę czas.
neoxpl Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 (edytowane) Zawor w pompie jest poto aby olej nie cofał sie do miski wiec ma malo co wspulnego z cisnieniem, skoro pompe robiłes to i penie smok był czyszczony jedyne co zostało to zobaczyc panewki na wale i wałku rozrzadu badz zalac 15w40 i jezdzic az motor zdechnie co pewnie nie szybko nastapi. Edytowane 14 Sierpnia 2015 przez neoxpl
Janis Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Witam, mam podobny problem - otóż długo już borykam się z tym: wymieniłem popychacze, ponieważ już na rozgrzanym zaczynały stukać, od razu po tym wymieniłem olej na 5w40 Motula Xcess'a, potem wymieniłem czujnik na 1.2 Bara i.. problem jest do tej pory, wspomne że ciśnienie na garach jest idealne. Lecz po przejechaniu 10KM już zaczyna pikać mi na wolnych obrotach, gdy ruszam spod świateł bądź zmieniam bieg z 1-2. Słyszałem, że albo zmienić na czujnik 1.6 Bara ( gdzie wcześniej takowy był, lecz był może walnięty i zobaczyć czy by śmigało ) bądź drugi czujnik, który jest w misie. Jeżeli to już nie pomoże to chyba pora na wymiane pompy.. dodam, że w silniku nie ma syfu
neoxpl Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 (edytowane) Czujnik cisnienia w misce jesli jest "adp nie ma go" jest od poziomu oleju nie od cisnienia. Pikanie na wolnych podczas ruszania u ciebie jest dlatego ze ecu bieze ciesnienie oleju od chyba 1200obr i wtedy nie masz 1.2bara dlatego pika. powyzej masz 1200obr masz juz wiecej niz 1.2 bar dlatego nie pika. Wymiana na czujnik 1bar moze by pomogla oszukac ecu. Ps ponizej 1200obr mozesz odlaczyc nawet czujnik i nic nie bedzie pikac. Ps2 odkrecaj pompe i zobacz co sie dzieje bo marnujesz motor jezdzac na tak malym cisnieniu i olej 5w napewno niepomaga przy tak niskim cisnieniu... Edytowane 16 Sierpnia 2015 przez neoxpl
Janis Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Czyli wymiana czujnika nic by nie dała?
neoxpl Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 (edytowane) Chyba ze na mniejszy skoro masz zalozony 1.2 bara i nieosiaga tego cisnienia to tym bardziej nie osiagnie 1.6bara to chyba oczywiste... http://mobile.autokult.pl/9117,niskie-cisnienie-oleju-co-moze-byc-przyczyna-poradnik Edytowane 16 Sierpnia 2015 przez neoxpl
ayew Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Pompa i panewki wymienione, wszystko działa jak należy.
Janis Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Dużo dałeś za pompe?W środę zaczynam się w to bawić, a panewki co mają do tego?
ayew Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Panewki jak są zużyte to też puszczają bokami jak zdejmiesz to zobaczysz. Za pompę 190 z tym, że musiałem ją przerabiać bo żadna nie pasowała pod numer który miałem w starej.
Janis Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 ahh, bo myslalem ze panewki sie wymienia wtedy gdy juz je slychac
GarażKlasyków Opublikowano 3 Października 2016 Opublikowano 3 Października 2016 Podłącze sie do tematu , Jakim momentem dokrecić śróby pompy oleju ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się