Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 17536 - spadek mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie.

Po ostatnich rozważaniach poszedłem sprawdzić wówczas czy nie ma w dolocie jakichś nieszczelności. Nic nie było widać, ale padło pytanie o to, kiedy był wymieniany filtr powietrza. Zajrzałem do niego i był bardzo czysty, więc podejrzewam, że poprzedni właściciel wymienił go przy wymianie oleju. Sprawdzając to, odniosłem wrażenie, że metalowa opaska przy obudowie filtra jest jakby nie do końca dobrze dokręcona, bo leciutko się odkręciła. Dokręciłem dobrze, poruszałem jeszcze wtyczką przy przepływomierzu i tak jeździłem przez ponad tydzień. Dzisiaj znów była okazja wziąć kogoś za kierownicę i zrobienia logów, więc dla świętego spokoju, będąc już zdecydowanym na zakup przepływomierza, zrobiłem logi. Wyszły drastycznie inne niż ostatnio :P Tym razem, dla pewności jeszcze przed samym ruszeniem skasowałem błędy, a logi robiłem na 3 biegu. Wiadomo, multitronic, więc pedał w podłogę, ale tak, żeby kickdowna nie wcisnąć. Oto efekt:

002 i 033: http://vaglog.pl/log_231146.html

dla pewności zrobiłem raz jeszcze te grupy

002 i 033: http://vaglog.pl/log_231145.html

020 i 118: http://vaglog.pl/log_231148.html

Wszystkie logi robione na benzynie. Co się zmieniło od ostatnich logów w eksploatacji auta? W zasadzie nic, poza tym, że zacząłem tankować gaz na shellu, a nie lokalnych stacyjkach, ale to raczej nie ma nic do rzeczy. Nic nie wymieniałem, nic nie ruszałem oprócz tego co napisałem wyżej. Nie mierzyłem jeszcze ciśnienia na listwie wtryskowej i postaram się to w tygodniu zrobić, ale coś może być z pompą, bo po dwóch dniach stania rano głośno buczy (benzyny jest ponad 1/4 baku).

Tak z czystej ciekawości, nie wiedziałem jak zmierzyć przyspieszenie auta 0-100, więc postanowiłem sobie zlogować któryś blok, gdzie widoczna jest prędkość. Wyszło tak: http://vaglog.pl/log_231147.htmlWychodzi +/- 8.8s, przy czym wg logu chyba od 20km/h pedał nie był do końca wciśnięty (?). Nie mam pojęcia czy to dobrze, bo nigdy nie znalazłem danych technicznych dotyczących przyspieszenia z multitronicem... Ale to tak w ramach ciekawostki. Wiem na pewno, że pojadę też do jakiegoś bardziej ogarniętego gazownika (przy okazji mile widziane sugestie w mazowieckim), bo auto na gazie jest wyraźnie wolniejsze, a o wtryskach Valtek (a takie są zamontowane) w mocniejszych autach nie czytałem niczego dobrego. Dobrze, żeby ktoś kto się na tym zna rzucił okiem.

No i ostatnie pytanie, czy obecne wartości przepływki kwalifikują ją do wymiany na już? Czy póki co tak jeździć?

Dzięki z góry za odpowiedź.

Edytowane przez mrkreska
Opublikowano

No jest dużo lepiej, do serii może troszku brakuje ale można tak jeżdzić spokojnie, zawsze przed wymianą czegokolwiek w 1.8t trzeba sprawdzić szczelność dolotu bo to podstawa jak widać. :), także można by było jeszcze raz sprawdzić dokładnie szczelność najlepiej kompresorem, jak nic nie wyjdzie to można powoli odkładać na przepływke, z pompą paliwa wychodzi że powinno być ok, więc chyba nie warto mierzyć ciśnienia, lepiej dołóż do lpg na wtryski czy reduktor jak słaby.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie od ostatniego mojego wpisu jezdzilem na benzynie.

wczoraj pojezdzilem na lpg i dzis wywalilo mi ponownje ten sam blad...moze ktos cos podpowie

17536- mieszanka zbyt uboga...

------------//////---------//////-------------///////-------//////-------

Problem rozwiązany- zle wyregulowane inst.lpg

:)

Po regulacji u innego gościa check sie już pare dni nie zapalił a w dodatku eska przedtem jeździła jak auto...a teraz zap.i.e.r.d.a.....jak Eska

Opublikowano

czyli lukasz jak zwykle mial racje :)

Opublikowano

W moim przypadku prawdopodobnie też, z tym że u mnie problem LPG jest bardziej złożony, bo okazało się, że moja instalacja to jest dobra do silnika 1.6, a nie do BEXa :x Dopiero jak wymienię wtryskiwacze, a przy złym wietrze też reduktor, to będzie można wyregulować sensownie instalację i liczyć, że check nie wróci :)

Opublikowano (edytowane)

W tygodniu chce sie przejechać do ty ciu-lmen-ów, którzy mi wcześniej lpg regulowali po zwrot kasy za źle wykonana usługę plus koszy paliwa za dziesięciokrotne przyjeżdżajcie do nich w celu poprawek - w sumie nieskutecznych...

Brak mi słów bo ojcu w 3 autach robili, bratu, i znajomym- ich auta jeździły a u mnie cyrki....heh

Ciekawe co mi powiedzą jak zażądam zwrotu kasy.....

Edytowane przez PrzemoS4
Opublikowano (edytowane)

Ja się dzisiaj upewniłem, że to kwestia gazu. Chciałem wyjeździć do końca LPG żeby zobaczyć ile mi do butli wejdzie. Traf chciał, że wczoraj gaz skończył mi się w takim miejscu, że nie było gdzie zatankować, więc stwierdziłem, że sobie przejadę te kilkadziesiąt kilometrów na benzynie. Na pewno mu nie zaszkodzi. Dzisiaj rano pojechałem na stację, zatankowałem gaz. Zapłaciłem, wsiadam do auta, odpalam, a tu niespodzianka - check zgasł ;)

Edytowane przez mrkreska
Opublikowano

Witam Panowie

Po dłuższym okresie jeżdżenia na lpg zrobiłem znów logi, auto co jakiś czas zamulało, nie było to ciągłe zamulenie. Błąd 17536 oczywiście się znów pojawił.

Zrobiłem logi bez kasowania błędów:

Pb:

http://vaglog.pl/log_232715.html

http://vaglog.pl/log_232716.html

Lpg:

http://vaglog.pl/log_232717.html

http://vaglog.pl/log_232718.html

Czy upewnicie mnie, że mam jechać do gazownika?? Widzę, że logi na lpg wskazują zalewanie, bo korekty sondy na - sporo ?

Opublikowano

Jedż do gazownika, tylko jesli nie zamierza stroić po korektach z vaga tylko po mapach, albo co gorsza poklika coś na postoju to szukaj od razu innego.

Opublikowano

Ok będę się umawiał na przyszły tydzień.

Ale chciałem też zapytać z czystej ciekawości, bo lubię wiedzieć co dokładnie jest nie tak: bo błąd dotyczy ubogiej mieszanki a na pomiarach wychodzą korekty do - 10, więc jakby na lpg za bogata mieszanka, więc jakoś jedno mi nie pasuje do drugiego... Czy coś źle rozumuje? Bo na pb pomiary są blisko 0, więc prawidłowo. Może dla was to jest proste ale ja za bardzo w diagnostyce nie siedzę... Chciałbym też po prostu wiedzieć to mam powiedzieć gazownikowi, żeby dobrze mnie zrozumiał.

Opublikowano (edytowane)

Witam po długiej przerwie. Wymieniłem wtryskiwacze gazowe i miałem pierwszą regulację. W dniu wymiany rano skasowałem błędy, przejechałem 50 km (w tym około 20 na benzynie) i gazownik wymienił te wtryskiwacze. Potem wróciłem 50 km do domu i drugie tyle zrobiłem jeżdżąc powoli na miejscu. I wtedy błąd powrócił. Wkurzony pojechałem bez zapowiedzi do gazownika, ale miał zajęte stanowiska, więc umówiliśmy się na jutro. Przy okazji wyskoczył mi błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze pierwszy raz. Gazownik poruszył przewodem od gazu przy 4 cylindrze i tyle. Przed pojechaniem do niego nie kasowałem błędów, żeby sam sobie zobaczył. Ale po wizycie u niego, jeszcze na placu skasowałem błędy i samochód ożył... Tzn. dużo lepiej się zbiera, spalanie gazu spadło, wszystko niby fajnie. Zrobiłem od tej pory kolejne około 100 km i zero błędów. Ale dzisiaj postanowiłem sobie zrobić logi i prosiłbym kogoś kumatego, najlepiej lub inna obeznana osoba, o analizę. Przy okazji od ostatnich logów wymieniłem wszystkie filtry, świece i uszczelkę pod pokrywą zaworów. No i jeszcze rurkę od odmy miałem rozwaloną więc też wymieniona. Przepływka wiem że daje trochę mało, ale jak już wcześniej ustaliliśmy dramatu nie ma więc zbieram na nową jak jej się pogorszy ;)

Na Pb:

003 i 020: http://vaglog.pl/log_239258.html

002 i 033: http://vaglog.pl/log_239259.html

Na LPG:

003 i 020: http://vaglog.pl/log_239265.html

002 i 033: http://vaglog.pl/log_239264.html

Na tyle na ile się nie znam, to po pierwsze rzuca mi się w oczy czas wtrysku na Pb. Pompka była sprawdzania niby daje 4 bary i spada do 3.9, ale jeżdżąc na gazie i tak mi to wielkiej różnicy nie robi, natomiast po wymianie filtra paliwa zaczęła wyć podczas jazdy. Tu się bez bicia przyznam, że nie sprawdziłem na forum i kupiłem filtr Mann. W starych logach, na starym filtrze czasy były niższe więc zastanawiam się czy nie włożyć starego oryginału, którego nie wyrzuciłem. Ok, mój błąd. Nie na te logi spojrzałem. Czasy na benzynie są ok?

Druga sprawa, to patrząc na wskazania lambdy, teraz na gazie jest tak, że do 2000 obr. mniej więcej jest trochę za ubogo, powyżej w miarę, momentami za bogato, a powyżej 6000 obr. dużo za bogato (przynajmniej wg. centralki nie przełączył się na gaz). Dobrze rozumuję? Chyba warto by poprawić jeszcze tę regulację żeby do 2000 było lepiej, bo to grozi nadal wywalaniem błędu obogiej mieszanki, czyż nie? Zwłaszcza, że bez szaleństw w trasie obroty do 110 km/h są właśnie w tym przedziale, a multitronic przyspieszając delikatnie nie przekracza 2-2.5 tys. obrotów. Dzięi z góry z odpowiedź. Pozdrawiam.

Edytowane przez mrkreska
Opublikowano (edytowane)

Na pb jest w porządku więc nie ma co kombinować, na lpg jest tak sobie jak widać, góra troche przelana a dół ubogi, najlepiej by było to wystroić na drodze obserwując wskazania sondy na vagu, inne metody regulacji wg. map są średnio dokładne. Możesz jeżdzić ale sprawdzaj sobie co jakiś czas korekty długoterminowe na vagu w kanale 032, możesz podać jakie masz teraz wartości po jeżdzie na lpg.

Edytowane przez ?ukasz13
Opublikowano (edytowane)

Podepnę jutro i to sprawdzę ;) Dzięki za odpowiedź.


Więc podpiąłem i pokazywało wartość długoterminowej korekty 16%. Pojechałem do gazownika, podregulował instalację i wyskoczył błąd:

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
P1103 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Zakładam, że to od zabawy z ustawieniami i jeszcze nie przeżywam, że mi sonda pada ;) Skasowałem błędy i po przejechaniu 30 km od gazownika pokazuje -6.3%, ale to taka jazda i nie jazda, bo ciasno i wąsko. Zobaczę jaka wartość będzie po przejechaniu po normalnej trasie 60 km wieczorem. Wtedy wyjdzie czy jest teraz za bogato czy jest ok. Przy okazji może zrobię jeszcze log 033 na obwodnicy miasta :P
A i jeszcze jedno. Jaką temperaturę powinien osiągnąć maksymalnie BEX przy logowaniu? Bo wczoraj po logowaniu spojrzałem sobie na blok 011 i już po przejechaniu kilku kilometrów na spokojnie, zjeżdżając do miasta temperatura wzrosła w pewnym momencie do 104 stopni. To normalne?
Edytowane przez mrkreska
Opublikowano

16% na plus to już nie ciekawie, pewnie znowu po czasie wyskoczyłby chceck, gazownik pewnie reguluje lpg tylko na postoju? tak to cięzko będzie mu to ustawić poprawnie :) ale moze mu sie za którymś razem uda, błąd sondy to typowy objaw rozjechanej regulacji więc myśle że sonda nie pada.

Temp. 104 to raczej nie problem, te elektryczne termostaty utrzymują dość wysoką temp. w silniku.

Opublikowano

No na postoju, ale że wymieniałem u niego wtryski, to robi to za darmo, więc niech się bawi póki co. Po przejechaniu około 100 km od regulacji wychodzi chyba 8.3% na plusie więc ubogo, ale już lepiej. Trochę pojeżdżę teraz bez kasowania i zobaczę jak dalej będzie wyglądać ta korekta, a potem pojadę na dalsze poprawki ;) W końcu się pewnie wkurzę i pojadę gdzieś dobrze to zrobić, ale jeszcze jestem cierpliwy ;) Dzięki za wszelkie informacje. Jesteś moją skarbnicą wiedzy na tym forum póki co :D


Łukasz13 liczę jeszcze na małą podpowiedź. Trochę już pojeździłem i chociaż logów nowych nie robiłem, to z obserwacji tak 'live' na vagu widzę, że jeszcze momentami jest za ubogo, a momentami za bogato. Na wolnych obrotach jest sporo za bogato i koleś od gazu twierdzi, że w automacie tak ma być, co uważam za głupotę, ale mniejsza o to. Sęk w tym, że po przejechaniu około tysiąca kilometrów check się nie zapalił, a korekta długoterminowa wynosi 2.3%. Ruszać to czy póki co tak jeździć?

Opublikowano

Jesli tak jest jak piszesz to jezdzij i nie przejmuj sie, czasami mozesz sprawdzic jak wyglada korekta, instalacja lpg to instalacja dodatkowa, mniej precyzyjna od podstawowego ukladu zasilania silnika, i trudno wymagac od niej idealu tak jak na pb.

Wysłane z mojego Q8HD

Opublikowano (edytowane)

Trochę odnowię temat bo walczę właśnie z tym błędem. Więc tak. Najpierw miałem błędy tego typu:

17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure
        P1479 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow
        P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Albo:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure
        P1479 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Albo:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
        P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
        P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Po serii porad od różnej maści mechaników i kilku wymianach, które powodowały tylko zmienianie się tych błędów, mój wk*** sięgnął zenitu i zabrałem się za to sam. Dzięki WAM szybko doszedłem, że powodem była odma, która wyglądała tak:

IMG_20170619_161926_HDR(1).jpg

Po jej wymianie z trójnikiem i zaworkiem oraz tym grzybkiem, wszystkie błędy znikły, autem przestało szarpać itp. Teraz nawraca mi niestety tylko już błąd:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Błąd nawraca na gazie i na benzynie, rożnicy właściwie dużej nie widzę w pracy silnika. Zrobiłem ponownie test szczelności i już przy ok. 0,5 bar było słychać, że powietrze mi ucieka przez ten przewód zaznaczony strzałką,

IMG_20170710_130751(1).jpg

który jest od...instalacji gazowej:kwasny:Wyciągnąłem go, zatkałem króciec przy kolektorze i elegancko trzyma ciśnienie. Pytanie czy to coś może powodować błąd? Teoretycznie jest to nieszczelność jak dla mnie ale się nie znam na tyle:) Aha, zauważyłem jeszcze, że włączenie klimy powoduje wzrost na biegu jałowym z 720 na 840 rpm (obroty stałe, nic się nie dzieje, klima chodzi elegancko), ale to chyba związku nie ma...

 

Edytowane przez awisnia
Opublikowano

 

Witam

Od pewnego czasu pali mi się check engine,  mój silnik to 1.8t 163 i mam założone LPG. na początku podpiąłem pod komputer i wyświtliło błędy a mianowicie zaworek odmy do wymiany i pompa paliwa. PO usunięciu usterek skasowałem błąd ale wyskoczył po ok 30km więc podpiąłem pod komputer i wyskoczyły mi dwa nowe błędy, a mianowicie: 

-17536 P1128 bank1. Powietrze adaptacyjne miesanki (mult.) system zbyt ubogi

-17511 P1103 Bank1- Sonda1, Obwód elementu ogrzewania za słabe osiągi> Zwarcie obwodu do innego zaworu

dodam że jak skasuje błąd to auto lepiej przyśpiesza, jak błąd wyskoczy to traci moc.

Bardzo proszę o pomoc

Opublikowano

jeżdżę tylko na LPG, na PB bardzo dawno nie jeździłem. Po wypłacie mogę skasować błąd i pojeździć na PB, zazwyczaj po skasowaniu błędu i przejechaniu ok 30km na LPG błąd wyskakiwał ponownie tzn check engine

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...