Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki smar do hamulców


tomasz102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zamierzam wymienić klocki hamulcowe na przodzie. Z tego co zauważyłem to klocek wewnętrzny(z czujnikiem) znacznie szybciej się zużył niż zewnętrzny. Tarcze jakie mam to 288 mm

Oglądając filmik

zauważyłem, że gość smaruje wszystko jednym smarem. Mało tego smaruje on prowadnice kloców ich nie ścieralną część.

Co dokładnie i jakim smarem powinno się posmarować przy wymianie klocków hamulcowych ? Czy smar do zacisków boscha będzie odpowiedni ? Czy lepiej kupić miedziowy i grafitowy smar ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedzianym, a na filmie chyab jest smar zmniejszający tarcie

Edytowane przez krzysiekvtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli miedzianym smarować prowadnice, tłoczki, nieścieralną część klocka i jego prowadnice ?

Edytowane przez tomasz102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice , czyli te wkręcane trzpienie w gumowe osłony lepiej pozmarować smarem silikonowym bo nie wchodzi w reakcję z gumą. Nie wiem czy jest sens smarowania nieścieralnej części klocków jakimkolwiek smarem bo niczemu to nie służy wg mnie a tylko zbiera się piasek i brud

Edytowane przez jospethe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dev właśnie pisał, żeby miedzianego nie stosować bo niszczy on gumę.

Udało mi się znaleźć coś takiego:

ATE Brake cylinder - wewnetrzny pierscien oslony tloka, pierscien uszczelniajacy, wewnetrzna powierzchnie cylindrai zewnetrzna tloka zacisku
ATE Plastilube - do jarzm i prowadnic, scianek otworu montazowego czujnika abs, scianki gniazda w zwrotnicy, prowqdnice w uchwycie zacisku

Zamiast ATE Plastilube może być smar ceramiczny ?

Edytowane przez tomasz102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice gumowe muszą być czyste, ich się nie smaruje w ogóle.

Nie wiem skąd przyszła ta głupota na walenie miedzianego smaru w hamulce :facepalm:

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te prowadnice pracują w gumach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle się wyraziłem. Chodziło mi o prowadnice na jarzmach. widziałem, że gość na filmiku to smarował - czas na filmiku 15:20

W internecie jest mnóstwo bzdur...

Dev czyli generalnie co powinno się smarować i jakim smarem ? (wymiana klocków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak zlikwidować tarcie między elementami, z czasem prowadnice zaczną rdzewieć, zapiekać przy wszystkich elementach ruchomych stosuje się smary lub oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar daje się tylko do trzpieni tylnych jarzm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...