Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] 1.8T Sportec 230KM


Elberoth

Rekomendowane odpowiedzi

Krótka historia mojej A4 ...

Kupiłem je w salonie AutoViva w W-wie w 2001 roku, jako jedno z pierwszych B6 jakie przyszły do Polski.

Początki były skromne - Felgi 16" + chip VTG na 185KM. Mimo zawieszenia typu Allroad ;-), już wtedy d*py lgneły do fury drzwiami i ... oknami ;-)

P6280923.jpg

Już wtedy wiedziałem jednak, że jego przeznaczeniem jest MOC ;-) :

na%20hamowni1.jpg

Kolejnym dodatkiem był wydech by TomaRacing. Zysk +0KM i 0Nm, ale przynajmniej brzmiał bardziej rasowo i zaczął strzelać przy zmianie biegów ...

P4180754.jpg

Gdy w roku 2003 debiutowała wersja BEX 190KM, wykombinowałem sobie, że taki drugi IC jak w BEX przydał by się i u mnie. Niewiele myśląc, pobiegłem do Szewczyka i zamówiłem wszystkie potrzebne części do modyfikacji AVJ->BEX i po 2 tygodniach czekania miałem komplet elementów:

P1000237.jpg

Jeszcze tylko szybki montaż i mogłem się cieszyć zwiększeniem efektywności chłodzenia powietrza doładowującego, co dało szczególnie odczuwalny efekt latem. Temp w dolocie spadły z typowych +40'C ponad temp otoczenia do ok 15-20'C. Nowy IC po lewej stronie.

P1000400.jpg

Auto jeździło już dość szybko, trzeba je było więc jakoś zatrzymać. Ponieważ nigdy nie byłem minimalistą, w ruch poszły najdroższe tarcze (Brembo Oro @ 1400zł):

P1000443.jpg

najdroższe Klocki (Ferodo DS2500):

P1000451s.jpg

najdroższy płyn hamulcowy (Castrol SRF) i na dokładkę teflonowe przewody hamulcowe w stalowym oplocie BF Goodridge:

P1000272.jpg

Był rok 2004. Auto już jako tako jeździło, znakomicie hamowało, ale ... nie wyglądało. Ponieważ Audi akurat wypuściło model S4, niewiele myśląc, po raz kolejny udałem się do Szewczyka z listą zakupów, dzięki której moje brzydkie kaczątko miało się przeistoczyć w kozackie S4 :-)

Na liście zakupów znalazły się:

1. Przedni zderzak S4

2. Grille do zderzaka S4 - 3szt.

3. Halogeny S4

4. Grill centralny S4

5. Listwy na drzwi S4

6. Tylny zderzak S4

7. Spoiler na tylną klapę S4

8. Aluminiowe lusterka S4

9. Xenony z czarnym środkiem od S4

10. Felgi Avus 17" od S6 (tu poszedłem na kompromis ze względu na stan Polskich dróg; w orygianle S4 ma felgi Avus 18")

Na szczęście dwie ostatnie pozycje udało mi się kupić na ebay.de - inaczej rachunek u Szewczyka przekroczył by 30k zł.

Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, z mega-gay-wieśniak-looka A4 B6:

P6280923.jpg

auto stało się bojowym S4 B6. Prawdopodobnie pierwszym na świecie. Zakochałem się nowym looku (który nie zestarzał się nawet dzisiaj).

P1010115.jpg

Już po zrobieniu tych zdjęć dodatkowo zamontowałem jeszcze kompletne obniżone firmowe zawieszenie Audi quattro gmbh (-20mm) oraz stabilizatory z S4, dzięki czemu auto straciło wygląd Allroad-look i zaczęło również SKRĘCAĆ.

Niestety po tej modyfikacji, auto było również prawdopodobnie NAJWOLNIEJSZYM audi S4 na świecie :-)

Cóż było robić ? Trzeba było dalej tuningować.

W 2006 roku wpadłem na pomysł, aby zakupić sobie kit Sporteca na 230KM/340Nm/6.9s do 100km/h. Drogi jak sk@#wysyn (30.000+ zł), ale nikt z polskich tunerów nie dawał gwarancji, że auto będzie jeździć szybko i całkowicie bezproblemowo. A moje auto miało jeździć jak seryjne. Tylko szybciej.

Nie było wyboru, trzeba było dać zarobić Szwajcarom.

Z kitem przyszedł m.in. komputer z wymienionym epromem (na podstawce kodującej):

sportec%20ecu.jpg

Większe wtryski:

sportec%20injectors.jpg

Większe turbo:

sportec%20turbo.jpg

Do tego jeszcze stalowy TIP (turbo inlet pipe = rura dolotu powietrza filtr powietrza -> turbo):

jetjockeys%20inlet%20pipe_s.jpg

Wydechu nie zamówiłem, bo miałem już przelot TomaRacing (na szczęście zgodzili się odliczyć za wydech). Niestety chwilę później, w moim starym wydechu zrobiła się dziura i musiałem wyrzucić parcha na śmietnik :-)

W jego miejsce zamontowałem kompletny wydech 2'5" renomowanej, brytyjskiej firmy Milltec Sport:

milltek%20on%20the%20floor.jpg

milltek2.jpg

Ponieważ auto miało już przejechane 125.000km, postanowiłem profilaktycznie wymienić linie doprowadzające i odprowadzające olej do turbo, wszystkie cewki, świece i wszystkie ważne czujniki - przepływomierz, czujniki temp x2, czujnik O2, termostat i knock sensor. Doszedłem do wniosku, że zawsze to łatwiej wymienić, niż potem szukać igły w stogu siana, gdy jakiś czujnik padnie. Poza tym - 1000zł w tą czy w tamtą przy całym koszcie związanym kitem nie grało już praktycznie roli.

Efekt: po pewnych perypetiach (związanych m.in. ze starym wydechem) udało się uzyskać 230KM i 380 (!!!) Nm.

copy%20of%20a4_3.jpg

Moc max nie jest może zawrotna, zwraca uwagę moment obrotowy, osiągalny od samego dołu - niczym w turbo dieslu. To więcej momentu niż miało S4 B6 ! Miłośnicy diesla powiedzą pewnie że to niewiele bo ich diesel ... I będzie to prawda, ale niepełna, bo nie uwzględni faktu że benzyny (które kręcą się do 7k obr) i diesle (kręcą się do 5k obr) mają inne skrzynie. W efekcie tego, moment obrotowy dostępny NA KOŁACH jest w benzynie znacznie większy. Z tego względu 380Nm u mnie w benzynie odpowiada ok 500-550Nm w dieslu. A taka liczba już wrażenie robi :-)

Co najważniejsze jednak, auto zapiernicza jak głupie na wszystkich biegach, w trasie jest niczym pocisk. No i osiągnąłem to o co chodziło mi najbardziej - auto chodzi jak auto seryjne i jest CAŁKOWICIE bezawaryjne/bezobsługowe, czego niestety nie można powiedzieć o home-made kitach na 280-300KM.

Dalszych zmian w aucie już niestety nie będzie - wkrótce je sprzedaję, bo w kwietniu 2009 mam odbiór swojego nowego samochodu - Audi S5 4.2 V8 :-))))

I to by było na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie, solidnie, seryjnie, bez tandety i ...drogo :) no i to wszystko bez magicznego quattro :mysli:

:wink4:

generalnie podziwiam za nakład finansowy i końcowy efekt :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie, solidnie, seryjnie, bez tandety i ...drogo :)

Oczywiście wszystko można zrobić taniej. Ale zawsze jest to kosztem czegoś. Zamiast kupować wydech Millteka za prawie 4k zł, mogłem sobie wyspawać podobny za mniej niż 2k zł w ElTecu. Ale, customowy wydech to zawsze jednak loteria (tak pod względem osiągów, trwałości jak i brzmienia) a kupując Millteka kupujesz produkt sprawdzony, o ugruntowanej jakości i jasno zdefiniowanym brzmieniu (to akurat było dla mnie bardzo ważne, bo chciałem mieć wydech cichy).

To samo z kitem turbo. Ktoś powie, że za mniejszą kasę można zrobić 300KM. Można. To czego ci jednak nie powie, to problemy które trzeba zaakceptować z dobrodziejstwem inwenarza - odkręcające się śruby od kolektora, pękające kolektory ATP, sypiące się turbiny, sprzęgła, przelewanie na wolnych obrotach, problemy z zapalaniem na zimno itd.

Przez kilka lat - na długo przed tym kidy autorzy tej strony założyli to forum - byłem moderatorem na drugim co do wielkości forum o Audi w US (Audizine) i wszystkie te problemy znam od podszewki.

A mi chodziło o to, aby auto wyglądało jak seryjne (po otwarciu maski moje auto wygląda na 100% serię), zachowywało się jak seryjne (wolne obroty, zapalanie na zimno, reakcja na gaz, brak turbodziury itd) i było równie bezawaryjne co seria. Wszystko co sobie założyłem udało się osiągnąć, choć oczywiście sporym kosztem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko A4, ładnie się prezentuje ten wydech :)

Kolega tyle czasu siedzi na forum SR a tutaj jakoś żadko się wypowiada :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pieknie ,a mnie zainteresowal pomysl z drugim intercoolerem-moglbys opisac to troszke ''szerzej''-chodzi mi o to,czy jest wyrazna roznica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzorowy opis zmian w Audiczce i świetnie napisany temat :good: O zmianach w aucie nie będę się wypowiadał bo brak mi słów :kox: Chłopie gratuluję, zastanawia mnie tylko czy z S5 też coś będziesz robił? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie ... pokaz srodek ;)

bo do pelni szczescia przydaloby sie jeszcze wnetrze z s4

pozatym wielki wklad pracy i kosztow ... ale efekt kozacki i dzieki wielkiemu wkladu kosztow masz bezproblemowe auto

napisz jeszcze jaka cena mniej wiecej cie bedzie interesowac za to auto ( jesli nie chcesz na forum to jesli mozesz to na priv )

no i pochwal sie s5 jak juz ja odbierzesz

jeszcze raz graty :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze środkiem nic nie robiłem. Jakoś nie miałem ciśnienia. Rok temu wymieniłem tylko wszystkie elementy znajdujące się w zasięgu wzroku, które nosiły ślady użytkowania - kierownicę, gałkę zmiany biegów, przełącznik szyb, włącznik świateł, klamkę itd. Ponownie poszedłem do Szewczyka z całą listą i ku osłupieniu panów z serwisu zamówiłem sobie wszystko nowe. Teraz jednak środek wygląda jakby auto miało 2 lata, a nie 7.

Kiera S-line:

s-line%20s-wheel.jpg

Drążek S-Line i drobiazgi:

bits.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się martwiłem o to czy kiedykolwiek odzyskam kasę z modów w swoim B6 :polew:

Gratuluję wytrwałości i determinacji w modyfikowaniu autka :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ślicza furka - gratuluję tego wszystkiego co wyżej zostało wymienione i powiedziane - ale koszty tych modów mnie przerażają - chyba poczyniłeś najdroższe mody na forum jeżeli chodzi o B6 oczywiście zostały one poczynione w dobrym kierunku i z pełnym profesjonalizmem - najbardziej to Ci gratuluję furki na którą czekasz :good: - choć co do wrażeń z jazdy to na jakieś pioronujące różnice przesiadając się z Twojego 1.8T raczej nie masz co liczyć - a pozatym przeskok o cały wiek :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwaliłeś mnie tym opisem. Moim zdaniem jesteś wzorem dla osób, które tuningują swoje samochody. Często jest tak ze po różnych modach samochody zaczynają wyglądać bardziej sztucznie a u ciebie tego nie ma. Ona jest po prostu piękna :). Jakbyś ją sprzedawał to daj info na PW ile za nią chcesz bo jestem w trakcie rozglądania się za B6. Pozdro :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...