bbarney_Szcz Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 witam, mam problem podczas przyspieszania, w okolicach 1800 obr./min do 2200 czuć wibrację całego auta. Myślałem, że to przegób albo dwumasa ale te drgania występują też na biegu jałowym kiedy silnik osiąga 1800 obr. PD czy może rozrząd ? A może co innego. Jakie macie propozycję ?
piotrsob1 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Przy ok. 1800 obr/min przestaje działać mechanizm korekcji wtryskiwanych dawek do cylindrów, który to wyrównuje prace silnika . Jeżeli na poszczególnych cylindrach korekcje są mocno rozbieżne , ale mieszczą się w tolerancji +/- 2,8, to powyżej tej prędkości obrotowej ( 1800 obr/ min) do ok 2300 obr/min występują właśnie wibracje zespołu napędowego Jeżeli korekcje w grupie 013 są książkowe, to zjawisko nie powinno występować
bbarney_Szcz Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2015 (edytowane) Książkowe nie są, na jednym cyl. mam 1,13 a reszta 0,5 ok. Z tego co napisałeś chyba już wiem co jest co. PD do regeneracji. Dzięki bardzo. Edytowane 17 Sierpnia 2015 przez bbarney_Szcz
piotrsob1 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 (edytowane) No nie rozpędzaj się z tą regeneracją Po co od razu ładować się w koszty, jak w 70-80 % przypadków wystarczy wymienić uszczelniacze na pompowtryskach, bo to zazwyczaj brak szczelności na nich odpowiada za takie rozjechane korekcje Podczas wymiany uszczelniaczy zamień miejscami pompkę z największą plusową korekcją, z tą o największej minusowej korekcji . Jeżeli po tej operacji korekcję nie wrócą do normy, to przynajmniej będziesz wiedział czy to wina pompki czy warunków wytwarzanych w cylindrze P.S. zleć tą robotę komuś kto ma w PD-kach duże doświadczenie, chodzi o prawidłowe przeprowadzenie tej operacji, oraz o prawidłową weryfikację gniazd pompowtrysków, bo w przypadku mocnego ich zużycia sama wymiana uszczelniaczy może nie wystarczyć, może być konieczna ich regeneracja poprzez tulejowanie Edytowane 17 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
bbarney_Szcz Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2015 A bipy jak powinno się sprawdzać ? To chyba blok 023 tak ? ale jak powinno się je sprawdzać ? na wolnych obrotach ? jak w ogóle vagiem dobrze sprawdzić pompki ?
piotrsob1 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Vag bezpośrednio w żadnym kanale nie pokazuje stanu pompowtryskiwaczy, żeby postawić solidną diagnozę pompek , to trzeba umieć zinterpretować wartości grup 013, 018 i 023, w pewnych sytuacjach trzeba zamienić pompki miejscami , wymienić na nich uszczelniacze, sprawdzić stan ich gniazd w głowicy i dopiero wtedy można z większym prawdopodobieństwem coś powiedzieć o stanie pompek
bbarney_Szcz Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2015 W grupie 013 mam -0,14 -1,22 0,49 0,85 w 018 0 0 0 0 w 023 wahało się od -6.0 -6.0 -11.0 -5.0 do 20.0 -44 -44 18.0 Co sądzicie o tych korekcjach?
piotrsob1 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 BIP-y się zmieniają w szerokim zakresie , a korekcje stoją jak drut ?, cały czas takie same wartości na wszystkich cylindrach? Sprawdź to dobrze, najlepiej jakbyś zapodał logi grup 003, 013 i 023 zrobione na biegu jałowym, przez kilkadziesiąt sekund, z lekką przegazówką w środku do max 1500 obr/min, na zimnym i na ciepłym silniku
bbarney_Szcz Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2015 (edytowane) Wczoraj robiłem logi 013 i 023: http://vaglog.pl/log_230410.html http://vaglog.pl/log_230411.html W tygodniu zrobię komplet logów. Jak zrobię logi to umówię się chyba na wymianę uszczelniaczy PD. Po wymianie też zrobię logi. Edytowane 30 Sierpnia 2015 przez bbarney_Szcz
piotrsob1 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Tragedii jeszcze nie ma, ale też na Twoim miejscu zaczął bym od wymiany uszczelniaczy i zamienił pompkę pierwszą z czwartą miejscami Ciekawy jestem jak będą po tej robocie wyglądały logi grupy 013
bbarney_Szcz Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Dzięki za zainteresowanie, mam nadzieję, że wymiana uszczelniaczy coś da. Już nie mówię o tych drganiach bo to wcalne nie muszą być PD ale oby korekcje się poprawiły. Jak drgania nie ustąpią to wtedy chyba dwumas.
piotrsob1 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Daje przynajmniej 70 % szansy, że po wymianie uszczelniaczy się wszystko uspokoi, korekcje wrócą do normy i drgania ustąpią Podczas wymiany uszczelniaczy zwróć uwagę na stan gniazd pompowtrysków w głowicy.
bbarney_Szcz Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Sam nie będę tego robił, na warsztacie powiem żeby zwrócili na to uwagę i najlepiej jak mi zrobią zdjęcia jak uznają, że jest ok.
piotrsob1 Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 Daj tylko auto na wymianę uszczelniaczy do takiego machera, co to już robił nie raz, i ma trochę o tym pojęcia i sprzętu żeby to zrobić dobrze Ja na Twoim miejscu chciał bym być przy aucie podczas tej naprawy, szczególnie jak nie masz pełnego zaufania do mechanika, bo później może się okazać że dobre pompki nagle nadają się do regeneracji
bbarney_Szcz Opublikowano 1 Września 2015 Autor Opublikowano 1 Września 2015 (edytowane) Tak myślę, żeby zrobić to samemu, są w necie filmiki jak to zrobić ale kurcze nigdy tego nie robiłem i boję się, że zrobię coś nie tak i będę żałował. Warsztat na który oddałbym auto jest całkiem dobry. Nie będę obecny przy tych pracach ale myślę, że zrobią to dobrze. Za zrobienie 4 pompek 440zł. Nie wiem czy to dużo czy mało. W cenie jest cały potrzebny materiał ( uszczelki, śruby itp.) Edytowane 1 Września 2015 przez bbarney_Szcz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się