huberts Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Cześć! Mam pewien mały, denerwujący problem (może i nie mały). A więc: Jakoś zimą zauważyłem, że mruga mi oświetlenie wewnątrz, tylko przy otwarciu drzwi kierowcy. Jakoś nie miałem kiedy ani jak się tym zająć, ostatnio podłączając komputer, zauważyłem takie o to błędy: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 018 R Component: 1,9l R4 EDC 01SG 1613 Coding: 00002 Shop #: WSC 00266 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 111 AB Component: ABS 5.3 FRONT D00 Coding: 0273004281 Shop #: BB 24548 No fault code found. Address 15 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 959 655 L Component: Airbag 7 Audi 0503 Coding: 00104 Shop #: WSC 06335 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 919 861 A Component: B5-KOMBIINSTR.UN4 D06 Coding: 00040 Shop #: WSC 77500 IMMO-IDENTNR: AUZ8Z0W2170161 No fault code found. Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: Bitte Adress Component: e 17 eingeben No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error ocurred Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8L0 862 257 L Component: ZV-Pumpe D05 Coding: 00000 Shop #: WSC 06335 2 Faults Found: 01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak) 35-00 - - 00991 - Interior Lights 28-00 - Short to B+ Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 035 152 Component: Radio 0001 Coding: 00201 Shop #: WSC 06335 1 Fault Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - End ------------------------------------------------------- i zaczaiłem fakty. Zacząłem szukać, najpierw od krańcówki drzwi przednich, podłączyłem krańcówkę od drzwi kierowcy, do drzwi pasażera, wszystko działa jak należy. Następnie przetrzepałem wiązkę od krańcówki do kostek (pod plastikiem obok pedału sprzęgła), zero obtarć, zagięć. Przy mruganiu występowało cykanie, doszedłem, że to przekaźnik nr 382, podmieniłem go na sprawny, z takiego samego samochodu, nadal to samo. Dodam, że mruganie wystepuje tylko po otwarciu drzwi kierowcy, na włączonym zapłonie/odpalonym silniku, bądź przy długim otwarciu drzwi bez zapłonu (kluczyk w stacyjce). Dodatkowym objawem są: - brak świecenia czerwonych świateł w drzwiach przednich, tylne działają bez zażutu - brak podświetlenia nóg z przodu (z tyłu nie ma takich bajerów) - brak brzęczka wyłączenia świateł przednich (tylko w przypadku drzwi kierowcy) Stawiałem, na sterownik, pompę centralnego, moja pompa to model 8lo "L" jednak również podmieniają z innego samochodu, z tym że model 8lo "G" dzieje się dokładnie to samo. Jeżeli odepnę kostki od sterownika, gaśnie światło całkowicie. Centralny działa, w czasie jazdy światło się nie zapala, szyby zamykają się z kluczyka. Jeżeli to jest istotne, to z marcu odkryłem awarię szyberdachu, przy próbie uchylenia robi "tryyy" i wpada w dól, można otworzyć całkowicie, jednak szarpie jakby jedna strona. Od tamtej pory jest on nie ruszany. Pozdrawiam serdecznie, jeżeli ktoś ma pomysł, proszę o pomoc, nie jestem asem elektryki, wolę smar i naprawy typowo mechaniczne, ale chciałbym się z tym uporać sam. Hubert
badyl666 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Witam. Patrzyłeś pod gumową harmonijkę między drzwiami a karoserią czy nie ma połamanych kabli? Jest przekaźnik od oświetlenia (nie znam numeru), który odłącza zasilanie przy dłuższym otwarciu drzwi (zapobiega rozładowaniu akumulatora) a sterowany jest z pompki. Może to ten 382.
huberts Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Patrzyłem, wszystkie przewody są OK. Przekaźnik 382 to przekaźnik oświetlenia wewnętrznego samochodu, podmieniałem go na inny, identyczny z samochodu w którym wszystko jest dobrze i efekt był taki sam.
marcin_franz Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Opublikowano 27 Sierpnia 2015 To może mikrostyk w zamku drzwi kierowcy.
huberts Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Też nie, sprawdzałem zamek w drzwiach kierowcy pod wiązką pasażera (przepiąłem całą krańcówkę) i wszystko działa poprawnie.
badyl666 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Ten przekaźnik jest sterowany z pompki kablem brązowo-białym. Zobacz na pompce jaki masz kabel na wtyczce 10 wtykowej zacisk B5. Poruszaj nim może ma zimny lut.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się