bongod Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Opublikowano 28 Sierpnia 2015 Witam. Panowie mam taką akcję że jak patrzę na prawe tylne koło to wydaje mi się bardziej pochylone niż lewe tylne. Po geometrii tak to wygląda . Tak ma być a mi się wzrok zepsół?
azure Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Tył masz w normie, lewe tylne bardziej leży niż prawe, choć różnica nieduża i mieszcząca się w normie. Z kolei przód obustronnie leży w negatywie, i to już poza normą. To może być wina np. luzów na wahaczach. Zmieniałeś przedni zawias czy nic nie ruszane? Także ten tył jest w normie, ale jakby się chciało osobie ustawiającej geometrię ustawiłaby kąty lepiej niż są. Tak samo ze zbieżnością tyłu. Kontroluj boki opon czy nie zużywają się szybciej niż powinny. U mnie przy niewiele większym rozjeździe na zbieżności tyłu jedna tylna opona szybciej traciła bieżnik na zewnętrznym brzegu. Po korekcie problem ustąpił. Co ciekawe - na hunterze wychodziło wszystko na granicy normy, a różnica jednak nie była bez wpływu na bieżnik. Przy tym negatywie co masz z przodu kontroluj również wewnętrzne brzegi opon przednich. Wydruk chyba z Huntera, więc w miarę dokładny pomiar - ciekawe jakby wyszedł gdybyś wyjechał ze stanowiska pomiarowego i wjechał ponownie :-)
bongod Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Byłem na korekcie jutro wkleje Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
azure Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 (edytowane) Zapewne kątów z przodu nie ruszyli, bo przy powyższych danych nie idzie tego skorygować. Co innego jakby jedno koło szło w negatyw, zaś drugie albo pozytyw albo miało jeszcze trochę zapasu. Wtedy dałoby radę sankami skorygować - choć to raczej i tak byłoby to leczenie skutków a nie przyczyny. Jak byłeś na Hunterze mogłeś zagadać do diagnosty żeby sprawdził Ci odległość miedzy osiami na lewej i prawej stronie. To istotne przy quattro. Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez azure
bongod Opublikowano 1 Września 2015 Autor Opublikowano 1 Września 2015 Poprzednio ustawili na 1ba teraz ustawione na 1be . . To mogą być różne odległości od osi po obu stronach? Nie znosił by? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
azure Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 (edytowane) Cuda jakieś... pewnie inaczej najechałeś, bo całkowicie inne KP z przodu wyszły co nie jest fizycznie możliwe... Generalnie dużo lepiej, choć patrząc po poprzednim pomiarze (tutaj to, że robiony był na 1BA przy KP nie ma w sumie znaczenia) dziwny pomiar. Założę się, że jest to wynikiem minimalnych luzów na wahaczach i jakbyś inaczej najechał na stanowisko pomiarowe to mogłyby być inne wyniki w PK. Jeżeli nie ruszali zbieżności z przodu to zgadzałoby się - kąty poszły w mniejszy negatyw i zobacz jak zbieżność sumaryczna wyszła. Wg mnie jest dobrze. PS. co do odległości - poruszyłem ten temat gdyż miałeś dokładane q, a więc sprawdzić można czy tam wszystko pomontowali tak jak należy. Jakby było krzywo to ciągnąłby w którąś stronę mimo poprawnej geometrii. Edytowane 1 Września 2015 przez azure
bongod Opublikowano 1 Września 2015 Autor Opublikowano 1 Września 2015 Tylny wózek ruszyli więc i przód musieli. Ważne że teraz git luzów brak Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
bialy986 Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 Michał,gdzie byłeś na ustawieniach,w Warszawie? Ostatnio słyszałem że większość zakładów nie potrafi prawidłowo ustawić zbieżności w quattro :-/ Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
bongod Opublikowano 1 Września 2015 Autor Opublikowano 1 Września 2015 Motoricus na hynka. Ciężko mi powiedzieć czy potrafią bo ja się nie znam. Wózkiem regulowane więc może jakieś pojęcie mają . Nie mogę polecić obiektywnie bo tam znajomych mam . Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
azure Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 (edytowane) Tylny wózek ruszyli więc i przód musieli. Ważne że teraz git luzów brak Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Luzów brak - ale gumy mogą poddawać się. Generalnie teraz masz ok. Edytowane 1 Września 2015 przez azure
bongod Opublikowano 2 Września 2015 Autor Opublikowano 2 Września 2015 A które wahacze najbardziej odpowiadają za skosy? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
azure Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 Wg mnie wszystkie - górne i dolne. Popatrz na schemat układu zawieszenia B6 i pomyśl jak np. długość górnych wahaczy wpłynęłaby na kąt pochylenia koła... gdybyśmy teoretycznie wydłużyli górne wahacze koło uciekałoby w pozytyw i analogicznie przy krótszych wahaczach górnych szło by w negatyw. To jest oczywiście teoretyczne rozważanie, bo długości wahaczy nie zmienisz. Jednak jak są wybite tuleje gumowe lub sworznie to nawet 1-2mm róznicy powoduje sporą różnicę w KP koła. Na dolnych wahaczach masz to samo.
bongod Opublikowano 3 Września 2015 Autor Opublikowano 3 Września 2015 Kiedyś czytałem że w zwmiennikach są trochę inne długości Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
azure Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 Może zdarzyć się, a im gorszy jakościowo zamiennik tym pewnie szanse większe... stąd dziwi mnie pogląd osób, które np. zmieniły kompletne zawieszenie z przodu (lub tym bardziej częściowo niektóre wahacze) i nie pojechały na kontrolę zbieżności, a w internetach obwieszczają światu, że nie ma takiej potrzeby... :-)
bongod Opublikowano 4 Września 2015 Autor Opublikowano 4 Września 2015 No to fakt też mnie to dziwi . Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się