Trochim49 Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 (edytowane) Witam szanownych Klubowiczów! Mam pewien problem ze świeżo kupionym audi a4 b5 1,8 arg-czyste pb. Czytałem wszystkie tematy na tym forum związane z tym problemem ale niestety nie potrafie ich sensownie odnieść do mojego przypadku. Postaram się dokładnie opisać problem. Po kupnie wracając do domu (100km) zauwazyłem, ze w trasie wskaznik temperatury pokazuje ciągle poniżej 90 stopni. Na postoju wskazówka staje dęba i jest to wspaniałe 90. Ok-Termostat do wymiany. Nastepnego dnia został założony termostat verneta,( wcześniej włożony był wahler). Nadal to samo. Potem termostat od mojego kolegi z audi też 1,8 (nie znanej marki), nadal to samo. Termostat verneta kupiony w sklepie wymieniłem na nowego wahlera i... nadal to samo. Przy temperaturze powietrza 30 stopni C silnik caly czas ma około 90 w trasie, temp spada do 70 i ponizej kiedy tylko zrobi się chłodniej (20 stopni temp powietrza i mniej). Ok, Myslę sobie czujnik. Widze ,że mam tylko jeden zielony czujnik 4pin, drugie gniazdo jest zaślepione. Ide do kolegi widze dwa czujniki za silnikiem-jeden 2 pin drugi 4pin (czarny)-zabieram ten drugi i wkładam do siebie. Nadal to samo. Dodam jeszcze, że na climatronicu pokazuje mi na kodzie 49 to samo co pokazuje wskazówka na blacie, kod 51- ładnie wzrasta i utrzymuje się na 90 więc wnioskuje ze silnik jest dogrzany i termostat jest ok. Wina czujnika? W dokumentach które dał mi sprzedający widnieje wymiana jakiegoś czujnika temp kilka miesięcy temu. Jestem tą sprawą już dość mocno poirytowany. Dziękuje każdemu kto zechciał przeczytać mój post i z góry bardzo dziękuję za udzieloną pomoc. Edytowane 13 Września 2015 przez Trochim49
goldi Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 (edytowane) Mi kolego na dwa termostaty wahler uznali reklamacje kupiłem oryginał do tdi 130 zł i mam spokój termostat to loteria .Jeżeli temperatura spada no wolnych obrotach to wina termostatu ma być 90 stopni i tyle też mam w domu przepięknego AGR z oryg przebieg 150 tyś i trzyma równo 90 stopni Edytowane 5 Września 2015 przez goldi
Dev Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 Czujnik wody do wymiany. Ale kup ori w ASO
Trochim49 Opublikowano 5 Września 2015 Autor Opublikowano 5 Września 2015 (edytowane) To nie jest mój pierwszy samochód, termostaty wymieniałem już wiele razy w życiu ale jeszcze czegoś takiego żeby 4 pod rząd były wadliwe nie widziałem. U mnie na wolnych obrotach wszystko wygląda wręcz odwrotnie bo temperatura rośnie do 90stopni. Czy dobrze rozszyfrowuje kody climatronica? Edit: Dev dziękuje za odpowiedź. Ile będzie mnie mniej więcej kosztowała taka przyjemność? Edytowane 5 Września 2015 przez Trochim49
Dev Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 To nie termostat tylko czujnik wody swiruje.
jacek70 Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 Tu masz z ceną.https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.4cars.pl/samochodowe/AUDI,A4,A4_8D2_B5,all,7155,Silnik,Czujniki,Czujnik_temperatury_plynu_chlodzacego,0.php&ved=0CGQQFjARahUKEwjap-uc1ODHAhUBLHIKHV4XBq0&usg=AFQjCNGNCfxw-7HT4elozJ9NyM4XZ_YdkA
Prezes870 Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 Zobacz czy jak temperatura spada czy weze idace do chlodnicy sa cieple i bedziesz wiedzial co jest nie teges jezeli zimne a temperatura spada to czujnik a jezeli cieple to termostat proste no i jezeli wziales dzialajacy czujnik w innym aucie do swojego i pokazuje zle no to raczej nie czujnika wina ;]
Trochim49 Opublikowano 5 Września 2015 Autor Opublikowano 5 Września 2015 Tu masz z ceną.https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.4cars.pl/samochodowe/AUDI,A4,A4_8D2_B5,all,7155,Silnik,Czujniki,Czujnik_temperatury_plynu_chlodzacego,0.php&ved=0CGQQFjARahUKEwjap-uc1ODHAhUBLHIKHV4XBq0&usg=AFQjCNGNCfxw-7HT4elozJ9NyM4XZ_YdkA Dzięki za link. Który z tych bulbulatorów to ori? Jakiej marki są montowane? Nie widze tu producenta: OEM/ Audi VW. Zobacz czy jak temperatura spada czy weze idace do chlodnicy sa cieple i bedziesz wiedzial co jest nie teges Temperatura spada podczas jazdy więc trudno to uchwycić chyba.. węże i tak już będą ciepłe jeśli raz przepłynie przez nie gorący płyn po otwarciu termostatu. Myle się?
Dev Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 Podczas jazdy sprawdz to co podaje klimatronik i to co masz na VAGu (liczniku) Jak spadnie na blacie a na klimatroniku nie to sprswa jest jasna, uwalony czujnik wody. Kupisz nowy w ASO.
Trochim49 Opublikowano 5 Września 2015 Autor Opublikowano 5 Września 2015 Ok. Ale który kod na climatronicu sprawdzać? 49 czy 51?
Trochim49 Opublikowano 5 Września 2015 Autor Opublikowano 5 Września 2015 Ok. Było sprawdzane, W takim razie czujnik do wymiany. Dziękuje bardzo wszystkim za odpowiedzi! Wymienie go i zdam relacje. Mógłby mi ktoś jeszcze tylko wyjaśnić od czego zależy czy ma się dwa czujniki na tym trójniku czy jeden? Oba są od temperatury płynu chłodzącego? Zależy to od oznaczenia silnika?
xork Opublikowano 6 Września 2015 Opublikowano 6 Września 2015 ja mam podobnie , i trafione wisko wiatraka (wiem, bo popsułem)
Trochim49 Opublikowano 13 Września 2015 Autor Opublikowano 13 Września 2015 Ze względu na to, że w okolicy nie mam nigdzie autoryzowanego serwisu ani możliwości kupienia ori czujnika założyłem polecany przez wielu-najlepszy jaki mieli w sklepie motoryzacyjnym czujnik firmy EPS. Dodatkowo samochod został podpięty pod komputer- zero błędów. Efekt- żaden. Nadal ta sama sytuacja. Jako że teraz jest chłodno wskazówka nigdy nie pokazuje 90 stopni. Jakieś pomysły?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się