Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5 tdi AKE 180 szum powietrza podczas przyspieszania..


falko29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Niedawno zakupiłem swoje audi i od początku zauważyłem że podczas przyspieszania w okolicach 1800 -2800 obrotów słychać bardzo mocny szum w kabinie, tak jakby dmuchawa ustawiona była na maks . Gdzieś czytałem ze być może to nieszczelność gdzieś w układzie turbina - intercooler i dalej kolektor dolotowy.
Sprawdziłem gumowy wąż łączący turbinę z górną częścią prawego IC i tam wszystko gra, ale sam IC ma gdzie nie gdzie ślady oleju.
Nie przeglądałem jeszcze połączeń prawego IC do lewego i z lewego do kolektora ssącego.
Jakieś pomysły co moze być przyczyną nieszczelności ?oraz gdzie szukać? I czy być może to akurat problem z dolotem ?
Spalanie około 11-12 litrów trochę kopci ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź aluminiową cześć kolektora-łapę, która łączy oba kolektory dolotowe, tam na łączeniach są uszczelki i czasem lubi je wydmuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo po prostu wsadź kogoś za kierownice niech wkręca silnik na obroty a ty otwórz maskę i słuchaj gdzie syczy. Dowiesz się chociaż gdzie szukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo po prostu wsadź kogoś za kierownice niech wkręca silnik na obroty a ty otwórz maskę i słuchaj gdzie syczy. Dowiesz się chociaż gdzie szukac

Uszczelki sprawdzone, są na swoich miejscach, a ten szum jest w zasadzie przy obciążonym silniku kiedy turbo pompuje , na postoju gazowanie nie daje tego szumu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie minie cie zlustrowanie centymetr po centymerze układu dolotowego. Gdzieś jest minimalne uszkodzenie które ujawnia się tylko przy pełnym doladowaniu. Zaczął bym od węży...

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie minie cie zlustrowanie centymetr po centymerze układu dolotowego. Gdzieś jest minimalne uszkodzenie które ujawnia się tylko przy pełnym doladowaniu. Zaczął bym od węży...

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Chętnie wymontowałbym intercoolery, tylko bez zdjęcia zderzaka chyba nie da rady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans bez zdjęcia zderzaka

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans bez zdjęcia zderzaka

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

rozumiem, a nieszczelnosć w dolocie może mieć wpływ na zwiekszone spalanie ? trudno mi zejść poniżej 11 litrów.

oraz czy ciśnienie ma wpływ na działanie skrzyni? w sensie obroty silnika skaczą na 2 biegu ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że ciśnienie ma wpływ na spalanie,chociaż cudów się nie spodziewaj,moje na mieście poniżej 10 nigdy nie zeszło . Co do działania skrzyni to również, ale automatycznej, przy spadku mocy biegi zmieniają się później

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazując na postoju można użyć WD-40 albo mydła/płynu do szukania nieszczelności w instalacjach. Psikając na łączenia dostaniesz bąbelki w miejscu nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się nie narobić to dopasuj dwie zaślepki jedną na wąż zdjęty z turbiny, drugą na wąż zdjęty z kolektora ssącego .

W jednej zrób króciec żeby zapodać z 1,5 bara ciśnienia z kompresora ( np. wentyl od felgi , tylko nie bij więcej , bo nawet sprawny układ dolotowy nie wytrzyma :decayed: )

Wtedy na pewno zacznie syczeć i myślę że odnalezienie miejsca nieszczelności nie nastręczy już problemu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem :)
Znalazłem chyba miejsce syczenia - rurka z harmonijką która jest połączeniem kolektora dolotowego z zaworem EGR.
Pęknięcie połowy obwodu tej harmonijki ... tig w dłoń i spawamy :) jutro założę i zdam relację :)
A co do wypowiedzi @GOLI - mam tiptronica :P i mi na 2 biegu wlasnie podczas tego syczenia skacze obrotomierz jakos 2200-2800-2200 i dopiero przy mocniejszym wdepnieciu pedału obroty wskakuja na jakieś 3200 i zmiana biegu.


Witam :) Jednak zdecydowałem się, na wywalenie rurki od EGR i założenie zaślepek ;)
Jednak nadal podczas przyspieszania słychać taki mocny szum w kabinie , po prawej stronie. Nie mam już pomysłów co może być powodem. Sprawdziłem wszystkie możliwe węże i nadal nie doszedłem do tego dlaczego słychać ten syk.

Edytowane przez falko29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli powodem syczenia jest nieszczelność układu dolotowego , to zrób tak jak napisałem w poprzednim moim poście i znajdziesz ją bez problemu :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Problem rozwiązany ;)
Posadziłem drugą osobę za kierownicę i kazałem gazować , okazało się, że.... szum dochodzi z obudowy filtra powietrza... bardzo mocny donośny syk zasysanego powietrza.. :kox: AS ja myślałem że dziura w dolocie :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i u mnie tego nie ma. sprawdź połączenie turbina-metalowa rura wzdłuż głowicy.Połączenie to znajduje się własnie tuż pod dolotem do turbiny o którym piszesz, a juz nie raz spotkałem się z luźną opaska w tym miejscu. Z powodu zamontowania tej rury, nawet przy luźnych opaskach, rura nie spadnie, a syczy potwornie

PS. Uzupełnij profil,łatwiej pisać, gdy widzisz o jakim pojeździe mowa ;)

Edytowane przez GOLI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam
Mechanik stwierdził, ze jest nieszczelny prawy intercooler (str pasażera)
Szukam używanego prawego IC na portalach aukcyjnych, jest tego bardzo dużo , ale czy każdy IC z silnika 2.5 tdi niezależnie czy vw czy skoda czy audi, będzie pasował ?
Nr IC jaki mam w aucie to : 8E0 145 806 C (podobno pasują tez z końcówką nr D oraz E)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez syczy sprawdzałem intercooler szczelne są wiec kolego może mechanik sie myli. Ale mi tylko syczy przy dodaniu gazu i jak schodzi z obrtów w czasie jazdy nie. Zaczeło mi syczeć po wymianie filtra na nowy. Puszka szczelna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Wymieniłem prawy intercooler i po sprawie :) poprzedni "na oko" wyglądał na sprawny, ale po głębszych oględzinach znalazłem dość duże pęknięcie plastiku. Syczenie ustało a auto zaczęło w końcu latać jak przystało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak syczy pod dużym obciążeniem , to nieszczelność na bank , to tak dla potomnych :decayed:

Trzeba cierpliwie i metodycznie szukać nieszczelności do skutku :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...