Pawel00S4 Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 Witam . Mam mały problem z moim S4 silnik 4.2 BBK czasami przy odpalniu słychać dzwięk jak na filmie czasami długi jak ten nagrany czasami krótki czasmi go nie ma . Nie wiem od czego się bierze ? Może ktoś miał coś takiego u siebie ?? W czasie jazdy nic sie nie dzieje silnik działa równo bez żadnych zażutów. W sobotę bedę zalewał nowym olejem tym razem Liqil Moly 1307 5w40 i będę robił płukankę . Dodam że rozrząd komletny po wymianie inaczej obstawiał bym któryś z napinaczy . Zapraszam do ogładania i debaty https://youtu.be/JMg7L23UP1I
Magicbattle Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 bardziej wyglada to na napinacz olejowy ktoregos z lancuchow. droga sprawa. domniemam ze masz taki dzwiek jak auto dluzej postoi np cala noc. olej scieka do miski i pozniej przy odpalaniu zanim olej nie dojdzie do napinacza wydaje taki dzwiek na sucho
Pawel00S4 Opublikowano 10 Września 2015 Autor Opublikowano 10 Września 2015 bardziej wyglada to na napinacz olejowy ktoregos z lancuchow. droga sprawa. domniemam ze masz taki dzwiek jak auto dluzej postoi np cala noc. olej scieka do miski i pozniej przy odpalaniu zanim olej nie dojdzie do napinacza wydaje taki dzwiek na sucho Właśnie naj cześciej słychać go jak stoi dłużej wtedy zawsze przy odlalaniu. Zobacze co będzie po wymianie oleju bo teraz stan na miarce mniej wiecej w 3/4 . Znasz koszt takiego napinacze olejowego ?? bardziej wyglada to na napinacz olejowy ktoregos z lancuchow. droga sprawa. domniemam ze masz taki dzwiek jak auto dluzej postoi np cala noc. olej scieka do miski i pozniej przy odpalaniu zanim olej nie dojdzie do napinacza wydaje taki dzwiek na sucho To coś takiego ?? http://allegro.pl/zawor-napinacza-rozrzadu-bbk-audi-s4-b6-ftm-1280-i5117298332.html
niebieski708 Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 Obawiam się że to nie napinacz a fazator... Jedna z droższych części rozrządu. Miałem to samo u siebie, przy wymianie rozrzadu wymieniłem i fazatory.
Pawel00S4 Opublikowano 11 Września 2015 Autor Opublikowano 11 Września 2015 A co może być przyczyną ze ten fazator tak grzechocze ?? Wytarł się ?? I co może się z nim stać dalej może uszkodzić rozrząd silnik ??
niebieski708 Opublikowano 11 Września 2015 Opublikowano 11 Września 2015 To jest badziew od zmiennych faz... Z czasem wyrabia się dziura która blokuje fazator w zerowej pozycji. Trzpień który w nią wchodzi wyskakuje i nie blokuje fazatora. Późniejsze objawy to wypadanie zapłonów itp. Nie potrafię powiedzieć ile na tym mozna jeździć.
Pawel00S4 Opublikowano 11 Września 2015 Autor Opublikowano 11 Września 2015 Gdzie kupowales te fazatory w ASO ?? I jaki koszt ??
niebieski708 Opublikowano 11 Września 2015 Opublikowano 11 Września 2015 Mi się udało kupić używki w bardzo dobrym stanie :-) (wcześniej widziałem co jest w środku) Nowy między 1700 a 2000 tyś, masz dwa. Dziwne jest to, że nie zużywają się równomiernie. Obrócić wałem na sucho i słuchaj. Jak coś jakby przeskoczy to własnie fazator.
Pawel00S4 Opublikowano 11 Września 2015 Autor Opublikowano 11 Września 2015 Ok pójdę za twoją poradą . Dam znac co i jak udało mi się dowiedzieć
Mortiis Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 I jak z tymi fazatorami? rozebrane, sprawdzone?
Pawel00S4 Opublikowano 18 Września 2015 Autor Opublikowano 18 Września 2015 I jak z tymi fazatorami? rozebrane, sprawdzone? Czekam na mojego mechanika az bedzie miał czas dla mnie tak wiec na razie jeszcze nic nie wiem .
Mortiis Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 Zasięgałem języka u moich mechaniorów i powiedzieli że prawdopodobnie jak napisał Darek padł fazator, Pwel00S4 przy wymianie rozrządu wymieniałeś tylko łańcuszki i ślizgi bez napinaczy?
niebieski708 Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 Jeszcze z tańszych rzeczy wymień zaworki pod kolektorem dolotowym (http://a4-klub.pl/index.php?/topic/327720-zaworki-zwrotne-oleju-w-naszych-42-v8/#entry4568154). Prawdopodobnie olej spływa z górnego układu przez nie do miski i zanim się napełni ponownie to na sucho taki dźwięk wydają fazatory/nastawniki. Jeśli się nie zużyły jeszcze jak na zdjęciu wyżej to dźwięk ustanie
keiza1990 Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 U mnie podczas zimnego startu też lubi zagrzechotać (film poniżej), ale nie brzmi to tak przerażająco jak na Twoim nagraniu. W Aso powiedzieli mi, że tak już ma ten motor. https://youtu.be/LMif_Sngpcg
niebieski708 Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 (edytowane) Nie jest normalne sprawdź czy klapy kolektora dolotowego. U Ciebie to prawdopodobnie to one taki dźwięk wydają przy zapalaniu Ja mam zrobione klapy kolektora i rozrząd i jest cisza przy zapalaniu, nawet po miesiącu stania. Edytowane 23 Września 2015 przez niebieski708
keiza1990 Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 (edytowane) Nie jest normalne sprawdź czy klapy kolektora dolotowego. U Ciebie to prawdopodobnie to one taki dźwięk wydają przy zapalaniu Ja mam zrobione klapy kolektora i rozrząd i jest cisza przy zapalaniu, nawet po miesiącu stania. z tego co się orientuje, jeśli klapy kolektora nawalają to stukają cały czas, a nie tylko przy odpalaniu? może tego tak nie słychać na filmiku bo jakość kijowa, ale na żywo zdecydowanie słychać, że to łańcuch Edytowane 23 Września 2015 przez keiza1990
niebieski708 Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Czasem jak luzu dostaną lub jest nieszczelności w układzie sterujacym to podobne stuki występują przy zapalaniu, ale dźwięk nie jest metaliczny. Robiłeś zaworki zwrotne w bloku? Często przez nie stuka coś w rozrządzie ;-)
keiza1990 Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Czasem jak luzu dostaną lub jest nieszczelności w układzie sterujacym to podobne stuki występują przy zapalaniu, ale dźwięk nie jest metaliczny. Robiłeś zaworki zwrotne w bloku? Często przez nie stuka coś w rozrządzie ;-) Musze się im przyjrzeć jak znajdę chwile czasu. Widziałem temat gdzie jest to zaznaczone na rysunku gdzie one są, ale ma może ktoś jakieś zdjęcia jak one wyglądają i gdzie dokładnie siedzą?
niebieski708 Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Czasem jak luzu dostaną lub jest nieszczelności w układzie sterujacym to podobne stuki występują przy zapalaniu, ale dźwięk nie jest metaliczny.Robiłeś zaworki zwrotne w bloku? Często przez nie stuka coś w rozrządzie ;-) Musze się im przyjrzeć jak znajdę chwile czasu. Widziałem temat gdzie jest to zaznaczone na rysunku gdzie one są, ale ma może ktoś jakieś zdjęcia jak one wyglądają i gdzie dokładnie siedzą? Siedzą dokładnie tam jak na rysunku, a wyglądają tak:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się