rafal9119 Opublikowano 16 Września 2015 Opublikowano 16 Września 2015 Siema zamierzam w piatek wymienić turbo w swoim ANB . jakich niespodzianek mogę sie spodziewać?? jakie uszczelki potrzebuje? długo wam schodzi z wymiana turbiny?pojecie o mechanice mam ale nigdy turbiny nie wymieniałem sam. pomoże ktos?
ganjaq Opublikowano 16 Września 2015 Opublikowano 16 Września 2015 Z wymianą turbiny to jest tak, że albo pójdzie wszystko dobrze i zrobisz to w godzinę, albo się wszystko sprzeniewierzy przeciwko Tobie i spędzisz przy tym pół dnia. Pierwsza sprawa to czy masz DP czy jeszcze katalizator, bo jak jest jeszcze kat to samo odkręcenie kata od turbiny jest trudne, czasochłonne. Jedna śruba jest tak umiejscowiona, że klucz nasadka ledwo wchodzi i kręci się nią praktycznie tylko używając przegubu i obracając ten przegub co jakiś czas bo się blokuje. Ja przed demontażem turbiny spuszczałem wode z układu i nie pamiętam czy olej? Jeszcze jedno co mi się przypomina to to, że czasami śruby które mocują turbo z kolektorem wydechowym nie chcą się dać wykręcić, najczęściej jedna z nich, wtedy pozostaje wyjąć turbo wraz z kolektorem a to dodatkowa zabawa, czasem też śruba mocująca turbo się ukręci a wtedy sam wiesz, znów dodatkowe godziny. Zasada przy montażu turba jest taka że gdy wszystko skręcimy i zalejemy płynami, należy odpiąć wszystkie cewki i kręcić autem gdzieś 30 sekund żeby olej przed odpaleniem samochodu trafił do świeżo założonej turbiny
hunter91 Opublikowano 16 Września 2015 Opublikowano 16 Września 2015 Przewód olejowy jak potrafisz to wyczyścić trzeba jak nie to nowy,uszczelki to turbo -katalizator Turbo-kolektor,ja kupilem w aso.podajesz vin i ci da nie cale 200 zl .generalnie to parę h zejdzie.
rafal9119 Opublikowano 16 Września 2015 Autor Opublikowano 16 Września 2015 płyn napewno trzeba bedzie spuścic. posiada katalizator zdaje sobie z tego sprawę że zejdzie dość długo ale bede miał na to z 12 h. oglądałem niedawno kata i naprawde jedna ze śrub jest u samego dołu. i obawiam sie ze to z nią sobie nie poradzę. jak sobie teraz o tym pomyśle to odechciewa mi sie tej wymiany ale znów dla mechanika tego nie zlecę.
ganjaq Opublikowano 16 Września 2015 Opublikowano 16 Września 2015 (edytowane) Poradzisz poradzisz, ta od dołu to nie ta, która powinna przysporzyć najwięcej kłopotu, to ta od bloku silnika ale i na nią znajdzie się sposób. Jak ją popuścisz to możesz poświęcić jakiś klucz oczkowy i go uciąć, skrócić, bo tu długość stanowi problem, skraca zakres ruchu. Wymiana turba wymusza też dostanie się do auta od spodu, wspornik turbiny jest na imbus i najlepiej go od dołu widać. To samo ze spływem oleju. Ja jak wszystko idzie, poświęcam na wymianę 1 do 2 h (nie wspominałem, że musisz odkręcić TIP i wywalić wszystko wraz z puszką filtra, jak masz oryginalne opaski na wężach co ciężko się je zdejmuje a w ich miejsce potrzebne nowe. Wymiana turba jest całkiem przyjemna i satysfakcjonująca ) Edytowane 16 Września 2015 przez ganjaq
rafal9119 Opublikowano 17 Września 2015 Autor Opublikowano 17 Września 2015 Jakoś mnie to nie przekonuje. z kanałem to już będzie problem. nie posiadam. z wyciagnięciem puszki filtra to akurat najmniejszy problem. obawiam sie ze u mnie przy przebiegu 260 tys turbina nie była wyciągana ani razu a odkrecając śruby poukręcam połowę a jeszcze jedno ktos posiada nr uszczelek ktore bede potrzebował . Jutro ma mi przyjść zestaw montażowy do turbo( uszczelki i,sruby itd) i zaczynam to nierówną walkę. Panowie a teraz z innej beczki ile wytrzyma turbo z minimalnym luzem wzdłużnym i osiowym. kumpel ma AEB i jest ciekawy czy musi wymienić turbo czy raczej polata z 30 tys km
Shiftback Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 uszczelki nie są drogie w ASO. Po numerze VIN Ci dobiorą. "Osiowy nie jest tragedią, natomiast wzdłużny to początek końca..." Można latać z rozsądkiem moim zdaniem. WD-40 albo lepszy penetrator i młotek, psikać pukać po godzinie ostatnią szpilke wyjąłem, bez cięcia uszczelki nie są drogie w ASO. Po numerze VIN Ci dobiorą. "Osiowy nie jest tragedią, natomiast wzdłużny to początek końca..." Można latać z rozsądkiem moim zdaniem. WD-40 albo_ lepszy penetrator i młotek, psikać pukać po godzinie ostatnią szpilke wyjąłem, bez cięcia Dajesz rade..
GreGoriO Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 (edytowane) co do kluczy, to zamiast ucinać lepiej podgrzać i wygiąć tak jak nam pasuje.są do kupieniaW SPECJALISTYCZNYCH sklepach. Ale po pierwsze cena, a po drugie raczej zawsze komplety.ja już tak kilka powyginałem, praca o wiele łatwiejsza.O satysfakcji nie wspomnę...tak jak wcześniej przy turbo, tak przy wyjmowaniu napinacza również poszedł w ruch palnik... Ten drugi z prawej, wyginałem właśnie do wymiany Turbo. do tej nieszczęsnej śruby, oczkowa na śrubie a płaska jako ramię obrotu.zawsze powtarzam ...DOBRE NARZĘDZIA TO POŁOWA ROBOTY Edytowane 18 Września 2015 przez GreGoriO
Shiftback Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 wyjmij Turboworks'a BEZ kluczy, Ori wymaga długiej penetracji środka do rozsczelnienia gwintów Mi nikt nie odpisał czy mnożna ściągac turbo śrubami... daj sruby 10.9 i zciągaj turbo do kolektora. Całość ma 50mm, tak więc uciekaj na podkladkach, śruba 50-tka, a jak dasz na ori szpilki to będe ciekawy chwyt Rezaj na luzie
rafal9119 Opublikowano 19 Września 2015 Autor Opublikowano 19 Września 2015 jak zamontuje turbo to wrzuce fotke jakich kluczy ja używałem. powiem tylko tyle u mnie śruby w turbo dostały PENETRUSEM kumpel mechanik poleca on ciągle go używa w zakładzie .kosztuje śmieszne pieniądze . i odkręciłem je bez używania siły. tak jak by ktoś ja niedawno wyciągał
edekxp Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 (edytowane) Ja u siebie tylko klucz 17-tkę uciąłem w połowie aby odkręcić śruby od katalizatora. Reszta poszła bez problemu, a turbinę odkręcałem bez kanału. Auto trochę podniesione bo obniżone zawieszenie. Uszczelki można kupić w intercars plus podkładki miedziane 06A253039 http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3020191931171-HP109_116-uszczelka-turbosprezarki,scr_dItems.html 8D0 253 115 http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1522141922211-HP107_211-uszczelka-ukladu-wydechowego,scr_dItems.html Edytowane 19 Września 2015 przez edekxp
rafal9119 Opublikowano 20 Września 2015 Autor Opublikowano 20 Września 2015 turbina została wymieniona . stare turbo pękło w dwóch miejscach. wirnik taki miał luz że od strony gorącej starł się o jakieś 4 mm. Panowie mam takie pytanie musiałem dolać do płynu borygo(czerwonego) z litr petrygo(zielonego) by dojechać do miasta . nic sie nie stanie. ??płyn lekko zmienił barwe. nazime może byc taka mieszanka??? oba płyny sa do -35C I jeszcze jedno wczoraj podskoczyłem do mechanika w celu sprawdzenia błedów i wywaliło że uszkodzona jest 2 sonda lambda. błąd to uszkodzona grzałka. teraz ktora to jest ta druga sonda bo dwie i nie wiem od ktorej liczyć. te obie sondy w 1.8 T sa o takich samych numerach czy każda jest inna. ??
ganjaq Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 Nie potrzeba kanału, potrzebny jest dostęp od dołu. Ale zmieniałem już i tak i z lewarka i oczywiste że kanał lub podnośnik znacznie ułatwia sprawę. Co do płynu, kiedyś byłem zmuszony mieszać dwa ze sobą w sytuacji awaryjnej, almatin z red coolerem, nie wybuchło. Ale nie jeździłem na tym tylko to przy pierwszej możliwej okazji spuściłem i zalałem świeżym. Błąd drugiej sondy może oznaczać zatkany kat. Te sondy są różne
rafal9119 Opublikowano 20 Września 2015 Autor Opublikowano 20 Września 2015 Ja narazie pojezdze na tej mieszance bo już dość kasy wpakowałem w to auto. a co do kata to jest na 100% sprawny . a w sondzie jest uwalona grzałka bo taki błąd wywala
A4Arturr Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Jakieś śruby szpliki trzeba dawac nowe???
edekxp Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Ja skręciłem na oryginalnych szpilkach i nakrętkach
rafal9119 Opublikowano 23 Września 2015 Autor Opublikowano 23 Września 2015 Ja żadnych śrub nie dawałem nowych bo po co jak te sa w bdb stanie. tylko wiadomo uszczelki muszą być nowe Po wymianie turbo nie moge nacieszyć się tymi 150km. Do tej pory to był muł.
rafal9119 Opublikowano 24 Września 2015 Autor Opublikowano 24 Września 2015 To dopiero był by pocisk. Ale jak narazie muszę się cieszyć tym co mam
Shiftback Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 podpowiedz czy dawałeś nowe ori 40mm szpilki... Dostałem w niemieckim ASO szpile po 5 mm dłuższe na stronę, na turbo i nakrętkę. Nie spodobało mi się to, więc dałem śrubki od góry, które wchodzą w gwint turbiny 20mm...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się