Homiczek Opublikowano 17 Września 2015 Opublikowano 17 Września 2015 Witam potrzebuję sprawdzić pompe w baku, ale nie chce nic uszkodzić. bo wężyk wychodzący z pompy ma jakieś zamknięcie... wie ktoś jak to bez usterkowo odpiąć ? niestety nie mam chwilowo elsy
piotrsob1 Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 (edytowane) A po co w ogóle mieszać w baku, jak wystarczy odłączyć wężyk na wejściu do filtra paliwa, podłączyć manometr a pompkę uruchomić podając plus z aku (przez bezpiecznik) na styk po wyjętym bezpieczniku nr. 28, na którym po włączeniu stacyjki nie pojawia się napięcie Dopiero jak zalega cisza i pompka nie pompuje, to bym szukał prądu na kostce przy zbiorniku i ewentualnie wyrywał pompkę Edytowane 18 Września 2015 przez piotrsob1
Homiczek Opublikowano 18 Września 2015 Autor Opublikowano 18 Września 2015 qmpla avf 2002 cięzko odpala na zimnym, a na cieplejszym jeszcze gorzej. I tak po kolei wszystko sprawdzam. wczoraj wieczorem okazało się że podczas pracy silnika pompa daje dobrze, także odpięcie wężyka już mi nie potrzebne. a bezpiecznik i przekaźnik są w tej holernej puszcze komputera ?!? ogólnie to po zgaszeniu silnika sporo paliwa się cofa w stronę baku. Filtr + zaworek powrotne nowe dzisiaj wrzuciłem i dalej to samo. najciekawsze jest to, że pompa jest włączana przez ecu na jakieś 1.5 sekundy..... i chyba jak się paliwo cofło, to to za krótko aby dobrze dobić. ostatnim elementem do sprawdzenia jest pompa tandemowa, i wygląda że to ona daje popalić
piotrsob1 Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 a bezpiecznik i przekaźnik są w tej holernej puszcze komputera ?!? Przekaźnik jest przy ECU, a bezpiecznik w skrzynce na połączeniu deski rozdzielczej z drzwiami kierowcy ECU steruje przekaźnikiem i dopiero z przekaźnika prąd idzie na bezpiecznik a następnie do pompki paliwa w zbiorniku . Ma to właśnie tą zaletę że możemy przez skrzynkę bezpiecznikową podać zasilanie na pompkę w celu jej sprawdzenia, albo np. wypompowania paliwa ze zbiornika Pompka po włączeniu stacyjki standardowo włącza się właśnie na ok. 1,5 s , później dopiero jak zaczyna kręcić rozrusznik i podczas pracy motorówki Coś mi się wydaje że to nie brak paliwa może być przyczyną kłopotów, czujnik temperatury cieczy chłodzącej sprawny, nie przekłamuje temperatury ?
Homiczek Opublikowano 19 Września 2015 Autor Opublikowano 19 Września 2015 ano w bezpiecznikach zasugerowałem się, że będzie razem z przekaźnikiem. To się pobawię dłuższym dopompowanie paliwa. co do czujnika, to wydaje mi się że patrzyłem w blokach, ale to sprawdzę dokładnie. gdzieś pisałeś o wpuszczaniu powietrza przez oringi pompek ? bo korekty i bipy za bardzo nie wskazują na nieprawidłowości zastanawiam się nad podmianą pompy tandemowej odemnie, tylko czy nie ma różnic 'gniazda', poza tym kwestia uszczelki - ja mam chyba boscha, a drugi nie wiem co ma. Ale to jest 2002/2003 z wisko jeszcze. I pewnie uszczelki są jednorazowe....
piotrsob1 Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 To auto kolegi to ma problemy z odpalaniem po nocy na zimnym silniku, czy w innych sytuacjach też. Jeżeli tak to w jakich ? Opisz dokładnie bo od tego zależy poprawne wydedukowanie przyczyny
Homiczek Opublikowano 20 Września 2015 Autor Opublikowano 20 Września 2015 cały czas jest problem po nocy czy na zimnym odpala po 2-3 s kręcenia, a im bardziej się nagrzeje, tym jest gorzej - trzeba kręcić z 5-6s
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się