Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tryb dzienny spalania w zegarach kolorowy FIS jak uruchomic ?


kubajvc

Rekomendowane odpowiedzi

Jak uruchomic tryb dzienny zliczania kilometrów spalanie i innych funkcji .
U mnie w liczniku jest tylko ogólne spalanie ogolna predkosc itd.
przyjechał do mnie kolega ma identyczny licznik jak ja ( z wygladu ) i ma zliczanie dzienne
Pełen FIS kolorowy .
Ktos cos podpowie ?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie posiadam panela w tunelu . Chciałem kiedys zosbie dołozyć ale jakos mi przeszło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz panel menu w tunelu? Tam możesz w szybki sposób włączyć te opcje.

A co ma do tego ten panel ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag, wchodzisz w licznik, później adaptacja kanał 19 i zmieniasz

?xxxx: Beleuchtungsoptionen
0 - Zeiger und Skala nur bei "Licht ein" aktiv
1 - Zeiger bereits bei "Zündung ein" aktiv
2 - Skala bereits bei "Zündung ein" aktiv
3 - Skala (2. Kennlinie) und Zeiger bei "Zündung ein" aktiv
x?xxx: Bordcomputer
0 - nur Ebene 2 (Langzeitspeicher)
1 - Ebene 1 und 2
xx?xx: Fahrerinformationssystem
0 - FIS (9Q2 bzw. 9Q4)
1 - ohne FIS (9Q3)

cleardot.gif
Edytowane przez Madol1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz panel menu w tunelu? Tam możesz w szybki sposób włączyć te opcje.

A co ma do tego ten panel ???

Jakbyś się douczył, to byś wiedział.

4fbg.jpg

W menu "Computer" są opcje wyświetlane w pozycji 1 i 2, a tam można odznaczyć wybrane pozycje, jak np. spalanie chwilowe, czasy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde pierwszy raz widze takie menu.

Zawsze myślałem że ten panel w tunelu jest tylko do navi.

Podpowiedz jak to uruchomić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba tego przycisku. Na dolnej krawedzi manetki do wycieraczek jest przycisk, za pomoca którego wchodzisz też w to menu.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba tego przycisku. Na dolnej krawedzi manetki do wycieraczek jest przycisk, za pomoca którego wchodzisz też w to menu.

Mówisz o przycisku RESET?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to menu to raczej tylko w B7 jest... Bo niby jak ma się przyciskiem reset wejść do tego menu? Przytrzymać? Dwa razy nacisnąć? Trzy razy nacisnąć? Nacisnąć dwa razy a potem przytrzymać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz i racje, ja miałem B7 i tym przyciskiem wchodziłyem w menu. Nie pamiętam dokladnie ale chyba raz krótko a później góra i dół po menu poruszałeś się tymi przyciskami na zewnętrznej prawej krawędzi na manetce do wycieraczek.Przytrzymujac dłuzej reset kasowalo sie zapisane wartosci.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz mieć albo dorobić,

w B6 tylko panel, na tunelu.

jak masz panel NAVI to łatwo dorobić. pisaliśmy o tym. Odszukaj wątek.

jeśli nie masz to albo VAGcom. albo ciągnięcie dodatkowych kabli z zegarów do tunelu....też jest to możliwe, i opisane.

zyskujesz przy tym inne możliwości, np zmiana języka.

Edytowane przez GreGoriO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledzy za podpowiedz . Musze to zrobic vagiem jakby ktos mi jeszcze przetłumaczył to kodowanie ktore podał kolega Madol1

Vag, wchodzisz w licznik, później adaptacja kanał 19 i zmieniasz

?xxxx: Beleuchtungsoptionen
0 - Zeiger und Skala nur bei "Licht ein" aktiv
1 - Zeiger bereits bei "Zündung ein" aktiv
2 - Skala bereits bei "Zündung ein" aktiv
3 - Skala (2. Kennlinie) und Zeiger bei "Zündung ein" aktiv
x?xxx: Bordcomputer
0 - nur Ebene 2 (Langzeitspeicher)
1 - Ebene 1 und 2
xx?xx: Fahrerinformationssystem
0 - FIS (9Q2 bzw. 9Q4)
1 - ohne FIS (9Q3)

cleardot.gif

Znalazłem piekny post z opisem kodowania licznika
Rozumiem ze to kodowanie to bedzie to

Kanał dopasowania 19:
I Zegar sterowany falami radiowymi
XXXX0: zegar sterowany falami radiowymi nieaktywny
XXXX1: zegar sterowany falami radiowymi aktywny
XXXX2: zegar sterowany falami radiowymi nie jest aktywny, a siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR Q4P)
XXXX3: zegar sterowany falami radiowymi aktywny i siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR U2A i Q4P)
I Funkcja Lap-Timer w systemie informowania kierowcy (Fahrerinformationssystem) (tylko RS4):
Wartość kodu XXX0X = wskazanie Lap-Timer nieaktywne (tylko RS4)
Wartość kodu XXX1X = wskazanie Lap-Timer aktywne (tylko RS4)
I System informowania kierowcy
XX0XX: system informowania kierowcy 1
XX1XX: Highline bez systemu informowania kierowcy, tzn. brak zgłoszeń dotyczących okresu jazdy, brak ostrzeżeń o braku płynu w układzie mycia, brak ostrzeżeń dotyczących świateł hamowania i lampek kontrolnych (brak także podczas przebiegu sprawdzania) i brak możliwości wyboru punktu menu "komputer"; wskazanie w komputerze samochodowym tylko zasięgu (nie można przełączyć dalej)
XX2XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu
XX3XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu i z przełączaniem jednostek
I Komputer samochodowy
X0XXX: tylko płaszczyzna 2 (pamięć trwała)
X1XXX: płaszczyzna 1 i 2
I Opcje oświetlenia
0XXXX: oświetlenie (wskazówka i skala) ZAŁ tylko przy światła ZAŁ
1XXXX: oświetlenie wskazówek ZAŁ przy aktywnym zapłon ZAŁ, oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy światła ZAŁ
2XXXX: oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) aktywne przy zapłon ZAŁ, oświetlenie skal i wskazówek aktywne przy światło ZAŁ
3XXXX: oświetlenie skal (z 2. charakterystyką przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy zapłon ZAŁ lub światła ZAŁ


Edytowane przez kubajvc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/239499-automatyczna-wentylacja/?p=3433443#entry3433443


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/15479-wymiana-przelacznika-wycieraczek-i-odblokowanie-pelnego-fis/?p=196909#entry196909


mocowanieszuf.jpgnowazap.jpg

Mając w/w graty poza autem możemy przystąpić do montażu wiązki panelu wg. poniższego schematu. Wiązka liczy 7 przewodów (1 połączenie z zieloną kostką w zegarach, 5 połączeń z niebieską kostką w zegarach i zasilanie z bezpiecznika S5 10A). Schemat poniżej – rozpiska pinów:

Pin 1 (panel) przycisk MENU -> Pin 8 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 4 (panel) zasilanie iluminacji panelu -> pin 17 (zielona 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzony - mostek)
Pin 6 (panel) obrót pokrętła w lewo -> pin 12 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 7 (panel) obrót pokrętła w prawo -> pin 28 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 8 (panel) ENTER, naciśnięcie pokrętła -> pin 25 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 9 (panel) zasilanie -> bezpiecznik S5 10A (będzie już obsadzony, mostek na przewodzie czarno/czerwonym)
Pin 10 (panel) masa panelu i jego iluminacji -> dowolna ale fabrycznie zalecają wpiąć się w pin 32 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzona – mostek)

MENUcircuit.JPG

Jeśli chodzi i podłączenie zasilania i masy iluminacji panelu MENU – teoretycznie nie trzeba przeciągać osobnych kabli i rozgrzebywać zielonej kostki. Wystarczy wpiąć się w zasilanie i masę iluminacji zapalniczki, podłokietnika lub popielniczek. To wystarczy aby podświetlenie startowało tak jak w innych przyciskach czyli po włączeniu świateł drogowych.

W najuboższym wariancie podłączamy tylko 7 kabli – jeśli mamy navi dochodzą jeszcze połączenia, które zaznaczyłem na czerwono. W przypadku telematica dokładamy jeszcze połączenie oznaczone kolorem zielonym.

harnesset.JPG


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...