Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Pisk przy skręcaniu, głośniejsza praca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!

Od jakiegoś czasu mój traktor zaczął głośniej pracować, oprócz tego przy skręcaniu (w miejscu lub manewry podczas parkowania przy obrotach poniżej 1k) odgłosy z silnika nasilają się... Problem był juz wielokrotnie przerabiany - sugerowane usterki to: pompa wspomagania (+płyn), napinacz, pasek, sprzęgło lub łożysko altenatora itd.

W moim przypadku wymieniłem napinacz, pasek i przy okazji rolkę odwracającą. Teraz praca jest nieco cichsza ale problem nadal pozostał. Jak tylko uruchomię silnik już słychać delikatny pisk który wzmaga się gdy skręcę koła (wszystko na postoju i nie pisze tu o max skręcie kierownicy).

Mam nadzieję że to jednak nie pompa wspomagania (płyn się nie gotuje, poziom w zbiorniku MAX) - mój mechanik sugeruje, że to łożyska w alternatorze. Generalnie od tego chciałbym zacząć. Niestety ASO za bardzo nie chce pomóc :gwizdanie: Dzwoniłem do nich wczoraj z zapytaniem o łożysko - "tak mamy, koszt 270zł - tylko niech Pan sprawdzi czy BOSCH czy VALEO". Sprawdziłem, dzwonię dziś jeszcze raz i... "nie sprzedajemy łożysk jako osobnych części, musi Pan kupić cały alternator..., najtaniej wyjdzie zamiennik czyli jakieś 1200zł" :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Grzecznie podziękowałem za fachową poradę po czym wlazłem na nasze forum i szukam jakiegoś info na w/w temat. Znalazłem jeden ciekawy post - ale dotyczy on wymiany łożysk w alternatorze stosowanym w B5 (90A).

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t27223.0.html;highlight=wymiana+łożyska+alternatora

Nie wiem czy wrast ze wzrostem mocy alternatora (u mnie 140A) zmieniły się również znacząco poszczególne jego części (mam tu na mysli dokładnie łożyska). Kolega podaje w opisie zarówno ceny jak i modele łożysk - zastanawiam się czy będą one pasowały do mojego alternatora (wg. ETKI kod alternatora dla B5 i B6 jest taki sam 028 903 029 + końcówka zależnie od producenta Q dla Boscha lub R dla Valeo).

Dziś lub jutro chciałbym rozebrać przód aby móc dokładnie sprawdzić skąd dobiega pisk. Ponoc wystarczy zdjąć pasek wielorowkowy i kręcić poszczególnymi rolkami aby wykryć usterkę. Pierwszy raz do tego siadam więc mile widziane będą wszelkie sugestie "jak sprawdzać?".

Bardzo prosze o Waszą opinię w tej sprawie.

Pozdrawiam!

Bart

[br]Dopisany: 05 Listopad 2008, 17:35_________________________________________________Dziś znów ruszyłem temat... otóż nie jestem w stanie dokładnie określić skąd dobiegają piski, w każdym bądź razie są to okolice alternatora. Po przyjrzeniu sie pracy koła pasowego wykryłem delkiatny luz/bicie (ok. 2mm) na wale alternatora (ewidentnie widac jak porusza się przód/tył) - aby pokazać o co mi chodzi poniżej wrzucam fotkę (przepraszam za jakość, zdjęcie z telefonu).

9eea23d2675148d6med.jpg

Jak to jest z tym wałem. Może tam byc lekki skok czy też nie ma prawa się to ruszać? Jeśli nie to co odpowiada za ten luz - łożysko czy sprzęgło alternatora?

Opublikowano

Usterka usunięta - wymieniłem sprzęgło/koło pasowe alternatora. Koszt części 150 (INA) + 50 robocizna. Wszelkie hałasy/piski/wycie zniknęły :decayed:

Można zamykać :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...