b-rad Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 Witam, gdy kupiłem auto w połowie lipca, wymieniłem od razu olej + filtr w skrzyni. Olej febi, filtr febi. Wszystko w miarę wporządku. Skrzynia jakoś idealnie nie działała ale bez wiekszych problemów. Od jakiegoś czasu gdy dojeżdżam do skrzyżowania nie zawsze zapnie się jedynka po zatrzymaniu. Dopiero po dodaniu gazu. Gdy jest zimny rano jest brak pełzania ale to podobno norma w AG4. Filtr był oryginalny z wybitym rokiem 1999. Nie mam pojęcia czy ktoś olej wymieniał czy nie. Chciałbym jeszcze raz go wymienić bo stary był czarny. A zastanawiam się czy wyjąć kasetę i ją wyczyścić. Na co zwracać uwagę? Pozdrawiam.
Hezen Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 (edytowane) Ponowna wymiana oleju nic nie da. Kup ponownie filtr i olej, zdejmij miche skrzyni i zdemontuj kasetę (sterownik hydrauliczny) Brak pełzania to nie jest norma w AG4 i jest spowodowane zacinającym się zaworkiem lock-up w kasecie. Ten zaworek nie zacina się bez powodu - sprzęgło hydrokinetyczne ma już swoje "przejechane" i sypie metalowym pyłkiem który powoduje zacinanie się zaworka lock-up (jest to jeden z zaworków odpowiedzialnych za kontrolę sprzęgła hydrokinetycznego) Bardzo możliwe że problem z zapięciem pierwszego biegu jest powiązany z brakiem pełzania (nieprawidłowego wysterowania sprzęgła hydrokinetycznego) Masz dwie możliwości: 1. zregenerować zaworek o ile jeszcze sie da coś z nim zrobić: http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/ag4_2e36751.jpg?sid=e198dcff3f19efbc1af82d78be13b5a6 Zaworek 34 musi płynnie, bez oporów i przycięć pracować w aluminiowej tulejce nr. 36. http://images67.fotosik.pl/497/c08940a95e685458.jpg Samą tulejkę z zewnątrz tez należy przepolerować z zewnątrz, żeby bez jakiś dużych oporów weszła w gniazdo kasety. 2. kupić zaworek ale po jakimś czasie problem znów powróci bo tarcza lock-up zawarta w sprzęgle hydrokinetycznym nadal sypie pyłkiem: http://www.samko.pl/sklep/ag4-tloczek-sterowania-p-229.html?osCsid=eb11fad06eb1d236e6caf182ba2280c7 Przy okazji wymyć całą kasetę w benzynie ekstrakcyjnej albo rozpuszczalniku, z tym że stalowe przekładki po umyciu rozpuszczalnikiem należy przesmarować świeżym olejem którym kupisz do skrzyni, inaczej po 2 dniach przekładka zacznie rdzewieć chyba że uwiniesz się w jeden dzień ze wszystkim i kaseta trafi do skrzynki. Wymyć każdy elektrozawór - ja nalałem do słoiczka rozpuszczalnik i potrząsając w nim elektrozaworem wypłukałem cały zebrany w nim szlam. Po czyszczeniu zalać każdy elektrozawór olejem - też użyłem słoiczka ale tym razem z olejem i robiłem im "kąpiel" Przy czyszczeniu kasety należy zwrócić uwagę na kulki (jedna z kulek jest na sprężynce, a druga ma w swoim gnieździe "oring") oraz na poprawne wkładanie suwaków. Przy przykręcaniu kasety musisz zwrócić uwagę na zawór głównego ciśnienia, jeśli zbyt mocno ją przykręcisz to zawór będzie się przycinał i skrzynia zacznie się "ślizgać" na każdym biegu, chodzi o ten zawór: Jeśli będziesz potrzebował pomocy lub masz jeszcze jakieś pytania to pisz w tym temacie a w chwili wolnego czasu spróbuje pomóc.Jakbyś chciał to mam kompletny manual do tej skrzyni, gdybyś chciał podjąć się kompletnego czyszczenia kasety. Edytowane 28 Września 2015 przez Hezen
b-rad Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2016 Teraz nie mam czasu się za to zabrać, ale niedługo będę musiał. Chociaż myślę, że jak mam to robić to chciałbym wymienić również sprzęgło, wszystko wymyc nowy olej i mam nadzieję że będzie chodził. Cały czas chodzi mi po głowie przekładka na manuala. Myślałem też o 6 biegowej skrzyni ze 130km albo ze 115. Fajna sprawa by była i można całkiem nieżle wtedy dłubnąć silniczek. 150km i 400nm byłoby idealnie z 6 skrzynią. Ale koszt robi się w granicach 3000 sama przekładka skrzyni. Przepraszam za post pod postem, ale nie chciałem zakładać nowego tematu. Przy rozbieraniu kasety zauważyłem, że można różnie ustawić ten element. Od czego on jest? Ma być wkrecony wykręcony ?? Co on zmienia?
Hezen Opublikowano 5 Stycznia 2016 Opublikowano 5 Stycznia 2016 Jest to zawór ciśnienia "Drive" (koszy do jazdy do przodu) oraz "Reverse" (koszy wstecznego). Przy czyszczeniu kasety nie ruszasz go. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
b-rad Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2016 No właśnie, a u mnie po rozebraniu widziałem, że było to wkręcone na maksa. Element który zaznaczyłem strzałką. Po za tym dwa zaworki innego koloru m.in. od lokapu mają 4.7ohm i 9.3 ohm a powinny mieć max 6ohm tak ?Ręce opadają na tego automata....
Hezen Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Ten zawór fabrycznie nie jest wkręcony do końca, jeśli tak było to w układzie hydrauliki było zbyt wysokie ciśnienie.Elektrozawory innego koloru? Jeśli chodzi Ci o kolor plastiku przy gnieździe tych zaworów to nie masz się czym przejmować - w zależności od daty produkcji miały one różne kolory.Co do oporności w temp. 20 stopni to dwa elektrozawory powinny mieć 4.5-5.1 Ohm a pozostałe 55-65 OhmJak bede na forum to Ci podeśle manuala i fotki. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka EDIT: http://www.fotosik.pl/zdjecie/d8abc61aa95bfc29 Jak będziesz potrzebował mauala to pisz PW Przepraszam za post pod postem, ale nie chciałem zakładać nowego tematu. Przy rozbieraniu kasety zauważyłem, że można różnie ustawić ten element. Od czego on jest? Ma być wkrecony wykręcony ?? Co on zmienia? Nie dopytałem, zawór o który Ci chodzi to ten zaznaczony czerwoną strzałka czy ten pokazany jak powinien być włożony w kasetę? Edytowane 8 Stycznia 2016 przez Hezen
b-rad Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2016 N93 powinien mieć 4.5 do 5.1 ohm. Ja zmierzyłem swój na stole, bez wiązki to ma 9.3 ohm.A na zdjęciu chodziło mi o element zaznaczony strzałką, jest wkręcony do końca. Tak był i tak został. Nie wiem do końca jak go delikatnie wykręcić gdyż on się blokuje ząbkami.
Hezen Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Masz elektrozawór do wymiany. Podpinałeś vaga? Sterownik skrzyni na pewno zapisał błąd tego elektrozaworu. Co do zaworu ciśnienia, zostaw go w spokoju, po złożeniu wszystkiego będziesz musiał sprawdzić ciśnienie jakie będzie w układzie hydraulicznym skrzyni.
b-rad Opublikowano 9 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2016 Żadnych błędów na skrzyni. Po za tym, zalałem 1000km nowy olej - dziś oglądam jest czarny - konwerter sypie opiłkami tak ??Jak już wcześniej pisałem przymierzam się do przekładki na manuala. Mam zaliczkowaną A4 po dachu, trochę porozbierane, ale jest : skrzynia, rozrusznik, półosie (jedna bez przegubów), pompka sprzęgła, wysprzęglik, pedały- czyli wszystko to co potrzeba do przekładki. Był to AFN 110km. Może i to wyda się dziwne, ale ogólnie mam ciężką nogę, a wiem też, że wymiana kowertera + znowu olej + filtr + zawór to zakręci się ponad 1500, a gwarancji nigdy nie mam czy za tydzien znowu coś nie padnie.O przekładce myślę też z tego względu, że chciałbym go trochę czipsnąc, Wtryski 216, glowiczka 11mm, wałek sdi, dolot + turbo AWX. Czyli przy dobrym wietrze powinno być w granicach 170km i 350 nm. I totalnie nie wiem jakie sprzęgło do tego zestawu ? Seryjne z AFN raczej odpada, Dwumas+ sprzęgło z AWX? A może, sztywne?
Hezen Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 (edytowane) Jeśli skrzynia nie była serwisowana to olej powinno się wymienić dynamicznie, przeznaczonym do tego urządzeniem. Przy wymianie statycznej nie spuścisz całego oleju ze skrzyni - najwięcej oleju zostaje w konwerterze. Dlatego też jeśli od nowości nie był wymieniany olej to powinno się zrobić dwie statyczne wymiany, a zrobiłeś jedną dlatego olej dalej czarny. Jeśli konwerter sypie pyłkiem to najczęściej zawór lock-up się zacina, przy magnesie w misce jest bardzo dużo szlamu (pochodzi on również z okładzin sprzęgłowych koszy napędowych a przede wszystkim z hamulca postojowego) No 1500 nie wyjdzie bo konwerter 700zł, olej z filtrem nie więcej niż 200zł, elektrozawór z tego co się orientuke jakieś 130-160zł nowy oczywiście. Używany też można kupić, w niczym to nie przeszkadza bo one nie padają często, a kilka groszy by się zaoszczędziło. Jak masz możliwość za bezcen ogarnąć częsci do przekładki i masz kogoś kto ją Ci zrobi (chyba że się sam podejmiesz) to wrzucałbym manuala. Ja ze swoją AG4 też mam problemy i jak na razie czekam za skrzynią - FHN z passata b5 AWX 130KM, najdłuższa skrzynka pod 228mm sprzęgło Co do sprzęgła to załóż temat, ja sam też nie wiem czy bede zakładać jakies mocniejsze czy serie... wiem że zawita u mnie jednomas (dwumas za droga zabawa) no i w przyszłości wpadnie program na max 150 kucy. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 10 Stycznia 2016 przez Hezen
b-rad Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2016 Za całość, buda ze słupkiem który się gotował, Jest licznik z dużym fisem i manetka, skrzynia, intercooler tylna belka sanki muszę dać 1000zł. Z czego na złomie za samą bude około 400 powinienem dostać. Dużo rzeczy nie ma, np. alternatora, pompy wtryskowej, maglownicy i wielu innych. Ale do przekładki wszystko jest. Panowie, pod co podłączyć czujnik sprzęgła po przekładce ?
Tomasz Kopytko Opublikowano 19 Października 2016 Opublikowano 19 Października 2016 Witam, Mam pytanie odnośnie dokręcenia plastikowego zakończenia (brązowy plastik). Dokładnie to jest to chyba Converter Regulator Valve. Czy nie powinno to być dokręcone? Szukam powodu, czemu mi szarpie po włączeniu na Drive, Reverse, 1,2,3. Czasem nawet zgaśnie. Dzieki za podpowiedzi Tomasz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się