Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AFN] problem z turbiną


sebek89

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam taki problem umówiłem się do mechanika na naprawe turbiny przed chiptuningiem.

Objawy są takie. Gdy zbyt cisnę auto to turbo przechodzi w stan awaryjny i przestaje działać nie ma mocy. Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie silnika jest ok. Dzieje się to coraz częściej. Byłem na kompie to pokazało że jest przeładowanie turbo. Mechanior powiedział że coś tam ze sztangą trzeba zrobić. Może być tak że coś przeczyści i będzie ok. Mówił mi żebym szykował 500zł chyba że będzie trzeba wymieniać częsci w środku to ponad tysiąc PLN.

Na kompie wyskakuje w silniku błąd nr. 00575 co oznacza Ciśnienie w kolektorze ssącym. Różnica w regulacji.

Co mam zrobić a czy nie lepiej kupić regenerowane turbo??

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia wszystkich gumowych wężyków układu podciśnienia http://oi61.tinypic.com/fnr22x.jpg

Jeśli układ będzie nieszczelny to turbina też będzie przeładowywać, po prostu popękane wężyki należy wymienić na nowe.

Najlepiej zacząć od sprawdzenia najtańszych rzeczy :)

Co do samej turbiny, wystarczy czyszczenie geometrii które możesz samemu zrobić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=373199

Nie ma potrzeby wymiany turbiny.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień mechanika sztangi sie zazwyczaj nie rusza jest ona ustawiona fabrycznie rozbierz turbo wyczyść usuń kata zostaw puszkę i będziesz miał spokój na długie lata jak będziesz jezdził dynamicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po czyszczeniu robi się geometrię? ? On mi mówił ze tyle kasy bo geometria do tego dochodzi. Jak się robi geometrię kompem czy jak?? A te przewody to mam sprawdzić na oddalonym silniku czy nie ma przedmuchow czy na zasłony? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tyle jak sam mechanior za 2h roboty skroi cie 500zl to ja bym mu podzidkowal.

Geometrie sie czysci bo od nagaru sie zatykaja lopatki.jak masz garaz i umiejetnisci na poziomie podstawowym to zrobisz to samemu.

Mozs byc tak ze lopatki maja duzy luz albo jest wytarta bieznia ale to znikome przypadki.

Glownym powodem jest wlasnie sadza ktora od zamulenia blokuje prace lopatek.

Wymien wezyki tak jak radzi kolega nastepnie jedz gdzies postaraj sie przegonic auto tj 5bieg i ile sie da.jak nie pomoze to pisz na pv powiem co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak masz vaga i wakumetr to lepiej najpierw posprawdzać podciśnienia. Może się okazać, że wężyk nieszczelny lub N75 nie domaga. Na wyciągnięcie turbiny zawsze będziesz miał czas. A nawiasem mówiąc to ten Twój mechanik to naprawdę geniusz :facepalm: " do tego geometria dochodzi" :grin: , a co on jeszcze chciał czyścić? Turbiny WG są praktycznie bezobsługowe więc chyba oczywiste, że jak wyciąga vnt to ma wyczyścić zmienną geometrię i nic więcej nie ruszać. Za to się bierze około 200 zł, więc się nie wygłupiaj i nie jedź już do niego :)

Edytowane przez mantix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam vaga jak w nim sprawdzić czy dalej jest przeładowanie jak będe już miał wyczyszczoną turbinę?? Dziśaj jade do znajomego się może z nim umówię i zrobie sam z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag to logi i sprawdzenie błędu

Zaś vakuometr podłącz do weżyka przed turbo i ma boć mniej niż -0.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u innego mechanika sprawdził turbinę i powiedział ze chodzi dobrze sprawdzał kierowniczki. On obstawia ze walnie ty jest zawor podciśnienia n72. Czy to może być przyczyną? ? Miałby ktoś taki zawor na podmianke? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak walnoety jest n75 to auto w ogole nie jedzie a nie raz wpada w awaryjny.

Zrob sobie sam tak odepnij wezyk.z gruszki i patrz jak sztanga sie porusza tj jaki zakres ma nastepnie poprowadz wezyki yak by ominac zawor n75 i wtedy zobaczysz jaki jest ruch sztangi.

Albo ppdlacz wacuometr przed gruszka jak.jest mniej niz -0,6 to sprawdz ile masz przed n75.

Na ppdmianke mozesz dac n18 z egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma 97 więc nie jest pewne czy obsłuży jego sterownik 11BS, musi sprawdzić.Więc nie jest pewne czy wakumetrem coś sprawdzi, bo musi logować grupę 11BS mierząc podciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale ja nie mam egr i nie zrobie sobie 11bs ale po odpaleniu jest podcisnie wymuszone pompa vacum.

Tobie chodzi o to ze nie sprawdzi ile jest przed n75tak???

Najprostrza metoda to logi one wsio pokaza.

Wiem ze jak mi n nie domagal to auto w ogole nie jechalo a nie lapalo awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam prawdopodobnie zawor n72 walnie ty on jest na kostkę stara kwadratowa a nie na grucha jest dobra dzisiaj wstawał a po odpalenie dobrze i sztangi chodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wesz82 tak chodzi mi o to że może być tak, że nie sprawdzi jakie jest podciśnienie na gruszkę bo jak ma stary sterownik to nie zaloguje 11BS. Ja też nie mam egr ale 11BS normalnie przecież loguje bo od sterowania turbiny jest N75 więc N18 nie ma z tym nic wspólnego. Ciśnienie z wakupompy sprawdzi( ok -0,8 bara na rozgałezieniu na zaworki), ale już jakie jest na gruche może nie sprawdzić, najprościej podmienić zaworki jak pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój AFN miał to samo i okazało się że walnięty zawór N75, dziś wymieniam na sprawny na którym mój silnik śmigał tydzień temu (pożyczony N75) :-). Robota na 15min, a turbo nie będzie wpadać w tryb awaryjny. Nie baw się w używki N75, bo ja kupiłem używany i padał po chwili, teraz mam kupiony od kumpla sprawdzony N75 i turbo nie wpada już w tryb awaryjny :).

Edytowane przez dragon1493
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...