Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów - zapieczone kierownice turbo?


dziku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prosze o analizę logów... Zrobilem je jakis czas temu jednoczesnie logujac 3 grupy, dlatego jest taki duzy interwał pomiedzy kazdym z odczytów, ale mam nadzieje ze pomożecie.

Objawy: na 1,2,3,5 - niby wszystko ok, ciągnie do 4000 tys obr. Mozna spokojnie sie rozpedziec do 160-180 km/h. Ale przypadku 4-ki po przekroczeniu 3000 obrotow czesto lapie 00575 no i oczywiście mułek się robi.

003008011qi3.th.jpgthpix.gif

Wygląda mi to na zapieczone kierownice turbo, czy mam rację?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo duze przeladowanie juz od 2300 obr

No wiem wiem, ze jest duze przeladowanie, to widze, a czy moze byc za to odpowiedzialne cos innego niż zapieczenie kierownic?

Bo widzisz, ten problem nie wystepuje caly czas.. Zrobilem kilka dni pozniej znowu logi grupy 003 i 011 noi wyszły takie:

Tuesday 1 July 2008 20:39:21

028 906 021 CE 1.9l R4 EDC 00SG 0803

Group A: '011

Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle

TIME Boost Valvle

MARKER STAMP /min mbar mbar %

0.01 1470 979.2 1009.8 45.8

0.36 1449 979.2 1009.8 45.8

0.71 1428 979.2 1009.8 45.8

1.07 1407 979.2 1009.8 45.8

1.43 1407 1081.2 999.6 36.3

1.79 1386 1683.0 1040.4 28.7

2.15 1449 1713.6 1101.6 31.5

2.51 1512 1744.2 1162.8 33.9

2.87 1575 1774.8 1244.4 35.1

3.22 1638 1805.4 1326.0 36.3

3.58 1722 1836.0 1428.0 37.9

3.94 1806 1876.8 1540.2 39.0

4.29 1890 1927.8 1672.8 48.2

4.65 1995 1948.2 1825.8 56.2

5.01 2079 1948.2 1948.2 60.2

5.36 2184 1948.2 2019.6 62.2

5.71 2289 1948.2 2050.2 64.1

6.07 2394 1948.2 2029.8 64.5

6.43 2499 1948.2 2009.4 66.1

6.79 2604 1948.2 2019.6 67.3

7.15 2688 1948.2 2029.8 68.5

7.51 2793 1948.2 2029.8 68.5

7.86 2877 1948.2 2009.4 69.3

8.21 2982 1948.2 1978.8 68.9

8.57 3066 1948.2 1876.8 63.8

8.93 3171 1948.2 1693.2 52.6

9.29 3234 1948.2 1693.2 55.0

9.63 3318 1948.2 1744.2 55.8

9.99 3381 1948.2 1774.8 55.8

10.35 3465 1948.2 1795.2 55.0

10.71 3549 1948.2 1836.0 55.8

11.07 3633 1948.2 1876.8 56.6

11.43 3717 1948.2 1917.6 57.4

11.79 3801 1948.2 1948.2 57.8

12.15 3864 1948.2 1968.6 57.8

12.51 3969 1948.2 1978.8 58.2

12.87 4032 1938.0 1978.8 59.8

13.22 4095 1927.8 1989.0 60.6

13.58 4158 1927.8 1978.8 61.0

13.94 4242 1907.4 1927.8 60.6

14.30 4305 1897.2 1876.8 59.4

14.66 4368 1866.6 1805.4 57.8

15.02 4410 1846.2 1754.4 55.8

15.38 4452 1825.8 1754.4 57.0

15.74 4494 1805.4 1774.8 57.8

16.10 4536 1774.8 1774.8 60.6

16.46 4557 1744.2 1774.8 59.4

Tuesday 1 July 2008 20:37:32

028 906 021 CE 1.9l R4 EDC 00SG 0803

Group A: '003

Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle

TIME 861-945 240-340 240-340 4-84

MARKER STAMP /min mg/R mg/R %

35.90 1554 850.0 550.0 4.8

36.26 1596 850.0 585.0 4.8

36.62 1659 850.0 625.0 4.8

36.97 1722 850.0 680.0 4.8

37.34 1785 850.0 725.0 4.8

37.69 1848 850.0 775.0 4.8

38.05 1932 850.0 820.0 4.8

38.41 2016 850.0 890.0 4.8

38.76 2100 850.0 940.0 4.8

39.12 2184 850.0 960.0 4.8

39.47 2268 850.0 970.0 4.8

39.83 2373 850.0 970.0 4.8

40.19 2457 850.0 975.0 4.8

40.55 2541 850.0 965.0 4.8

40.90 2625 850.0 955.0 4.8

41.27 2709 850.0 950.0 4.8

41.62 2793 850.0 945.0 4.8

41.97 2877 850.0 950.0 4.8

42.33 2982 850.0 945.0 4.8

42.69 3066 850.0 910.0 4.8

43.04 3150 850.0 855.0 4.8

43.40 3213 850.0 765.0 4.8

43.76 3297 850.0 695.0 4.8

44.12 3360 850.0 680.0 4.8

44.47 3423 850.0 705.0 4.8

44.83 3486 850.0 725.0 4.8

45.19 3549 850.0 740.0 4.8

45.55 3612 850.0 750.0 4.8

45.90 3696 850.0 760.0 4.8

46.26 3759 850.0 770.0 4.8

46.62 3822 850.0 780.0 4.8

46.97 3906 850.0 790.0 4.8

47.33 3969 850.0 805.0 4.8

47.69 4053 850.0 800.0 4.8

48.04 4116 850.0 800.0 4.8

48.40 4179 850.0 730.0 4.8

48.76 4263 850.0 750.0 4.8

49.12 4326 850.0 755.0 4.8

49.47 4389 850.0 735.0 4.8

49.83 4452 850.0 695.0 4.8

50.19 4494 850.0 660.0 4.8

50.55 4515 850.0 635.0 4.8

Wydają sie przynajmniej dla mnie znośne.. Czy jest wiec mozliwosc ze czasem sie zacinają te kierownice, a czasem nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy, skończyło się na czyszczeniu kierownic,

potem się okazało, że do pełni szczęścia potrzeba jeszcze wpiąć nowy N75

zrobiłbym tak:

1) bezwzględnie przejrzeć szczelność dolotu i małych rurek podciśnienia

2) zakupić czteropak i poprosić kolegę z takim samym silnikiem ( przy założeniu że nie ma on takich problemów z autem jak ty) o podmianę zaworu N75 i zrobieniu próby dynamicznej 011

3) przy zimnym silniku zdjąć przewód podciśnienia z gruszki nad turbiną i ręcznie próbować ruszać sztangą, powinien być skok ok 1,5cm

4) nałożyć przewód podciśnienia na gruszkę nad sztangą, przejechać się autem i poprosić kolegę na postoju o przygazowanie, a ty najlepiej z latarką obserwuj sztangę, ma mieć skok ok 1.5 cm

5) jeżeli podmiana zdrowego zaworu N75 nie dała rezultatu, a skok sztangi jest nieprawidłowy to turbina na stół

przedmuchałbym jeszcze przepływomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...