Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AVJ problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam chyba mały problem ze swoim AVJ, przy odpalaniu oprócz że czasami zawyje pompa paliwowa (?) to falują przez chwilę obroty i bardzo rzadko pojawia się kontrolka ładowania.

Co to może być? Rozrząd kompletny z pompą wody i napinaczem paska wymieniany 16tys temu. Świece wymieniane ponad 8 tys temu na NGK razem z olejem LM SHT 5w40 i wszystkimi filtrami ale wtedy działo się to samo. Może cewki ? Albo pompa paliwowa? Zdarza się że pompa(chyba) zawyje podczas jazdy albo na jałowym - na postoju wtedy delikatnie zafalują obroty ale dosłownie sekunda-dwie i wraca do normy. Wydaje mi się że auto jeździ jak trzeba, obroty nie falują ani na pb ani na lpg.

P.S Jak auto zgaśnie np. poprzez niewybicie biegu i puszczenie sprzęgła to po jeździe na gazie dość długo kręci i gdy już odpali to obroty też przez chwile falują, na pb takie coś nie występuje.

https://youtu.be/lYXxfCdfBKE

Edytowane przez orionek65
Opublikowano

Sprawdź błędy . Może to wina zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej?

Opublikowano (edytowane)

Chodzi ci o zielony zaworek zaraz za trójnikiem odmy? 2 miesiące temu była robiona odma ale zaworka zabrakło i został stary (ori) :(

Edytowane przez orionek65
Opublikowano

Tak o niego mi chodzi. On ma w jedną stronę przepuszczać a w drugą nie. Sprawdź go.

Opublikowano

Ok! Po weekendzie się od razu do niego dobieram. Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to śmiało pisać każda podpowiedź jest na wagę złota :D

Opublikowano

Jeżeli to było poranne odpalenie, to gdzie się podziały podwyższone obroty, to po pierwsze. Po drugie sprawdż sobie bloki pomiarowe np.czujnik temp płynu chłodzącego.

Opublikowano

To było któreś z kolei odpalenie żeby dobrze nagrać problem razem z kontrolką , podwyższone obroty (ssanie?) normalnie występuje za każdym razem jak silnik jest zimny.

Opublikowano

Teraz dopiero widzę że masz gaz. Wobec tego sprawdź czy reduktor gazu nie puszcza.

Opublikowano

Witam ponownie, niestety aż tydzień musiałem czekać na zaworek z aso. Dzisiaj przyszedł i od razu wymieniłem. Jest moze troszkę lepiej ale i tak zdarza się że odpala tak jak na filmiku. Coraz bardziej wydaje mi się że to pompa paliwowa bo jak dziwnie odpala to ona buczy. Instalacja raczej gazu nie puszcza bo ile by auto nie stało to odpala normalnie.

Opublikowano

Sprawdź błędy . Może to wina zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej?

Czy wspomniany zawór może wpływać na problemy z porannym odpalaniem?

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj byłem podpiąć się pod komputer, wyrzuciło błąd sondy i położenia wału. Skasowaliśmy i było jakby lepiej ale po przejechaniu tylko 5km nic więcej nie wyświetliło, kazał przyjechać jak trochę pojeżdże. Ale po przejechaniu 15km zgaszeniu auta i ponownym odpalaniu znowu potrafi zabujać trochę obrotami, mam wrażenie jakby przez sekunde po odpaleniu nie chodził 1 gar ale po ten sekundzie wszystko gra. Może to cewka? Tylko z jednej strony chyba by bardziej dawała o sobie znać np. szarpaniem , tym bardziej że jeżdżę na gazie. Jutro jeszcze dla pewności pójdę sprawdzić czy reduktor nie puszcza ale bardzo w to wątpię - jak to sprawdzić, po jeździe na gazie czy po prostu jak silnik będzie całkiem zimny zdjąć wężyk z kolektora i włożyć do np. butelki z wodą ?


Pojechałem dzisiaj do mechaniora żeby podpiął ją znowu pod kompa - zero błędów, stwierdził że skoro tak jest tylko przy odpalaniu i auto nie muli nie przerywa jeździ normalnie to może wchodzi w ten sposób tylko na obroty(nie zrozumiałem) i żeby olać sprawę. Pod domem zgasiłem auto, zdjąłem wąż podciśnienia i włożyłem do butelki z wodą - nie puszczało bąbelków więc chyba jest ok. Teraz już sam nie wiem co to może być, jedyne co mi przychodzi do głowy to pompa-choć patrząc po objawach pompy u innych to coraz bardziej w to wątpię. W ASO ostatnio mi powiedzieli że mam 3 inne cewki niż ori i 1 noname ale za sprawdzenie chcieli 350zł :grin: może to ta dziwna cewka stroi fochy? Jak to sprawdzić?


Problem nadal nie został rozwiązany. Grzebie ciągle w internetach i wyczytałem że może to być czujnik temperatury. Czy uszkodzony czujnik może być powodem wyżej wymienionych objawów ? Nie pamiętam czy na vagu wyrzuciło błąd tego czujnika ale raczej nie. Zauważyłem również że od dłuższego czasu silnik jakby dłużej się rozgrzewał i gdy złapie niby te 90stopni to gdy zdejmę noge z gazu to temperatura potrafi spaść do 70 albo 60~ stopni i po pewnym czasie wraca do 90 stopni. Sytuacja z dzisiaj, przejechałem ponad 15km pod koniec jazdy dojeżdżając(tocząc się) do świateł temp spadła do 70stopni, po zaparkowaniu pod domem temp zaczęła rosnąć do prawie 90stopni. Zgasiłem auto wymieniłem żarówkę z przodu (silnik był zgaszony z 10minut) wsiadam odpalam a tam na blacie jakieś 68stopni. W lato za każdym razem przy pierwszym odpaleniu auto chodziło na ssaniu - tak samo długo jak teraz przy temp zewnętrznej 7-10-15 czy nawet 20stopni. Klima działa bez zarzutu - normalnie dmucha ciepło więc to raczej nie termostat.


Wczoraj wymieniony czujnik temp. cieczy - jakby troszkę lepiej bo chyba tak nie opada temperatura ale nadal potrafi się rozgrzewać jakieś 10km~. Teraz padło na termostat bo najprawdopodobniej jest jeszcze fabryczny, troche dziwne bo klimatronik normalnie dmucha ale czytałem że może być to ciągle otwarty termostat czy jakoś tak. Problem zafalowania przedstawiony na filmiku nadal nie ustąpił, już nie wiem co to może być. Ktoś ma jakieś pomysły, sugestie co sprawdzić i jak to sprawdzić ?

Edytowane przez orionek65
Opublikowano

Niedawno troche ją przeczyściłem rozpuszczalnikiem za pomocą pędzelka na aucie więc była czyszczona tylko od strony dolotu. Nie była jakoś mocno usyfiona... W takim razie zdjąć ją całkiem z auta i wyczyścić? To coś da? :P

Opublikowano

zdjecie jej to 3 minuty roboty, mysle ze warto sprobowac

Opublikowano

Przejechalem dzis 12km, przez 10km temp dochodziła do 60/70stopni, po zakończeniu podróży zaczela rosnąć do 80 i zgasilem. Sprawdziłem od razu węże idące ze zbiorniczka - ten gruby biegnący w dol pojazdu, chyba do chłodnicy był zimny, pozostałe węże były ciepłe. Czyli termostat na bank walnięty? Ma prawie 203tkm nalatane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...