Cpt.Ryan Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Cześć. Mam problem, który obawia sie tylko na 3 4 i 5 piegu. Sytuacja wyglada tak, że podczas rozpędzania się po przekroczeiu tych około 2800obr autem zaczyna szarpać, raz mocniej, raz słabiej, i tak poszarpuje raczej do konca obrotów. Sądze że problem tkwi gdzieś w zapłonie, bo silnik tak jakby nie miał siły sie szybciej wkręcać na obroty, szczególnie na 5 biegu, dla tego sądze że jakieś luzy na napędzie raczej nie wchodzą w grę. Tak jakby coś go dławiło. Dodatkowo dzieje sie tak gdy pedał wcisne do podłogi, jesli przyspieszam równomiernie i delikatnie, wtedy szarpania nie ma, lub jest ale minimalnie odczuwalne. na 1 i 2 biegu auto przyspiesza jak powinno, silnik gazując na postoju także wszystko gra. Wykreciłem świece, wszystkie z nich są ładnie wypalone, natomiast ostatnia sie jakby troszkę odróżniała. Jakieś pomysły w czym tkwi problem? Może cewki?
switch@23 Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 VAG'a podpinałeś? Nie ma błędów? Może to przeładowanie?
Cpt.Ryan Opublikowano 7 Października 2015 Autor Opublikowano 7 Października 2015 Nie, vag nie byl podpiety. Z tym przeladowaniem chodzi o za duze cisnienie z turbiny? Moesiac temu byla regenerowana, wiec sadze pompuje tyle co powinna. Postaram sie podpiac pod kompa.
Kraker Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 Może cewki? A masz LPG, bo z opisu wynika że nie. U mnie tak się zachowywały cewki, ale tylko na LPG, po przełączeniu na PB było ok, więc wątpię żeby były to cewki.
Cpt.Ryan Opublikowano 8 Października 2015 Autor Opublikowano 8 Października 2015 (edytowane) Mam LPG, zaktualizowałem profil, musiałem przeoczyć tę opcję. Na benzynie również problem sie pojawia, tylko że w mniejszym stopniu. Zakres obrotów kiedy szarpie jest ten sam, natomiast szarpie lżej. Wymieniłeś wszystkie cewki? Podpięcie pod kompa pomoże? Pokaże która cewka nawala? Edytowane 8 Października 2015 przez Cpt.Ryan
switch@23 Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 Podpięcie pod kompa wywali błędy albo nie. Na pewno będziesz miał punkt wyjścia. Co do cewek na przykład w moim roczniku modelu ( 1997 ) nie pokazywało błędów uszkodzonej cewki. Ale cewki możesz sprawdzić poprzez wyciąganie cewek po kolei z każdego cylindra podczas pracy silnika. Jeśli usłyszysz że obroty jakby spadają silnik zaczyna wibrować to wiesz ze cewka działa. Jeśli nie będzie zmiany w pracy silnika to oznaka że cewka jest walnięta. Ale podstawa to test i z czytanie ewentualnych błędów
Kraker Opublikowano 9 Października 2015 Opublikowano 9 Października 2015 Wymieniłeś wszystkie cewki? Podpięcie pod kompa pomoże? Pokaże która cewka nawala? Ja mam AEB z 1996 i żadnych błędów nie pokazuje, nawet jak chodził na 2 gary. Możesz wyciągać, ale moment "zawahania" silnika jest krótki więc trzeba uważnie obserwować. Po założeniu LPG, 50tys km temu wymieniłem cały zapłon (cewki, moduł bo padł i świece). Kupiłem wtedy chińskie cewki no i 2 miesiące temu cewki padły. Mają tak słabą iskrę (wew przebicia?) że chodzą tylko na PB. Teraz mam Beru, 4 nowe i chodzi jak nigdy, ok 110PLN za sztukę. Kupione tutaj przez forum u TOM77, więc w tej chwili chińskich bym nie polecał.
Cpt.Ryan Opublikowano 9 Października 2015 Autor Opublikowano 9 Października 2015 Ok, dzieki Panowie, pewnie to są te cewki, po weekendzie oddam kłatrówe do mechanika, bo teraz ma pełny grafik, więc sie przekonamy. Jeżeli jedna padła to tylko ja wymienić, czy profilaktycznie 4? Brać po uwagę Beru ale także używane czy tylko prosto z fabryki?
switch@23 Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Zanim zaczniesz je wymieniać to sprawdź czy na pewno masz uszkodzoną, którąś z cewek. Jak pisze Kraker nie baw się w podróbki szkoda siana.
Skalpel1986 Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 W moim od 2 tygodni walczę z tym problemem. Non stop pokazuje wypadanie zapłonów na 1 i 2 cylindrze, na zmianę. Cewki założone nowe BERU i problem nie ustępuje Zastanawiam się czy nie będzie trzeba ściągać głowicy i jakiś zawór nie jest do wymiany czy coś...
Cpt.Ryan Opublikowano 15 Października 2015 Autor Opublikowano 15 Października 2015 (edytowane) Spokojnie kolego, Dziś kłatrówa moja mojechala do dobrego kumpla mechanika, także jeszcze dzis lub jutro prawdopodobnie bedę znał przyczynę tego mega wk**jącego problemu. Od razu napisze co sie dzieje. Może Twojemu to samo będzie dolegac Problem tkwi także, albo tylko w przepustnicy. Być może jest jakaś uszkodzona, wymaga wyczyszczenia lub wymiany. Po zrobieniu tego, sprawdzimy cewki. Komp błędu cewek nie pokazuje. Edytowane 17 Października 2015 przez Cpt.Ryan
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się