Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzenie fazatorow/nastawinków BBK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tak można sprawdzić czy jeszcze coś z nich zostało. Jeśli niema efektu jak na filmie to jeszcze żyją ;-) a jeśli mamy dźwięk przy odpalaniu wystarczy zmienić zaworki w bloku ;-)

BAS to jest bliźniaczy silnik allroada c5

Robiłem małe eksperymenty z olejem ;-) i!!!

Wlewamy olej rzadki i dobrej marki (nie mylić z castrolem czy mobilem) do tego silnika.

Na liqui moly Ht pracuje cicho i cicho zapala. Na mobilu, czasem jak jest zimno potrafi przez 0,1 sekundy zastukać z rozrządu ;-)

Edytowane przez niebieski708
Opublikowano

Witam

Koledzy jak sprawdzić najlepiej fazatory przed wlozeniem tzn. jestem w trakcie montażu rozrządu i nie chciałbym włożyć zużytych

Opublikowano

Rozłożyć i sprawdzić, inny sposob bez rozkładania to tak jak na filmiku...

Opublikowano

Na co zwrócić uwagę na wytarcia wewnątrz?

Opublikowano

Śruby przykrecania fazatorów do wałka powinno się nowe zakładać ;-) a w samym fazatorze wydziera się wcięcie na blokadę fazatora. Jak się wytrze to fazator się nie blokuje.


odi5tgzl.jpg


Chodzi o to miejsce...

Opublikowano

Ooo dziękuję bardzo o taką odpowiedź mi chodziło :)

Opublikowano

Dla przykładu takie małe zużycie, a już wypadał zapłon itd

Opublikowano

panowie u nas w 3.0 sa 4 fazatory/wariatory po 2 na strone czy wystarczyło by żeby jeden źle działał i bedzie też gienerować takie dźwięki? z tego co ustalił mechanik to prawy wylotowy ma jakoś nieszczelność i sączy sie olej taka mgiełka z tylniej część tak jak by sie rozszczelnił. wrzucam filmik po odpaleniu na zimnym słychać trakotanie na ciepłym raczej tego nie ma a napewno nie tak mocno

https://drive.google.com/file/d/0BxUPXm8s4K9CYTU2cmlMMWUzdjg/view

Opublikowano

Fazatory powinny być szczelne bo sterowane są ciśnieniem oleju.

U nas taki dźwięk powstaje gdy fazator się nie blokuje lub nie ma w nim oleju (zaworki zwrotne nie trzymają).

Opublikowano (edytowane)

dodam do tego że mam takie błędy

17927 - regulacja wałek rozrządu Bank 1: Awaria (nastawnik rozrządu, bank 1 - błędne działanie)

16395 - Bank 1 wałek wydechowy - opóźnienie nie zostało osiągnięte

Możliwe rozwiązania
Sprawdzić bezpiecznik ( s )
Sprawdzić / wymienić zawór regulacji wałka rozrządu Bank 1 ( N205 )
Wykonaj test wyjść / Basic Setting
Sprawdź okablowanie i / lub Connector (s) z / do wałka rozrządu Regulacja zaworów Bank 1 ( N205 )
Sprawdzić prowadnice łańcucha jednostki Regulator wałka rozrządu ( N205 ) pod kątem zużycia
Możliwe rozwiązania
Sprawdzić zawór regulacji wałka rozrządu 1 ( N205 )
Sprawdzić przekaźnik pompy paliwa ( J17 )
Sprawdź, Timing mechaniczna
czy te zawory zwrotne mogą powodować takie błędy?
Edytowane przez Kruk_89
Opublikowano

Nie, to bardziej wyglada na fazator lub zaworek/ czujnik sterujący fazami... Powinien być gdzieś obok tych kół.

Opublikowano

czujnik sprawdzony okablowanie też wiec zostaje sam fazator zobacze kupiłem od kolegi tu z forum po nowym roku wymienie oby pomogło

Opublikowano

Kupiłeś nowy czy używany?

Opublikowano

nie no gdzie nowy to było by szaleństwo. używkę z silnika w którym padł rozrząd

Opublikowano

Ciekawe czy nie jest w takim samym stanie jak twoj ;-)

Opublikowano

niby sa ok on zachował te fazatory dla siebie bo wstawił drugi silnik, zobacze 150zł a 2100 to jednak przemawia do człowieka

Opublikowano

Nie otwiera się zdjęcie...

Opublikowano

masz wstawiony tylko dla siebie musisz znalesc jakos zakladke ktora umozliwi ogladanie innym osobom polecam dysk google tam masz opcje dzieki ktorej pokazujesz innym osobom co chcesz, chmury nie znam ale napewno tez jest cos takiego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...