Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] MOJE AUDI A4 B6 3.0 ASN QUATTRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie. Postanowiłem założyć ten temat ponieważ jestem już na forum jakiś czas a tą Audiczkę mam od kwietnia tego roku, wcześniej było również Audi ale 100 C4. Auto sprowadzone z padniętym motorem pęknięta tuleja między 1 a 2 cylindrem przyczyną były najprawdopodobniej katalizatory, 2 pierwsze zostały wymienione 2 końcowe usunięte. Auto ma w tym momencie 208 tys przebieg z czego ja przejechałem ok 13tys. Przebieg raczej orginalny, ostatni wpis w aso 08.2014 przebieg 177 tys. Po kupnie został zmieniony silnik, od razu rozrząd, olej, wałek w kolektorze ssącym wraz z gruszkami, zamontowana została instalacja LPG. Po doregulowaniu rozrządu i wymianie wałka w kolektorze ssącym został przeprowadzony test na hamowni który wskazał 214 km. Tak jak pisałem wcześniej, pokonałem nią już ok 13 tys km na szczęście bez większych przygód choć nie powiem, że wszystko jest idealnie ponieważ mam z nią kilka problemów których nie udało mi się jeszcze rozwiązać.. Plany na przyszłość to przede wszystkim w pierwszej kolejności wyeliminować wszystkie mechaniczne usterki dopiero później mody związane z poprawą wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego. W najbliższym czasie czekam mnie wymiana oleju w skrzyni Tiptronic, wymiana 2 tylnych amorów. Ale koniec już przynudzania teraz coś o wyposażeniu:

Informacje techniczne:

Silnik : ASN 3.0 214 km

Napęd: Quattro

Skrzynia biegów: Tiptronic

Rok prod: 2003

Kolor: LZ5W

Podstawowe wyposażenie o którym nie trzeba wspominać, oprócz tego:

- Zawieszenie S-Line

- RNS-E

- Fotele kubełkowe podgrzewane przednie fotele

- Oryginalny Xenon + spryski lamp

- 4 elektryczne szyby

- kolorowy FIS

- dosuwanie szyb z pilota

- tempomat

- ABS

- kierownica 3 ramienna

- ESP

- alufelgi 17" S-line

Pewnie o czymś zapomniałem ale w miarę możliwości bd aktualizował temat.

Jeśli chodzi o plany modyfikacji:

- zewnętrzny pakiet S-line

- przyciemnienie szyb

- malowanie felg

- wymiana podsufitki

Teraz czas na fotki jakość słaba bo robione telefonem, postaram się o lepszej jakości w najbliższym czasie.

58vw8owo.jpg

lgwycol4.jpg

5kp7ehl4.jpg

vm5adp7r.jpg

sazympkb.jpg

txvnzf8t.jpg

7yzt6ta9.jpg

2iyo3utg.jpg

Opublikowano

Ładny kolorek i bardzo zadbany lakier. Przyczepności!

Opublikowano

Kolor świetny też szukałem w takim kolorze ale nic ciekawego nie było.

To jest metalic czy perła?

Opublikowano

Jak sie nie mylę to LZ5W Denim Blue

Jak dla mnie nie ma lepszego koloru ;) [emoji106]

Opublikowano

Kolorek super, pięknie wygląda, jak dodasz S-line i ściemnisz szyby to będzie miodzio :)

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za komentarze :) Kolorek miodzio ale nie taki idealny trzeba bd gdzieniegdzie poprawić:) S-line hmm może w przyszłości na razie muszę mechanicznie dojść do ładu bo troszkę problemów mam ale powoli będzie szło do przodu, w najbliższym czasie wymiana oleju w silniku i skrzyni. Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego ASN nie miał 214KM tylko 220KM :wink:

Opublikowano

Wiem wiem. Bylem na chamowni i tyle wskazał wykres 214

Opublikowano

Aha to zwracam honor :wink: Bardzo fajne auto tylko dla mnie - to tip :kwasny:

Opublikowano

Dołożysz kiere z łopatkami i powiem Ci że biegi zmieniają się o wiele szybciej niż na Tipie

Opublikowano (edytowane)

Aha to zwracam honor :wink: Bardzo fajne auto tylko dla mnie - to tip :kwasny:

Wandej powiem Ci, że ja też nie byłem zwolennikiem automatu ale teraz pojeździłem już trochę i puki co to nie kupił bym samochodu z manualną mimo, że wiem jak zamula skrzynia to auto ...

Witam wszystkich ponownie właściwie nie ma się czym chwalić ale długo się nie nacieszyłem bezwypadkowym autem;/ Więc czwartkowy poranek zakończył się tak...

d96q6eup.jpg

Na szczęście udało mi się namówić znajomego starszego pana który kiedyś zajmował się takimi problemami i efekt jest taki, że właściwie szpachla nie bd potrzebna tylko jeszcze muszę poszukać jakiego malarza który by mi to przymalował.. (kiepsko widać bo od rana pada a i samochód brudny) :

om9ic2dl.jpg

Na pocieszenie właśnie dotarły do mnie wypałki z lasera które mam nadzieję poprawią wygląd z przodu:

obi4vlfh.jpg

Jeśli chodzi o sprawy mechaniczne to jeden z dwóch głównych problemów został rozwiązany, Przyczyną szarpania i nierównej pracy silnika po długim postoju były świeczki które były mooocno zużyte, poza świeczkami świeży olej motul x-cess 5w40 , nowy napinacz paska wielorowkowego INA. Za części chciałbym podziękować i jednocześnie polecić użytkownika dzik miła, szybka i profesjonalna obsługa!!

Pozdrawiam.

Zamontowana ramka quattro. Jak myślicie na plus czy nie bardzo???

hfhrck4f.jpg

Edytowane przez Envin
Opublikowano

Zrób dokładne zdjęcia tego logo bo na powiększeniu widać ze lipnie wypalone jest pełno nie równości albo tylko foto tak wyszło

Opublikowano (edytowane)

Wyszło tak foto bo robione telefonem. Wypalone elegancko w końcu to blacha gr 2 mm:) Slavko czemu usunąłeś mój post z Twojego tematu czyż byś robił biznes na forumowiczach??

Edytowane przez Envin
Opublikowano

Nie ja usunąłem a Ty spam zrobiłes. Wrzuć foto dobrej jakości

Opublikowano (edytowane)

Jak dojdzie kolejna partia wypałek z lasera porobię dokładniejsze zdjęcia jak wygląda powierzchnia bezpośrednio po wypaleniu i jak już po zaczyszczeniu, nie mniej jednak gwarantuję, że wygląda ładnie:)



Nie ja usunąłem a Ty spam zrobiłes. Wrzuć foto dobrej jakości

Proszę foto z racji, że jeszcze czekam na nowe wypałki ponieważ rodzaj stali nierdzewnej z której teraz bd wypalane nie jest ogólnie dostępnym materiałem i trzeba go specjalnie sprowadzić podaję foto emblematu zamontowanego na moim aucie. Widoczne ogniska korozji prawdopodobnie wypalone zostało z kwasoodpornej a nie nierdzewnej teraz emblematy bd wypalone z AISI 304 wiec nie ma prawa byc nawet grama korozji. Jak widać powierzchnie po wypaleniu gładziuśkie jak pupcia niemowlęcia wiec nie czepiaj się powierzchni a jeśli zdjęcia nie wystarczą Ci to mogę zmierzyć chropowatość powierzchni Ra na pow wypalanych za pomocą chropowatościomierza SURFTEST SJ-210 i powiedzieć dokładnie jaka jest wartość chropowatości powierzchni.

zmox9ebr.jpg

ved4l9xy.jpg

4w3m5auv.jpg

Edytowane przez Envin
Opublikowano

Stal nie rdzewna nie jest ogólnodostępna? Coś mało wiesz,pracowałem rok w tej brazny, jest surowa i polerowana i nie widzialem nigdy na niej korozji,także nie wiem co Ty masz

Opublikowano (edytowane)

To coś nie zbyt wiele się nauczyłeś przez ten rok jak również też nie douczyłeś się na temat tego, że kwasówka z mniejsza zawartością chromu a wiekszą zawartością węgla po jakimś czasie w odpowiednich warunkach pokryje się korozją... Jest to spowodowane tym, że pierwiastki stopowe tworzą na jej powierzchni cieniutką warstwę która właśnie zabezpiecza przed korozją, i właśnie kwasówka z mniejsza zawartościa chromu a wieksza węgla wystawiona na działanie warunków atmosferycznych po jakimś czasaie pokryje się nalotem rdzy i z takiej stali została wykonana moja ramka, co nie zmienia faktu, że odpowiednie pielęgnowanie i czyszczenie nawet tej bardziej podatnej na korozje stali nie dopuści do powstawania nalotu ale to już temat tak na marginesie. Ramki teraz bd wykonane z OH18N9 ten rodzaj stali NIERDZEWNEJ jest dużo bardziej odporny na korozję niż kwasówka, ale nie jest dostepny "od ręki" przynajmniej w tej hurtowni w której ja zamawiam nie ma blachy gr 2mm tego gatunku od ręki jest blacha gr 1 mm 4 mm a dalej to płaskowniki np 5x30 itp oczywiście można sobie zażyczyć inne grubości wymiary formatek z tym, że jest to związane z dłuższym oczekiwaniem na materiał ponieważ sprowadzany jest z Niemiec.

Edytowane przez Envin
Opublikowano

Kolor urzeka :D Silnik i quattro przemawia tylko spalanie pewnie kosmos :D

Opublikowano (edytowane)

Kolor urzeka :D Silnik i quattro przemawia tylko spalanie pewnie kosmos :D

Dzięki :) spalanie wcale nie jest bardzo duże teraz na zimowych oponach przeważnie 13.5 - 14 l w zależności od jazdy na trasie wyszło mi najmniej ok 10.5-11 przy butowaniu podczas jazdy powiedzmy miejskiej max wyszło mi 17 lub 18 nie jestem pewien ale to tylko raz miałem takie zaskoczenie podczas tankowania. Fis wskazuje średnie spalanie 11.2. Dodam, że pierwszym moim autem była corsa b :D 1.2 całe o ile dobrze pamiętam 45km w zimę paliła 12-13 l lpg drugim moim autem było audi 100 c4 2.0 140km paliło ok 14 l lpg.

Edytowane przez Envin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...