Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wywalenie kata i wstawienie downpipe, za i przeciw


lukasz_1986

Rekomendowane odpowiedzi


bierzesz s4 albo rs4 i nie musisz sie martwic ze kat sie zapcha.
i w tłumikach też nie ma co grzebać, jednym słowem nuuuda :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak śledzę waszą sprzeczkę i nie rozumiem trochę tego...

Skoro wycięcie kata niby nic nie daje, a nawet jest nie wskazane to dlaczego np. gregor10 który zajmuje się modzeniem samochodów i jest dobrze znany i bardzo polecany na forum w swoim stage 1 do programu ma uwzględnione wywalenie kata?

Wydaje mi się, że zna się na tym i nie robił by takich żeczy gdyby to miało zły wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tym też się trochę sugerowałem i dlatego pisze. W każdym samochodzie w jakim np gregor10 podnosi moc kat jest wycinany.

Mam 180KM podniesione ze 163, w prawie każdym podniesieniu mocy jakie oglądam i o jakich czytam, nawet do tych 180KM sugerują montaż downpipe.

Nie chcę koniecznie wywalać kata ale martwię się trochę o turbo, faktycznie po ostrzejszej przejażdżce w jego okolicy można ujrzeć czerwoną barwę od ciepła. Jeśli jego usunięcie miało by choć trochę zmniejszyć tą temperaturę i przedłużyć jego żywotność to chyba warto skoro katalizator jak czytam nie jest potrzebny do niczego więcej aniżeli ekologii.

Ale żeby nie było za kolorowo to tak jak pisałem w pierwszym poście wycinałem kata w A3 1.8 125km i po tej operacji zrobiło się dużo głośniej i miałem wrażenie że prędkość spalin na tyle wzrosła że zaczęły mi się rozp... wnętrzności tłumików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam te Wasze spory i co niektórzy trochę się motają...

Odpowiedzcie sobie na podstawowe pytanie. Ilu z Was i z jaką częstotliwością sprawdzało w jakim stanie są Wasze katalizatory?? Bo szczerze mówiąc zdecydowana większość klientów przywozi samochody, które są super świetne w ich ocenie i nawet, ponoć jadą, co bardzo często rozmija się z rzeczywistością.

Powiem tak, samo założenie DP zamiast nawet nie zapchanego katalizatora już robi odczuwalną w jeździe różnicę. Więc odpowiedź jest prosta, kat nawet zdrowy jednak troche trzyma. Oczywiście zdarzają się przypadki gdzie motor i turbo są naprawdę w dobrym stanie i z dobrym katem też potrafią sporo dmuchnąc ale to rzadkość dlatego zaleca się zakładanie DP.

Co do A3 1.8 125km...nie można porównać efektu wycięcia kata w aucie z turbem i bez turba bo to całkiem inne bajki. Poza tym jeśli zamiast kata w takim wolnossącym wstawisz kawałek rurki to nie można spodziewać się cudów bo zawsze będzie metaliczny pogłos, dlatego istnieją rzeczy typu stumiennice czy tłumiki które można wstawić.

Jeżeli chcesz wybebeszyć kata i wstawić w jego obudowę rure to licz sie z tym że będzie brzęczeć i wcześniej czy później i tak założysz DP. W Twoim przypadku najłatwiej zmierzyc EGT i będziesz widział co się dzieje i czy w ogóle jest sens wyrzucić kata czy nie. To, że turbina jest czerwona po ostrej jeździe to w gruncie rzeczy normalne dlatego myślę że łatwiej będzie Ci najpierw zbadać a dopiero później podejmować jakiekolwiek decyzje.

Edytowane przez PsychoGarage_Pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to zbadać? I jak jest faktycznie zbudowany downpipe? Czy można to odtworzyć w domowych warunkach? jest jakaś zwęzkatej rury lub coś innego co odróżnia downpipe od wstawienia odpowiedniej srednicowo rury przelotowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerknij sobie np tutaj na temat:) generalnie chodzi raczej o to żeby średnica byla większa niż mniejsza. Jeśli masz pojęcie o spawaniu to dasz rade sobie coś takiego zrobić sam jak najbardziej. DP ma jak najkrótszą drogą odprowadzić spaliny dlatego ważne aby nie było po drodze zwężek i miliona niepotrzebnych zawijasów. Masz tam ładne dp od Gregor10.

Co do diagnostyki również polecam go jak najbardziej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym to zbudować lecz potrzebuje wymiarów. Jeśli ktoś miałby ochotę zmierzyć jakie średnicowo rury i jakie długości to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal sam wklad z kata i zaloz pusta puszke, nie bedzie zadnego brzeczenia jak w wolnossacym.

Wysłane z mojego Q8HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal sam wklad z kata i zaloz pusta puszke, nie bedzie zadnego brzeczenia jak w wolnossacym.

Wysłane z mojego Q8HD

Tego nie polecam lepiej jest wstawić rure w srodek.

Do autora:

Są gotowe dp nie lepiej kupić zrobionego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal sam wklad z kata i zaloz pusta puszke, nie bedzie zadnego brzeczenia jak w wolnossacym.

Wysłane z mojego Q8HD

Tego nie polecam lepiej jest wstawić rure w srodek.

Do autora:

Są gotowe dp nie lepiej kupić zrobionego???

Nie polecasz bo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wyposazony warsztat i umiem b.dobrze spawac gazowo. Zrobie identylko za pol-darmo a nie za 400zl :) wiec jesli ktos poda wymiary stawiam piwo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal sam wklad z kata i zaloz pusta puszke, nie bedzie zadnego brzeczenia jak w wolnossacym.

Wysłane z mojego Q8HD

Tego nie polecam lepiej jest wstawić rure w srodek.

Do autora:

Są gotowe dp nie lepiej kupić zrobionego???

Nie polecasz bo?
Ja ci powiem po swoim przykladzie,bedzie pirerdziawA jak w starym poldku ,rezonans metaliczny u mnnie jest po byku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal sam wklad z kata i zaloz pusta puszke, nie bedzie zadnego brzeczenia jak w wolnossacym.

Wysłane z mojego Q8HD

Tego nie polecam lepiej jest wstawić rure w srodek.

Do autora:

Są gotowe dp nie lepiej kupić zrobionego???

Nie polecasz bo?
Dzwiek nie bedzie tak glosny jak w 1,8ale dalej bedzie to takie szuranie.

W 1,8te mialem kata potem jezdzilem kilka mcy bez a nastepnien wstawilem rurke w srodek i bylo ok.

Teraz nie mialem wyboru kupilem auto po kastracji kata i zalozylem dp i jest lepiej.

Minusem jest smrod spalin w tdi ale to nie zawsze

Do autora wyjmij kata konce przykrec do drewninych boczkow wytnij srodek i mniej wiecej pod tym katem pospawaj rurki.

Edytowane przez wesz82
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksztalt od łaczenia do turbo i zreszta tlumika odtworzę sobie bezproblemowo. Pytanie moje jest jaka ta rura ma byc gruba i jaka ma byc jej srednica. Czy np od turbo ma byc 3' potem kawalek 2,5 a na koncu 2,15'? Bo tak gdziesz czytalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem że jezdziłem na pustej puszce i potem na dp i róznicy w dzwięku nie zauważyłem.

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od calej reszty.

Roznica nie jest mega zauwazalna ale jest.

Napisz do kolesi co robia dp jakiej srednicy zew daja rury.

W ogole poczytaj o tym bo tematow jest wiele.

Grzes sie raczej nie pogniewa.

Znalezione w 2min;http://a4-klub.pl/index.php?/topic/303999-grupowe-zamowienie-downpipe-audi-a4-b6-18t/page-21#entry4623413

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę nie ma żadnej zwężki. Zwykła rura, dobrze wyprofilowana spawaniem o średnicy 70mm po całości. Do zrobienia. Dam znać jak wykonam.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób z 70. 63,5 tez się nada i nie stracisz na niczym, Zwroć uwagę na to żeby flansze idealnie Ci się pokrywały bo później będziesz miał problem z montażem ew złącze elastyczne rozpadnie Ci się w niedługim czasie po założeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...