Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BEX] Smerfowy Avant z quattro


azure

Rekomendowane odpowiedzi

Zbierałem się już jakiś czas, żeby pokazać światu swoje B6... :)

Nie jest to żaden S-Line i zapewne nigdy w moich rękach nim nie będzie.
Jest i będzie za to utrzymywane w jak najlepszym stanie technicznym, tak żeby móc siąść i nie bać się jechać na drugi koniec Europy lub dalej :)

W skrócie co jest na pokładzie:
1. :quattro: i tylko z tego względu kupiłem ten model, pod maską 1.8T 190KM.

2. oryginalne felgi 17" i na nich 235/45R17 na lato i alu 16" z 205/55R16 na zimę. Zawieszenie 1BE.
3. bixenon (aktualnie po wymianie soczewek na B8)
4. kuchenka LPG zamontowana kilka miesięcy po kupnie
5. czarne szybki, fajna sprawa szczególnie jak się wozi małe dziecko/i :-)
6. Wnętrze pakiet sport + pakiet światło + grzane stołki + grzane lusterka.
7. hamulce przód 312mm, tył 255mm.

To co od zakupu zrobiłem w nim:
1. kompletne hamulce przód + tył wraz z wymianą elastycznych przewodów z tyłu.
2. olej Motul 5w40 x-cess + filtry powietrza, oleju, paliwa.
3. przepływka nowy ori Bosch + przywrócenie fabrycznej mocy
4. wymiana soczewek na B8 + zwalczenie parowania lewej lampy + nowe żarniki d1s.
5. montaż LPG: Barracuda 130nl + Q-box+ ACR01 RED + butla 72l brutto
6. podkładki na sprężyny po montażu LPG
7. nowe opony zima
8. nowe ori ramiona wycieraczek + pióra


To co czeka na zrobienie:
1. renowacja felg na zimę
2. regeneracja i malowanie nowo zakupionych zacisków przód... póki co utknąłem na wyborze koloru zacisków: niebieski, czarny czy festyniarski czerwony? :kox:
3. wrzucenie manetki pod pełen FIS... po niefajnych przygodach z jej zakupem olałem z lekka ten temat...
4. dokończenie zabezpieczenia podwozia, nadkola już zabezpieczone.
5. wymiana oleju w skrzyni i dyfrze.
6. Zmiana haka na wersję wypinaną (pewnie trochę czasu minie zanim wezmę się za to). Tak czy inaczej hak musi być do wożenia rowerów lub ciągania motocykla :D
7. Wymiana lampy tylnej - aktualna jest delikatnie pęknięta...
8. Prawdopodobnie wyleci wycieraczka tylna, bo w ogóle nie używam jej, a bardziej podobał mi się samochodzik bez niej :decayed:

9. Końcówki wydechów 90mm (Ulter?)

Kilka fotek smerfa:
Przed montażem podkładek z pełną butlą LPG, 3/4 noPb i pełen bagażnik gratów na wyjazd w góry:
A4_1.jpg

A4_2.jpg
Ori kapsle leżą na półce, nie wiem czy będe je montował :D
A4_3.jpg

A4_6.jpg

A4_4.jpg



Tutaj na zimowych kółkach:

A4_7.jpg

No to teraz mogę przywitać się z gawiedzią ;)

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetny kolor! a jak ze środkiem? szkoda, że nie chcesz modzić.. s-line w tym kolorze jest przepiękny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetny kolor! a jak ze środkiem? szkoda, że nie chcesz modzić.. s-line w tym kolorze jest przepiękny.

Środek typowy sport pakiet, a więc skórzana kierownica + gałka oraz materiałowe fotele sport.

Marzeniem byłyby sport fotele w białej skórze... choć to temat trudny i bardzo drogi. Idąc na kompromisy jak trafię jakieś rozsądne pół skórzane sporty z grzaniem w czerni to je wezmę.

Dorzucenie zewnętrznęgo S-Line póki co nie wchodzi w grę... choć człowiek zmiennym jest to i trudno powiedzieć jakie pomysły powstaną w mojej głowie. Na ten moment tematy motocyklowe pochłaniają każde wolne środki.

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie podkładki zastosowales pod sprężyny? Bo u mnie po montażu LPG tył siedzi podobnie.

Dokładnie: 8E0 512 145

Sztuk dwie, kupione w ASO VW.

Podpowiedzcie lepiej na jaki kolor zaciski pomazać... czorny, niebieski czy może festyniarsko, czyli na czerwono... :D

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka co można napisać super Wozidlo kolor szyba ciemna super się prezetuje jakieś koło 18-19' i będzie miodzik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że kolor podoba się :-)

Sam go polubiłem, choć z początku miałem mieszane odczucia...

Co do fotki butli - w wolnym czasie pstryknę. Jest to Bormech TW-270 72l brutto o wymiarach 650x270. U mnie wchodzi w granicach 65l-66l, przez co w upalne dni albo na stacji gdzie jest słaba pompa nie zawsze zawór odbije. To jest minus, plus jest taki, że w trasie robię na tym ~590km :D a jak jeżdżę w trybie mieszanym to wiem, że po 500 powinienem zajechać i zatankować. Także zasięg taki sam jak na benzynie, tylko koszty dużo niższe.

Całkowicie w sumie wypełnia wnękę, przez to musiała wylecieć półka spod podłogi bagażnika - dla mnie to nie był problem, bo i tak z niej nie korzystałem.

Koła... zostają 17" na lato i 16" na zimę. To autko służy do codziennej jazdy, w tym do jazdy z Rodziną. 80% przebiegów to równa ekspresówka i krajówka, a reszta podmiejskie i wiejskie drogi. Przy 1BE mam wrażenie, że jest już lekko za twardo... stąd 17" to maksimum. Choć takie 19" od RS wyglądają świetnie... :kox:

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 17'', to rozumiem o co chodzi, też bym na zimę brał 16'' gdyby nie większe hamulce. Na dobrej drodze nie ma różnicy, ale przy dziurach to inny temat, szczególnie poprzeczne łączenia czuć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gac3k

Środek jak pisałem zwykły sport. W wolnej chwili pstryknę fotkę.

Quattro - dokładaj, nie są to jakieś dramatyczne koszty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj był dzień wymiany opon w kilku moich pojazdach oraz wymiany filtrów, oleju i świec w A4.

Wlałem to co ostatnio, podobnie z filtrami:

20151017_151059.jpg

Jak zmieniać oponki to zmieniać:

20151017_103731.jpg

:grin:

Tu już nowe gumki na felgach:

20151017_140601.jpg

stara świeca vs nowa świeca:

20151017_182035.jpg

Co ciekawe - wizualnie stare świece po 55kkm wyglądały bardzo dobrze, przerwy takie jak powinny być, elektrody niewypalone.

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie. Jak kupiłem lewa była ciągle zaparowana. W sierpniu przy okazji zmiany soczewek uszczelniłem ją i problem póki co ustąpił. Mam nadzieję, że długo długo nie wróci. Największym winowajcą parowania jest nieszczelny łącznik do regulacji poziomu lamp.

U siebie dałem tam kilka oringów więcej + smar silikonowy + uszczelnienie góry:

20150822_161235.jpg

20150822_161240.jpg

20150822_161251.jpg

Kolor - fajnie, że się podoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak będzie u mnie, zainstalowałem czarne lampy depo bo miałem małą kolizję i lampa ze spawanymi uchwytami znów puściła więc wziąłem od razu zestaw black ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...