Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana kostki stacyjki


Szymoonk

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli komuś ciężko chodzi stacyjka, ma problem z odpaleniem ( dociskanie kluczyka na max) nie powracający kluczyk po odpaleniu, bądź bardzo oporna praca podczas przekręcania itd. Problem leży w "kostce stacyjki" która z biegiem czasu wyrabia się i nie działa jak powinna. W moim przypadki poprostu pękła.

Kostka ta wygląda tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5bc54119b7a3c6f.html

Aby się do niej dobrać należny rozebrać obudowę kierownicy dokładnie tak samo jak jest opisane w temacie o naprawie Immobilizera

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t2784.0.html;highlight=immobilizer

Wykorzystałem zdjęcia Spedyt'a (mam nadzieje ze się nie obrazi)

Strzałka z opisem pokazuje umiejscowienie kostki:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed24bb65b9c10635.html

Aby ja wyjąc odpinamy od niej kostkę z przewodami, następnie odkręcamy dwie małe śrubki trzymające "kostkę stacyjki" i wykładamy zużyty sprzęt. W to samo miejsce wkładamy nową kostkę ( wchodzi bez oporów a przez jej konstrukcje nie sposób się pomylić). Po włożeniu dokręcamy śrubki, podpinamy przewody, składamy wszytko w całość i cieszymy się sprawnie i lekko działająca stacyjka=) Pamiętajmy aby przed zabawa z prądem odpiąć akumulator!!

Druga sprawa to błąd "01117 Generator Terminal DF Load Signal" po wymianie błąd póki co się nie pojawił. Wiec jeśli ktoś ma ten błąd a ma objawy zużytej kostki stacyjki to być może przyczyna leży w niej :confused4:

Koszt kostki w motoryzacyjnym 21 zl :naughty:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pojawił się u mnie podobny problem, mam pytanie czy żeby wymienić tą kostkę trzeba zdjąć kierownicę?

trzeba - bez tego nie zdejmiesz dolnej obudowy kolumny kierowniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wymieniłem tą kostkę i wszystko było w porządku do czasu.

Zauważyłem dwa problemy.

1 jak wyciągnę kluczyk a mam zapalone światła to mi nie piszczy.Czasem wydobędzie się odgłos ale jak by gdzieś zwara szła i się zaraz rozłącza.

2 czasem jak wyjmę kluczyk tracę zasilanie w drzwiach(opuszczanie szyb).Wiem że na elektryka szyb działa jeszcze kilkadziesiąt sekund

Pytanie do was co moglem źle zrobić??

Kostka gdzieś nie styka ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie mam podobny problem tyle że pali od kluczyka ale jak go wyciągne to nie odbija mi charakterystyczny dżwięk blokady kierownicy i mi nie zapala się oświetlenie kabiny.Jak stuknę w stacyjkę to czasami odbije i światła się zapalą.Ale przestał mi działać bzyczek informujący o zapalonych światłach drogowych.Czy ma to coś wspólnego ze stacyjką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie a jak kierownica była odłączona(te dwa kabelki) ?? bo moja była na pewno bo dawałem do obszywania to co wtedy?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś błąd Ci pokazuje air bag na desce rozdzielczej??

W vagu coś miałeś??

Jeżeli nic to raczej nic się nie dzieje.

Raczej przy samym odłączaniu lub podłączaniu należy zachować ostrożność.

Zaleca się wyłączenie akumulatora i otwarcie drzwi kierowcy(niby wtedy poduszka nie wybuchnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a błędów nie wywala na desce ale dla pewności sprawdzę na Vagu bo jutro oliwę i tak zmieniam.

P.S.miałem mały problem z szukaniem tej kostki bo te co oglądałem jedna miała inny otwór(Valeo) na ten "szpindel" ze stacyjki a druga miała taki jak trzeba tylko różniła się wysokością tam gdzie wchodzi do stacyjki pojeździłem po sklepach ale wszędzie mieli te same to wróciłem do pierwszego i kupiłem tą krótszą o 2 mm bodajże ale wszystko lata elegancko i zaczęła Tylna wycieraczka działaś taki bonus :D

Pozdrawiam i dziękuję za opis demontażu naprawdę ułatwił prace rozkręciłem w 20 min :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka moja mała uwaga :)

kostki te występują w dwóch rodzajach, w pierwszych modelach a4(taka jak moja)były stosowane kostki z audi 80-tki i wyglądają tak:

5389858450e87ac6.jpg

a w późniejszych taka:

d48f8621b621744a.jpg

Wiec warto najpierw zobaczy jaką się posiada i ewentualnie zamówic, albo od 80-tki albo od a4-ki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja mam rocznik 1995 i kostkę z drugiego zdjęcia (białą).

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, bo z tego co pamiętam to one (te nowsze) były montowane od listopada czy grudnia, jakos tak :)[br]Dopisany: 22 Lipiec 2011, 21:13_________________________________________________o i lipa... kostka wymieniona a objawy dalej występują, z tym że po ok minucie wszystko wraca do porządku, trzeba przekaźniki obejżeć... a jutro wyjazd na soline :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ostatnio tez mi się przytrafiła wymiana kostki z tym ze ja już z doświadczenia wiem ze co ori to ori lub wyższa półka po zamontowaniu tej kostki wszystko było ok i jest nadal. Wiec może u was wina leży w kostce?

Ja za kostkę z VALEO dałem 113zł (biała)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem ze stacyjką. Gdy przekręcam kluczyk to idzie jakby ciężko. Nie stawia oporów, nie muszę się z nim siłować ale wydaje mi się że powinien idealnie iść do pierwszej pozycji. Później jest kolejny problem. Nie mam pozycji na radio, tzn radio się włącza, słyszę cyknięcie przekaźnika ale nie czuję tego na stacyjce a później jest zapłon. Dalej już działa jak trzeba do opcji rozruchu (działa i odbija jak trzeba) ale problem jest gdy wyłączę silnik i zostawię na radiu. Żeby ponownie odpalić silnik muszę cofnąć stacyjkę do pozycji zero i przekręcać od nowa.

Wymieniłem kostkę, ale na drugiej jest tak samo.

Teraz moje pytanie, czy te stacyjki tak mają, czy druga kostka też jest tak samo wadliwa czy po prostu stacyjka się blokuje w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pojawił mi się taki problem w czasie jazdy: brak kierunkowskazów. Podejrzewałem bezpiecznik ale zauważyłem, że awaryjne działają, więc chyba nie bezpiecznik.

Ostatecznie wygląda to tak, że jak silnik wyłączony, to wszystko działa. Jak silnik włączony kierunkowskazy zaczynają działać dopiero po poruszaniu (lekkim obróceniu) kluczykiem.

Podpowiedzcie czy mam winić kostkę stacyjki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co opisujesz to faktycznie wynikałoby że problemy stwarza kostka stacyjki. Na pewno warto sprawdzić też okablowanie, wtyczki itp., potem spryskać styki kontaktem. Z kostką stacyjki nie ma wiele roboty, musisz zdjąć kierownicę i osłony kolumny kierowniczej (górną i dolną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co opisujesz to faktycznie wynikałoby że problemy stwarza kostka stacyjki. Na pewno warto sprawdzić też okablowanie, wtyczki itp., potem spryskać styki kontaktem. Z kostką stacyjki nie ma wiele roboty, musisz zdjąć kierownicę i osłony kolumny kierowniczej (górną i dolną).

Dzięki za podpowiedż. Dzisiaj już jestem pewny, że to kostka stacyjki nie cofa kluczyka. Zauważyłem, że kluczyk muszę po odpaleniu lekko obrócić w lewo - do wyczuwalnego oporu. Teraz zdejmowanie kierownicy itp. Tylko gdzieś czytałem że są do mojego modelu dwa typy kostek ale to już mały problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie dobre pytanie.. są 2 rodzaje kostek w zależności od rocznika a4. zna się ktos w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...