Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie silnikiem podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Posiadam A4 B6 1.8turbo BFB z instalacją stag4.

Problem jest następujący:

Zaczęło się od sporadycznego wypadania zapłonu . wymieniłem świece na NGK PFR6Q przy wymianie zauważyłem że trzy pływały w oleju.

W sobotę mechanik wymienił mi uszczelkę i żeby mieć już święty spokój wszystkie cewki na beru ZSE 043. Po przejechaniu w sumie ok 40 km auto zaczęło szarpać przy mocniejszym dodaniu gazu na niższych biegach. na PB to samo. po podpięciu do kompa wypadanie zapłonu na 1 i 2 cylindrze. podmieniłem cewki na stare i po wykasowaniu błędów auto dzisiaj jak rakieta. dodam że jeżdziłem na PB . przerzuciłem na gaz i było ok. po postoju i odpaleniu auta ciężko odpaliło i silnik zaczął nierówno pracować. Przeżuciłem na PB i cały czas podczas jazdy szarpało silnikiem. Na jałowym się uspokoiło. Z mechanikiem zczytaliśmy błędy i wyszło błąd 17646 p1238 i 17633 p1235. Jutro jeżdżę na benzynie i zobaczymy. Co o tym myślicie?

Opublikowano

Myśle że to nie wina cewek tylko problem z instalacją od wtrysków pb, generalnie do sprawdzenia miejsce połączeń instalacji lpg z instalcją wtrysków pb, sprawdz miejśca w którym lutowana była wiązka lpg z wiązką pb, bo tam czasem zdarzają sie babole jak gazownik licho polutuje.

Opublikowano

Witam . Dzisiaj rano auto jechało normalnie. dopiero po jakichś 20 km znowu szarpnęło. Po pracy odpalam i po chwili jazdy obroty falują i szarpie silnikiem. Myślałem że już nie ruszę . ale po jakichś 2 km jazdy auto się uspokoiło i normalnie jechało i tak na zmianę.

Idę zaraz walczyć z tematem.

Opublikowano (edytowane)

Mam podobny temat do przerobienia. Szarpie przy obciążeniu na wysokich biegach. Wymienione świeczki na niekapki z NGK + cewki NGK terqaz jakby szarpie mniej ale nadal czuć że nie chodzi idealnie równo. Na wolnych obrotach w aucie czuć spaliny... POMOCY :( auto tylko na PB gazu brak

Edytowane przez Rav2323
Opublikowano

auto kupiłem już z gazem i wtryski od gazu leżą na wtryskach pb . wiązka zrobiona przez gazowników od temperatury zrobiła się strasznie twarda. Rozciąłem izolację i tak:

kable są twarde i poskręcane w paru miejscach uszkodzona izolacja kabli, miejsca lutowania w miarę ok ale kable koło lutu zaśniedziałe więc trochę odciąłem i polutowałem na nowo uszkodzone miejsca zaizolowałem i zrobiłem prubę. Auto odpaliło i chodzi super. przejechałem ok 30 km i ani razu nie przerwało . narazie jeżdżę na pb i zobaczę jutro co będzie. W piątek mam trasę ponad 500 km i się trochę boję. Ale może to yły te kable:)

Opublikowano

Mam podobny temat do przerobienia. Szarpie przy obciążeniu na wysokich biegach. Wymienione świeczki na niekapki z NGK + cewki NGK terqaz jakby szarpie mniej ale nadal czuć że nie chodzi idealnie równo. Na wolnych obrotach w aucie czuć spaliny... POMOCY :( auto tylko na PB gazu brak

zrob kolego logi z kanlau 31+33 i 2+115+118 i sparwdz jakie sa korekty na 32 kanale

Opublikowano (edytowane)

Mam podobny temat do przerobienia. Szarpie przy obciążeniu na wysokich biegach. Wymienione świeczki na niekapki z NGK + cewki NGK terqaz jakby szarpie mniej ale nadal czuć że nie chodzi idealnie równo. Na wolnych obrotach w aucie czuć spaliny... POMOCY :( auto tylko na PB gazu brak

Ja mam podobnie jak kolega,szarpie od 4,5tys obrotów na 4,5 i 6 biegu,1,2,3 kręci się normalnie do "odcinki" u ciebie też tak jest? a wywaliło jakiś błąd?

U mnie raz wywaliło,brak zapłonu na drugim cylindrze.Zmieniłem jedną cewkę NGK na drugim cylindrze i szarpanie jest ale błędu nie wyrzuca.Przed wymianą cewki jak przerywał sinik to mrugał check engine,teraz tego nie ma..

Dodam że auto świeżo po zainstalowaniu gazu.Na PB tego nie ma,więc zrobię chyba jeszcze jedna próbę i jadę do gazownika.

Możliwe że inne cewki nie dają rady na LPG?.Świece nowe NGK PFR6Q przerwa 0.8MM

Pozdrawiam

Edytowane przez piotrekmdt
Opublikowano

Mam podobny temat do przerobienia. Szarpie przy obciążeniu na wysokich biegach. Wymienione świeczki na niekapki z NGK + cewki NGK terqaz jakby szarpie mniej ale nadal czuć że nie chodzi idealnie równo. Na wolnych obrotach w aucie czuć spaliny... POMOCY :( auto tylko na PB gazu brak

Ja mam podobnie jak kolega,szarpie od 4,5tys obrotów na 4,5 i 6 biegu,1,2,3 kręci się normalnie do "odcinki" u ciebie też tak jest? a wywaliło jakiś błąd?

U mnie raz wywaliło,brak zapłonu na drugim cylindrze.Zmieniłem jedną cewkę NGK na drugim cylindrze i szarpanie jest ale błędu nie wyrzuca.Przed wymianą cewki jak przerywał sinik to mrugał check engine,teraz tego nie ma..

Dodam że auto świeżo po zainstalowaniu gazu.Na PB tego nie ma,więc zrobię chyba jeszcze jedna próbę i jadę do gazownika.

Możliwe że inne cewki nie dają rady na LPG?.Świece nowe NGK PFR6Q przerwa 0.8MM

Pozdrawiam

Mam podobny temat do przerobienia. Szarpie przy obciążeniu na wysokich biegach. Wymienione świeczki na niekapki z NGK + cewki NGK terqaz jakby szarpie mniej ale nadal czuć że nie chodzi idealnie równo. Na wolnych obrotach w aucie czuć spaliny... POMOCY :( auto tylko na PB gazu brak

Ja mam podobnie jak kolega,szarpie od 4,5tys obrotów na 4,5 i 6 biegu,1,2,3 kręci się normalnie do "odcinki" u ciebie też tak jest? a wywaliło jakiś błąd?

U mnie raz wywaliło,brak zapłonu na drugim cylindrze.Zmieniłem jedną cewkę NGK na drugim cylindrze i szarpanie jest ale błędu nie wyrzuca.Przed wymianą cewki jak przerywał sinik to mrugał check engine,teraz tego nie ma..

Dodam że auto świeżo po zainstalowaniu gazu.Na PB tego nie ma,więc zrobię chyba jeszcze jedna próbę i jadę do gazownika.

Możliwe że inne cewki nie dają rady na LPG?.Świece nowe NGK PFR6Q przerwa 0.8MM

Pozdrawiam

Zrób przerwę 0.7 mm i zrób dobre strojenie lpg. Jak masz VCDS lub vaga to zrób loga z kanału. 2+33 i berziecwiadomo jak jest instalacja wyregulowana.

Opublikowano

Witam. To znowu ja. Po ostatnich przygodach z moim audi w dwa dni zrobiłem 1300 km . Auto chodziło ok . Raz tylko przerwało na jedynce po ostrzejszym starcie i zaczęła mrygać kontrolka silnika. Umówiłem się z gościem od gazu na wymianę tych kabli . Zmienił i jest dramat. byłem dzisiaj u niego i auto szarpie i co chwilę świeci kontrolka . Problem jak poprzednim razem . Wtryski na pierwszym i drugim cylindrze. To samo na gazie i pb. Nie wierzę żeby wszystkie padły. Ma jeszcze zmienić całe okablowanie od sterownika gazu. Macie jakieś pomysły?

Opublikowano

Witam. To znowu ja. Po ostatnich przygodach z moim audi w dwa dni zrobiłem 1300 km . Auto chodziło ok . Raz tylko przerwało na jedynce po ostrzejszym starcie i zaczęła mrygać kontrolka silnika. Umówiłem się z gościem od gazu na wymianę tych kabli . Zmienił i jest dramat. byłem dzisiaj u niego i auto szarpie i co chwilę świeci kontrolka . Problem jak poprzednim razem . Wtryski na pierwszym i drugim cylindrze. To samo na gazie i pb. Nie wierzę żeby wszystkie padły. Ma jeszcze zmienić całe okablowanie od sterownika gazu. Macie jakieś pomysły?

Nie czaje tego, poprawiłes kable i było ok, teraz oddałes do gazownika i jest tragedia, ten gazownik wie co robi? może pewne sprawy samemu robić niż oddawać komuś :)

Opublikowano

Witam. To znowu ja. Po ostatnich przygodach z moim audi w dwa dni zrobiłem 1300 km . Auto chodziło ok . Raz tylko przerwało na jedynce po ostrzejszym starcie i zaczęła mrygać kontrolka silnika. Umówiłem się z gościem od gazu na wymianę tych kabli . Zmienił i jest dramat. byłem dzisiaj u niego i auto szarpie i co chwilę świeci kontrolka . Problem jak poprzednim razem . Wtryski na pierwszym i drugim cylindrze. To samo na gazie i pb. Nie wierzę żeby wszystkie padły. Ma jeszcze zmienić całe okablowanie od sterownika gazu. Macie jakieś pomysły?

Nie czaje tego, poprawiłes kable i było ok, teraz oddałes do gazownika i jest tragedia, ten gazownik wie co robi? może pewne sprawy samemu robić niż oddawać komuś :)

No właśnie chyba tak. Myślałem że gościu zna się na gazie to to ogarnie żeby było wszystko pewne. W tych kablach tkwi chyba problem. Ciśnienie na cylindrach wzorowe, cewki nowe beru , świece nowe . Jakaś pierdoła to jest.

Opublikowano

Witam,

janosik2801 możesz napisać czy uporałeś się ze swoim problemem, bo ja mam taki sam niestety.

Opublikowano

Witam,

janosik2801 możesz napisać czy uporałeś się ze swoim problemem, bo ja mam taki sam niest

Problem został rozwiązany. Wiązka wtrysków lpg stwardniała od gorąca i popękały przewody . Normalnie co 5 mm przerwana izolacja. Gazownik wymienił całą wiązkę aż do sterownika i auto zapier... już od listopada bez jakichkolwiek szarpnięć.

Opublikowano

No to super, U mnie walnęła cewka. żaden z 6 elektryków nie był w stanie na 100% stwierdzić że to cewka nie mówiąc już o wskazaniu, która konkretnie. Skończyło sie na tym, że na czuja wymieniłem wszystkie i auto przynajmniej do dzisiaj chodziło bez zarzutów.

Teraz mam inny problem. Mianowicie po dodaniu gazu do 4000 obr zapala się ESP, spadają obroty, wariuje silnik jak by nie palił na wszystkie gary i nie idzie dodać w ogóle gazu. W zgaszeniu i ponownym odpaleni wraca do normy, dodaję gazu do 4000 obr i historia się powtarza. Aż sie boję jechać do elektryka, bo znowu rozłoyż ręce. ktoś ma jakieś sugestie ? sonda lambda czy może coś innego ?

Pilnie potrzebuję odp bo w poniedziałek mam wyjazd za miedzę zaplanowany.

Opublikowano

Potrzebna Ci dobra diagnostyka vag i zrobienie logów dynamicznych.

Opublikowano

Łukasz13 tyle to ja wiem tylko wyobraź sobie że w moim prawie 230 tys. mieście nie ma elektryka który zrobił by to. Nawet serwis ma problem. Pojechałem kiedyś i poprosiłem elektryka żeby zrobił mi diagnostykę VAG i pokazał parametry to tylko dziwną minę zrobił :( Załamka. Jedyne co udało się ustalić to to że PRAWDOPODOBNIE uszkodzony jest czujnim położenia wału korbowego,bo na komputerze za każdym razem wyskakuje błąd G28

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...