Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwna dynamika silnika - błąd N75


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Miesiąc temu zmieniłem swoją wysłużoną B5 1.8T AEB, na B6 1.8T AVJ.

Kiedy kupiłem B5 wydawało mi się że chodziło jak szatan, ale po dwóch latach wywaliło tam błąd N75 i wydaje mi się że jednak nie chodziła tak jak powinna, ale olałem sprawę. Podczas kupna B6 zapiąłem vaga i wyszły dwa błędy mianowicie, 17701 - coś od termostatu - zwarcie do plusa- jednak temperature trzyma idealnie, a na zimnym szybko łapie 90 stopn, oraz drugi błąd 17956 - błąd N75 - OPEN CIRCUIT - INTERMITTENT. Samochód na pierwszym biegu wgniata w fotel, ale zapinając przy ok. 5,5 - 6 tys. 2 bieg wydaje mi się że wtedy jakoś tak idzie słabiej, inna sytuacja jest kiedy jadę na 2 biegu mam ok. 2,5 tys obrotów i zaczne przyspieszać to wtedy jakby ma więcej tej mocy. Ogólnie w B6 jest przepustnica elektroniczna, nie wiem jak się to ogólnie ma ale mając np pół gazu a cały,na trzecim biegu przy ok. 3 tys, nie odczuwam różnicy w przyspieszeniu.

Rozbierałem dzisiaj N75 wg. porady na forum wyczysciłem, choć ten cylinderek taki złotego koloru strasznie ciężko ze środka było wyjąć, i ogólnie jakoś on tam ciasno siedzi, wydaję mi sie że po tej operacji może troszkę lepiej samochód się zbiera na wyższych biegach, aczkolwiek błąd dalej wywala, jednak nie jakoś od razu po 500m, ale np czasem po 3km a czasem po 15.

Bardzo proszę o pomoc, czy mam zrobić jakieś logi które mogą Wam pomóc czy jak, bo teraz to już sam nie wiem czy szukam dziury a wszystko jest ok czy po prostu faktycznie jakoś ten silnik nie chodzi jak trzeba.

P.S: Czasami na zimnym silnik mi jakoś dziwnie tak buczy a po minucie nagle ucicha, co to może być?

Przepraszam że całość tak chaotycznie napisana ale chyba wiadomo o co chodzi:)

Pozdrawiam!

Opublikowano

jeżeli buczy z tyłu, spod kanapy, to być może pompa paliwa niedomaga.

jeżeli spod maski z dołu, to pompa powietrza wtórnego ale ona raczej huczy jak odkurzacz przemysłowy :P

Opublikowano

sprawdz instalację od n75 razem z wtyczką lub n75 podmień

pompa sai pewnie jęczy

Opublikowano

Dzięki za szybkie odpowiedzi! Buczenie dochodzi z tyłu jakby od pompy paliwa, ale np przy zapalonych światłach jest spokój a gdy włącze ogrzewanie tylnej szyby to wtedy zaczyna buczeć po wyłączeniu ustaje, tak jakby pod obciążeniem coś jej przeszkadzało. Jeśli chodzi o wiązkę i wtyczkę do N75 nie wygląda żeby był gdzieś kabel przetarty, piny we wtyczce są czyste, czy możliwe że np jest gdzieś kabel pęknięty pod niespękaną osłoną gumową? Czy jeśli osłona gumowa przewodu aż do wtyczki jest w ładnym stanie to może jednak gdzieś być trefny przewód?

Pozdrawiam

Opublikowano

podmień n-kę nawet na używkę i będzie wiadomo czy to nie ona czasem winna,co do wiązki to trzeba sprawdzić miernikiem a nie wzrokowo nawet ostatnio ktoś na forum miał podobnie i problem był w samej wtyczce od n-ki więc szukaj po kablach lub podmiana n-ki.

Opublikowano (edytowane)

witam

podepnę się pod temacik.mianowicie kupiłem b6 1.8 t w ori ma 150KM ,facet który sprzedawał mówił za ma 190KM auto sprowadzone,więc jak były jakieś mody to robione tam,sprzęgło twarde,coś tam było robione.ale do rzeczy jak kupiłem i jechałem do domu to tak sobie przyspieszało żadnej reakcji od 3tys obr.wogólę tak sobie jechało na pewno nie jak 190KM auto.aż do dzisaj,patrze pod maskę a tam wtyczka odpięta od n75. wpiołęm wtyczkę i takie objawy,auto dostał że 40KM ,ma dynamikę ,ale coś go blokuje deptam mu auto rwie ale coś go blokuje,jak daje delikatnie gazu to idzie.jak depnę w podłogę to to idzie,ale opornie tak jag by przerywał raz idzie chce iść ale ma opór.Myślę że nie bez powodu był odpięty n75.Jak wepnę wtyczkę to idzie równo ale żadnego wgniatania i o 40 KM słabszy co to może być?

jeszcze miałem przewód odpięty ,przewód chyba od powietrza wchodzi tam na dole pod listwą wtryskową,nie wiem od czego?

Edytowane przez cienio
Opublikowano

Sprawdz czy wszystkie węzyki od n75 są szczelne i podpięte prawidłowo, po za tym logi dynamiczne by wiele powiedziały.

Opublikowano

kurczę logi będzie problem bo nie mam kompa w tej chwili.a za każdym razem jak odpalam buczy mi chwilę pompa paliwa.a jagby pompa nie domagała? tylko znowu dziwne ze jak odpięty n 75 do chodzi ładnie ale nie ma przyspieszenia.a jak podpięty to auto idzie aż silnik wyrywa ale coś go hamuje


a może jest ktoś z Bełchatowa kto mi zrobi logi?

Opublikowano

Jak miałeś odpięty n75 auto miało tylko 0,3 bar doładownia, dlatego jechało płynnie i nie szarpało ale było mułowate, jak podpiałęś n75 turbo zaczęło dopiero pewnie ładować ale coś musi byc nie tak skoro szarpie, a co się dzieje to trzeba sprawdzić na vagu, jak chcesz to napisz na pw mieszkam niedaleko.

Opublikowano

napisałem ci PW. tak dokładnie bez vaga,się nie obędzie

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie

Troszkę mnie tu nie było gdyż myślałem że problem z przyspieszeniem samochodu już ogarnąłem a tu jednak klapa :( Ręce mi opadają...

Podmieniłem zawór N75 na inny, przez jakieś 500km był spokój autko ciągło ładnie czuć było że turbo od 2,5 tysiąca ładnie pompowało. Po kilkuset kilometrach auto zaczęło słabnąć aż w końcu wywaliło checka, podpiąłem VAGA i był błąd FUEL TRIM (multi) czy coś takiego do tego oczywiście błąd n75 (w polskim vagu pokazywało przerwany obwód) skasowałem błędy auto dalej było mułowate i w końcu po kilkudziesięciu kilometrach odzyskało moc, jednak minęło znowu kilkaset kilometrów i to samo, błędy oczywiście te same. Więc podmieniłem na trzeci z kolei N75 i nadal jest to samo a błąd wywala tym razem od razu. Ściągnąłem gumową osłonę wtyczki i tam kable są całe piny we wtyczce nie pourywane, rozprułem więc wiązkę aż do momentu gdzie wchodzi w grubszą całość koło filtra powietrza i też wygląda wszystko na w porządku. POMÓŻCIE! :(( Mam już dość, nie wiem co mam robić. Czy można jakoś sprawdzić miernikiem napięcie we wtyczce czy coś podobnego? Jeśli tak to proszę o wskazówki jak to zrobić. Jeśli chodzi o logi bardzo proszę napisać jak je wyykonać za pomoca VAG COM które kanały w jakim zakresie obrotów itd.

Błagam pomóżcie mi bo po kupnie B6 mam z tym same problemy, i wracam wspomnieniami do B5 która miała ponad 300kkkm a mimo wszystko targała jak szalona...

Pozdrawiam Serdecznie!

P.S: Auto posiada instalacje LPG STAG QBOX


Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? :( Dzwoniłem dzisiaj do tunera który zajmuje się Audi (z polecenia kumpla - podobno ogarnia temat) i jak usłyszał o błędzie N75 i przerwanym obwodzie, to od razu stwierdził że trzeba wyjąć turbo i rozebrać jakąś ciepłą i zimną stronę czy coś takiego bo podobno coś się tam zacina co steruje pracą turbiny, czy jest to możliwe?

A może jest ktoś z okolic Krakowa kto ogarnia temat i pomoże mi posprawdzać co może być ewentualną przyczyną?

Tak się zastanawiam czy to wyciąganie turbiny to nie jakiś blef...

POMÓŻCIE!! :((

Pozdrawiam!

Edytowane przez Nexmader
Opublikowano

szczerze? to nie wiem co za tuner ale to n-ka steruje turbem a nie odwrotnie i błąd związany jest z przerwą układu elektrycznego a nie coś co jest w turbie

tak to blef z wyciąganiem turbiny

z kontaktuj się z Łukaszem,oferował swoją pomoc

Opublikowano

kolega Lukasz chyba oferowal pomoc uYtkownikowi cienio. teraz izolowalem przewod od n75 ktory wczesniej rozprulem. podpialem wtyczke i odpalam auto a tu wszystko ok i auto znowu wgniata w fotel. wiec co jest cholera? kilka dni temu wpsikalem wd40 ale po tym nic nie pomoglo a teraz nagle odpiecie i podpiecie i auto hula ciekawe tylko ile tak bedzie :(

bardzo proszę o podpowiedź jak sprawdzić miernikiem wtyczkę jakie powinny być napięcia czy ewentualnie jakies inne wartosci.

30km było wszystko ok i znowu problem powrócił. już nie mam siły do tego...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...