Moku69 Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Witam.Mam problem.Jadąc autem przy predkości 100-110 km/h samochod dostaje drgań.Mam audi a4 b7 2.0 td skrzynia biegów automatyczna multitronic. Od czego moga być te drgania?
pdasiek Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 kolego mam to samo, silnik BLB skrzynia multitronic. Dodam że u mnie na zimnym jest ok. a ja się rozgrzeje to wysŧępują harmoniczne drgania (1s dobrze 1 s wibracje) głównie w zakresie 1800-2500 na biegach 4-7 od czasu kiedy kupiłem auto wymieniłem wahacze przód, półoś która miała luzy, układ hamulcowy, olej, filtry, bez jakiejkolwiek poprawy. Wtryski podczas postoju sprawzone i mechanik mówi że są jak nowe. Ciekawe jak by komputer pokazał pod obciążeniem.
SotoM Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Drgania z silnika czy na budzie? Może to od kół?
Moku69 Opublikowano 25 Października 2015 Autor Opublikowano 25 Października 2015 Mi mowili ze dwu masa moze byc bo powinno sie wymieniac jak sie pzrejedzie ok 200tys km.Tez mowili ze niby sie powinno wymienic olej w skrzynie,ale nie wiem czy wymieniac zeby skrzynia nie poszla, jaki olej najlepiej uzyc do skrzyni jak bym wymienial?
pdasiek Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Drgania od silnika. Kola byly zmieniane i to samo. Zaznacza ze na zimnym jest ok. Co eliminuje od razu zawieszenie oraz kola. Dwumas byli wymieniany 30.000 temu. Może to ten EGR. W ciągu 6 MSC 2x wylaczylo mi turbinę. Blad zbyt wysokiego ciśnienia. Może ma to jakiś związek z tymi drganiami.
piotrsob1 Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) Mi mowili ze dwu masa moze byc bo powinno sie wymieniac jak sie pzrejedzie ok 200tys km.Tez mowili ze niby sie powinno wymienic olej w skrzynie,ale nie wiem czy wymieniac zeby skrzynia nie poszla, jaki olej najlepiej uzyc do skrzyni jak bym wymienial? Multi to przekładnia cierna (CVT) i jak najbardziej trzeba w niej wymieniać olej, na jaki ? Najlepiej kupiony w ASO, dobrany po VIN-ie, nie eksperymentuj z jakimiś zamiennikami bo cuda będą jeszcze większe Myślę że multi powinna mieć też filtr oleju i jego też trzeba by wymienić Czy te drgania występują tylko od obciążeniem ? Edytowane 25 Października 2015 przez piotrsob1
pdasiek Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 W moim przypadku występują praktycznie caly czas. Do 80km/h niewyczuwalne w ogóle. Skrzynie u mnie skreslam bo na zimnym jest ok. Druga sprawa ze jadąc 80 km/h i zrzucając biegi gora-dol wibracje SA praktycznie takie same pomimo różnych prędkości obrotowych
Musashi Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 W moim przypadku występują praktycznie caly czas. Do 80km/h niewyczuwalne w ogóle. Skrzynie u mnie skreslam bo na zimnym jest ok. Druga sprawa ze jadąc 80 km/h i zrzucając biegi gora-dol wibracje SA praktycznie takie same pomimo różnych prędkości obrotowych Fakt, że gdy układ napędowy jest zimny, nie jest informacją diagnostyczną eliminującą skrzynię spośród grona podejrzanych. W skrzyniach bezwględnie co 60 tys należy wymieniać olej z filtrem i od tego bym zaczął. większość problemów mechanicznych ze skrzyniami CVT ma swoją przyczynę w zaniedbaniu wymiany oleju. mechanicy stosują zasadę (równie durną) ze skrzyń mechanicznych, że lepiej nie ruszać... Olej z ASO, tak jak PIotrek napisal wybór wg VIN.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się