1pt Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Przejechałem 1000 km po regeneracji turbawki i pękł mi tłok - co mogło być tego powodem? Czy warto przy okazji rozbiórki silnika wymienić pierścionki na pozostałych tłokach? Co należy jeszcze wymienić lub sprawdzić wewnątrz silnka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 To, ze pekl Ci tlok to raczej zbieg okolicznosci. Nie wiadomo jakie mial cisnienie na pozostalych cylindrach, wiec ciezko stwierdzic, czy wymieniac, czy nie. Ja chyba bym zostawil. Sprawdzic, czy korba sie nei skrzywila lub nie doznala jakiego kolwiek uszczerbku. Cylinder jest caly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdeniu Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 o qrna pierwszy raz szłysze aby tłoczek w AFNie pękł wydaje mi się że przy okazji roboty warto by było na wszystkich juz wymienic a tak tylko jeden bylby najszczelniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pt Opublikowano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Po zdjęciu głowicy wydaje sie ze cylinder nie jest uszkodzony, znajduje sie w poblizu dolnego martwego punktu, po południu bede miał rozebrany silnik wiec wtedy sie przekonam czy nie ma rysek / Na pozostałych tłokach warość ciśnienia była prawie identyczna ale silnik ma przebiego według licznika 200 000 a w praktyce kto wie. Czyli wymieniać te pierścienie? Zyskam trochę mocy i mniejsze zużycie paliwa? Jakie sa przeciwskazania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark79 Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 dokładnie jak mówi zdeniu, jak juz masz wszystko na wierzchu to lepiej powymieniać, jedna robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wihajster Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 wymienic wszystkie bo pozniej sie okaże ze olej bierze a tak bedzisz spac spokojnie :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek321 Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Raczej trzeba wszystie wymienić bo to moim zdaniem jest tak samo jak ze szlifem cylindrów że wszystkie trzeba szlifować na jeden wymiar naprawczy a nie tak że jeden na np 1 wymiar naprawczy a pozostałe na 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pt Opublikowano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Więc wymieniam pierscinie. Do tej pory jeździłem na oleju 10W40 czy będę mógł teraz wlać syntetyk? W końcu silnik jest całkowicie rozebrany a wszystkie uszczelki założę nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdeniu Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 ale zostają stare panewki no chyba że też się bedziesz to robil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pt Opublikowano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 ale zostają stare panewki no chyba że też się bedziesz to robil czyli zostawić pół syntetyk....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdeniu Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 yhy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Oj ja nie wiem czy nie powinno się poddać chonowaniu wszystkich cylindrów pod nowy wymiar naprawczy i z tego przedziały dobiera się odpowiednie pierścionki. Sama wymiana to nie wiem czy to dobry pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baskecior Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Wymienić pierścienie na wszystkich cylindrach. Tłoki wyjąć i precyzyjnie wyczyścić rowki pierścieni. Przy okazji sprawdź stan panewek, jeśli będziesz miał głowicę w górze - wymienić obligatoryjnie prowadnice zaworów, uszczelniacze i samoregulatory. Jesli zawory nosza ślady zużycia - dotrzec gniazda zaworowe a uszkodzone zawory wymienić. Przechodziłem taką akcję 3 lata temu w 1Z - do tej pory spokój z silnikiem. Po tej operacji przeszedłem z półsyntetyka na pełny syntetyk Shella. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1pt Opublikowano 9 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Wymienić pierścienie na wszystkich cylindrach. Tłoki wyjąć i precyzyjnie wyczyścić rowki pierścieni. Przy okazji sprawdź stan panewek, jeśli będziesz miał głowicę w górze - wymienić obligatoryjnie prowadnice zaworów, uszczelniacze i samoregulatory. Jesli zawory nosza ślady zużycia - dotrzec gniazda zaworowe a uszkodzone zawory wymienić.Przechodziłem taką akcję 3 lata temu w 1Z - do tej pory spokój z silnikiem. Po tej operacji przeszedłem z półsyntetyka na pełny syntetyk Shella. Tak właśnie robie, panewki wygladają dobrze, jedynie gniazda wymagaja dotarcia. Dziękuje za informację, teraz mam pewność ze mechanik mnie nie wkreca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się