Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9 TDi AFN] Czy wymieniać wszystkie pierścienie ?


1pt

Rekomendowane odpowiedzi

Przejechałem 1000 km po regeneracji turbawki i pękł mi tłok - co mogło być tego powodem? Czy warto przy okazji rozbiórki silnika wymienić pierścionki na pozostałych tłokach? Co należy jeszcze wymienić lub sprawdzić wewnątrz silnka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, ze pekl Ci tlok to raczej zbieg okolicznosci.

Nie wiadomo jakie mial cisnienie na pozostalych cylindrach, wiec ciezko stwierdzic, czy wymieniac, czy nie.

Ja chyba bym zostawil.

Sprawdzic, czy korba sie nei skrzywila lub nie doznala jakiego kolwiek uszczerbku.

Cylinder jest caly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o qrna

pierwszy raz szłysze aby tłoczek w AFNie pękł

wydaje mi się że przy okazji roboty warto by było na wszystkich juz wymienic

a tak tylko jeden bylby najszczelniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu głowicy wydaje sie ze cylinder nie jest uszkodzony, znajduje sie w poblizu dolnego martwego punktu, po południu bede miał rozebrany silnik wiec wtedy sie przekonam czy nie ma rysek / Na pozostałych tłokach warość ciśnienia była prawie identyczna ale silnik ma przebiego według licznika 200 000 a w praktyce kto wie. Czyli wymieniać te pierścienie? Zyskam trochę mocy i mniejsze zużycie paliwa? Jakie sa przeciwskazania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej trzeba wszystie wymienić bo to moim zdaniem jest tak samo jak ze szlifem cylindrów że wszystkie trzeba szlifować na jeden wymiar naprawczy a nie tak że jeden na np 1 wymiar naprawczy a pozostałe na 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wymieniam pierscinie. Do tej pory jeździłem na oleju 10W40 czy będę mógł teraz wlać syntetyk? W końcu silnik jest całkowicie rozebrany a wszystkie uszczelki założę nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ja nie wiem czy nie powinno się poddać chonowaniu wszystkich cylindrów pod nowy wymiar naprawczy i z tego przedziały dobiera się odpowiednie pierścionki. Sama wymiana to nie wiem czy to dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić pierścienie na wszystkich cylindrach. Tłoki wyjąć i precyzyjnie wyczyścić rowki pierścieni. Przy okazji sprawdź stan panewek, jeśli będziesz miał głowicę w górze - wymienić obligatoryjnie prowadnice zaworów, uszczelniacze i samoregulatory. Jesli zawory nosza ślady zużycia - dotrzec gniazda zaworowe a uszkodzone zawory wymienić.

Przechodziłem taką akcję 3 lata temu w 1Z - do tej pory spokój z silnikiem.

Po tej operacji przeszedłem z półsyntetyka na pełny syntetyk Shella.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić pierścienie na wszystkich cylindrach. Tłoki wyjąć i precyzyjnie wyczyścić rowki pierścieni. Przy okazji sprawdź stan panewek, jeśli będziesz miał głowicę w górze - wymienić obligatoryjnie prowadnice zaworów, uszczelniacze i samoregulatory. Jesli zawory nosza ślady zużycia - dotrzec gniazda zaworowe a uszkodzone zawory wymienić.

Przechodziłem taką akcję 3 lata temu w 1Z - do tej pory spokój z silnikiem.

Po tej operacji przeszedłem z półsyntetyka na pełny syntetyk Shella.

Tak właśnie robie, panewki wygladają dobrze, jedynie gniazda wymagaja dotarcia. Dziękuje za informację, teraz mam pewność ze mechanik mnie nie wkreca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...