Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jak zrobić logi - silnik benzynowy ?


beni226

Rekomendowane odpowiedzi

Ale kolega pytający ma silnik benzynowy, a ty podałeś linka do powszechnie dostępnego i rewelacyjnego zresztą opisu logowania TDI. Ja też jestem zainteresowany taką instrukcją dla silników benzynowych, a nigdzie jej nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnossącej benzynie praktycznie poza przepływomierzem nie ma co logować dynamicznie, a statycznie to w zasadzie wystarczy spojrzeć na interesujące nas parametry.

W silnikach z turbosprężarką można dynamicznie logować ciśnienie doładowania ale to z kolei w autach po '99r. w których przepustnica jest sterowana elektronicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnossącej benzynie praktycznie poza przepływomierzem nie ma co logować dynamicznie, a statycznie to w zasadzie wystarczy spojrzeć na interesujące nas parametry.

W silnikach z turbosprężarką można dynamicznie logować ciśnienie doładowania ale to z kolei w autach po '99r. w których przepustnica jest sterowana elektronicznie.

I to właśnie mnie interesuje. Co mam logować, które konkretnie kanały i jak to robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to już coś. Dzięki. A które bloki robimy statycznie, które dynamicznie? Może zbierzemy tutaj w jednym miejscu wszelkie informacje dot. logowania benzyniaków, bo są one rozrzucone w kawałkach po całym dziale i niestety mocno niekompletne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bloki dla poszczególnych rodzajów silników sie różnią, więc musiałaby to byc bardzo obszerna instrukcja. Poszukaj sobie na ros-tech opisu bloków swojego silnika, a co sie loguje dynamicznie a co statycznie to ci juz kolega wyżej napisał.

Ale popieram benzynowe są dyskryminowane jesli chodzi o diagnostyke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bloki dla poszczególnych rodzajów silników sie różnią, więc musiałaby to byc bardzo obszerna instrukcja. Poszukaj sobie na ros-tech opisu bloków swojego silnika, a co sie loguje dynamicznie a co statycznie to ci juz kolega wyżej napisał.

Ale popieram benzynowe są dyskryminowane jesli chodzi o diagnostyke.

Na ros-techu poszukałem, wszystko pięknie. A z dynamicznym i statycznym logowaniem, to chodziło mi o konkretne numery bloków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bloki dla poszczególnych rodzajów silników sie różnią

Tylko w autach z przed 2000r.

Faktem jest, że warto by zebrać w jednym miejscu logi dynamiczne z przepływki (tymbardziej jeżeli ktoś ją właśnie wymienił) dla danego typu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to chodzi, dla diesla jest to ładnie zrobione, w jednym miejscu zebrane informacje, można śmaiło się uczyć, a żeby zebrać taką wiedzę o benzynie trzeba się naskakać po wątkach i dalej niewiele wiadomo. Ja dopiero uczę się vag-coma, parę rzeczy już umiem, ustawiłem co nieco w swoim aucie, ale z logami wolałbym nie eksperymentować, a wiedzieć co i jak. Możemy zatem uznać, że instrukcja vagowania dla TDI jest również przydatna dla benzyniaków, z tą różnicą że...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... z tą różnicą że...?

Logujemy inne grupy.

Dla starszych silników tabela wartości mierzonych także jest w FAQ ( http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adp_wartosci_blokow_adpadraeb-t22138.0.html ), chociaż tu nie ma się co rozpisywać, bo jak już kolega wspomniał wcześniej tu bywa różnie.

W nowszych mamy:

002 lub 003 - przepływomierz (dynamicznie)

031, 032, 033 - sonda lambda (statycznie, a dla wartości wyuczonych wystarczy wręcz "zrzut ekranu" z 032)

115 - ciśnienie doładowania.

Pozostałe grupy w zależności od błędów i niedomagań silnika oceniamy statycznie lub, jeżeli trzeba wykonać jazdę testową, korzystamy z logowania (lub pomocy drugiej osoby) żeby nie odrywać wzroku od drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie od 1.8T logi wykonujemy tylko dynamiczne.

Kanały: 3, 20, 31, 34, 115

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do tej prośby. Myślę, że warto utworzyć w jednym miejscu kompendium wiedzy na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem za aby pozbierać wszystko do kupy i podkleić tak jak to jest w wypadku silników wysokoprężnych, bo sam był sobie zrobił logi ale nie wiem gdzie co ugryźć aby to miało sens i logikę oraz wykryło ewentualne nieprawidłowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde ludzie, po co wam moderator do tego ?

Pozbierajcie co wiecie i zróbcie nowy temat.... Każdy ma takie prawo.

Na razie to tylko "też jestem za tym", ale nikt się za to nie zabrał nawet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde ludzie, po co wam moderator do tego ?

Pozbierajcie co wiecie i zróbcie nowy temat.... Każdy ma takie prawo.

Na razie to tylko "też jestem za tym", ale nikt się za to nie zabrał nawet...

Kolego dobra myśl. Trzeba będzie tak zrobić tylko tak szczerze to mało chyba było o tym mówione a raczej pisane tak wiec jak znajdziecie cos to wrzucajcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...