kam287 0 Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Raczej to nie będzie wina katalizatorów ponieważ po odebraniu auta od mechanika silnik chodził elegancko. Dopiero po sprawdzeniu z ciekawości czy są jakieś błędy oraz ich skasowaniu silnik zgasł i po odpaleniu zaczął nierówno pracować i sypać błędami o nieregularnym zapłonie na wszystkich cylindrach. Obstawiam, że powodem tego może być nieszczelność kolektora tak jak u kolegi Damiana. Sondy pokazują wartości ponad +25% co wskazuje na zbyt ubogą mieszankę. Przed wymianą silnika praktycznie stały na 0 a przy pełnym bucie wchodziły na delikatny minus. Dziwne, że dopiero po skasowaniu błędów zaczęły się takie cyrki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk_89 7 Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 (edytowane) radze dokładnie uzupełnić profil bo nie wiadomo z czym się ma do czynienia lub ewentualnie opisać dokładnie o jakim aucie móimy Edytowane 17 Maja 2016 przez Kruk_89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kam287 0 Opublikowano 17 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 Kolegi auto, a silnik tak jak w tytule tematu- 3.0 ASN w audi a6 2002r. wymieniony silnik z powodu pęknięcia bloku. resztę opisałem w poprzednich postach. W czwartek postaram się sprawdzić dokładnie cały dolot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian92x 1 Opublikowano 17 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2016 (edytowane) Raczej to nie będzie wina katalizatorów ponieważ po odebraniu auta od mechanika silnik chodził elegancko. Dopiero po sprawdzeniu z ciekawości czy są jakieś błędy oraz ich skasowaniu silnik zgasł i po odpaleniu zaczął nierówno pracować i sypać błędami o nieregularnym zapłonie na wszystkich cylindrach. Obstawiam, że powodem tego może być nieszczelność kolektora tak jak u kolegi Damiana. Sondy pokazują wartości ponad +25% co wskazuje na zbyt ubogą mieszankę. Przed wymianą silnika praktycznie stały na 0 a przy pełnym bucie wchodziły na delikatny minus. Dziwne, że dopiero po skasowaniu błędów zaczęły się takie cyrki. Dopiero po skasowaniu błędów dzieją się takie cyrki, bo kasując błędy (klikając clear codes) nawet gdy ich nie ma zerujesz korekty długoterminowe sondy lamda na biegu jałowym oraz przy obciążeniu. W momencie gdy jeździsz autem z nieszczelnością sterownik po jakimś czasie stabilizuje dawkę tak aby nie wypadały zapłony i korekty krótkoterminowe również się zmieniają. Tak jak wcześniej wspomniałeś zacznij od sprawdzenia nieszczelności. Skasuj błędy, odpal auto, a następnie psikaj w okolicach kolektora np. samostartem, Druga osoba niech obserwuje krótkoterminowe korekty. Jeśli się zaczną zmieniać z 25% na wartośći na - to na 100% jest nieszczelność. Te korekty na poziomie 25% może również powodować układ paliwowy. Edytowane 17 Maja 2016 przez damian92x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kam287 0 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Kolego dobry pomysł podsunąłeś ze sprawdzeniem nieszczelności dolotu. Po dokładnych oględzinach zauważyliśmy pęknięty wąż od odmy, który został wymieniony oraz zostały wymienione uszczelki pod kolektorem ssącym. Po odpaleniu auta zero błędów w sterowniku oraz brak wypadania zapłonów. Silnik elegancko pracuje Dziękuje za cenne sugestie, które pomogły zlokalizować usterkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk_89 7 Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian92x 1 Opublikowano 21 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Kolego dobry pomysł podsunąłeś ze sprawdzeniem nieszczelności dolotu. Po dokładnych oględzinach zauważyliśmy pęknięty wąż od odmy, który został wymieniony oraz zostały wymienione uszczelki pod kolektorem ssącym. Po odpaleniu auta zero błędów w sterowniku oraz brak wypadania zapłonów. Silnik elegancko pracuje Dziękuje za cenne sugestie, które pomogły zlokalizować usterkę. Cieszę się, że mogłem pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bula87 1 Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 nie wiem, czy pomogę, ale miałem również problem z wypadaniem zapłonów, tylko tyle że w motorze 2.4 BDV. Wymieniłem pompę powietrza wtórnego i problem zniknął. Propozycja moja jest taka, żeby zdemontować pompę, sprawdzić czy nie ma w układzie wody i czy w ogóle pracuje. Może to być przyczyną usterki. Pompa powietrza wtórnego kosztuje od 15-50zł używana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk_89 7 Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Kolego dobry pomysł podsunąłeś ze sprawdzeniem nieszczelności dolotu. Po dokładnych oględzinach zauważyliśmy pęknięty wąż od odmy, który został wymieniony oraz zostały wymienione uszczelki pod kolektorem ssącym. Po odpaleniu auta zero błędów w sterowniku oraz brak wypadania zapłonów. Silnik elegancko pracuje Dziękuje za cenne sugestie, które pomogły zlokalizować usterkę. który wąż od odmy? czym go zastąpiliście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeyerBrown 30 Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Jest on pomiędzy zaworem odpowietrzającym (okrągła pucha pod osłoną z logiem Audi) a kolektorem dolotowym. Najlepiej zastąpić go tym samym, czyli oryginałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kam287 0 Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Kolego dobry pomysł podsunąłeś ze sprawdzeniem nieszczelności dolotu. Po dokładnych oględzinach zauważyliśmy pęknięty wąż od odmy, który został wymieniony oraz zostały wymienione uszczelki pod kolektorem ssącym. Po odpaleniu auta zero błędów w sterowniku oraz brak wypadania zapłonów. Silnik elegancko pracuje Dziękuje za cenne sugestie, które pomogły zlokalizować usterkę. który wąż od odmy? czym go zastąpiliście? To był ten dłuższy wąż co idzie z lewej głowicy (stojąc przodem do silnika) do zaworu odpowietrzającego. Założyliśmy wąż olejowy zakupiony w grene - fi 16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeyerBrown 30 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 To był ten dłuższy wąż co idzie z lewej głowicy (stojąc przodem do silnika) do zaworu odpowietrzającego. Założyliśmy wąż olejowy zakupiony w grene - fi 16. Mam na sprzedaż ori jakby co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk_89 7 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 a stary mam rozumieć jest taki z palstiku karbowanego jak by? (nie karbonu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roball 4 Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 To był ten dłuższy wąż co idzie z lewej głowicy (stojąc przodem do silnika) do zaworu odpowietrzającego. Założyliśmy wąż olejowy zakupiony w grene - fi 16. Nie miałem problemów z zapłonem ale była to jedna z pierwszych rzeczy jakie zrobiłem po zakupie. Poodpinałem elementy odmy, przy próbie czyszczenia połamałem plastiki, wymieniłem prewencyjnie wszystkie na wąż olejowy. Jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się