Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co to za czesc, do czego sluzy i jak sie nazywa?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dodaje zdjecie czegos przez ktore moze mi bulgotac w podszybiu.

Jak sie to nazywa i do czego sluzy?

20151105_163746.jpg

Opublikowano

zawór podciśnieniowy w zależnosci od potrzeby reguluje przepływ

Opublikowano (edytowane)

jakie efekty jak jest zepsuty? wpływa na cos jak jezdze z uszkodzonym? bulgot w podszybiu moze byc przez to? auto moze dlugo lapac 90 stopni i na postoju nie zlapie?

Edytowane przez pablo15005
Opublikowano

Na zdjęciu to zawór cieczy obiegu chłodzenia paliwa. Na zgaszonym ma być otwarty, zamyka się przy zapalonym silniku tym samym tworząc odrębny układ chłodzenia paliwa (tylko w silnikach TDI PD). Nie ma wpływu na bulgotanie w nagrzewnicy.

Za to wpływ może mieć:

- zbyt mało płynu w zbiorniczku

- nieszczelny układ chłodzenia

- zapowietrzony układ chłodzenia

- uszkodzony korek na zbiorniczku (nieszczelny)

- padająca uszczelka pod głowicą.

Opublikowano

Plyn w zbiorniczku jest i go nie ubywa. To bulgotanie pojawilo sie po zmianie termostatu. Sciagalem ten waz przy grodzi i lecial plyn powietrze nie syczalo...dodam ze auto na postoju nie zlapie temperatury dopiero jak jade ok 20km w takiej temperaturze jak byla 0stopni. I szybko spada temp. Czujnik i termostat zmieniane

Opublikowano

Sam zmieniałem u siebie termostat 4 lata temu. Założyłem Wahlera. Działa do tej pory. W zimę muszę przejechać ok 10 km do osiągnięcia 90 stopni i po przejechani nawet 20 km gdy na dworze duży mróz to górny wąż do chłodnicy jest zimny - czytaj termostat sprawny.

By wykluczyć termostat zrób test:

odpal zimny silnik i niech pochodzi z 10 min przez ten czas sprawdź czy górny wąż do chłodnicy nie robi się ciepły. Gdyby tak było to termostat szrot.

Opublikowano

Zależy jakiej firmy termostat założyłeś, niektóre firmy to już na półce są popsute. Ja mam wahlera i dopiero po 10 km mi się nagrzewa najlepszy jest oryginał. Co do bulgotania ja bym ustawił temp. na full i tak pojeździł trochę niech się układ dobrze odpowietrzy.

Opublikowano (edytowane)

Ustawienie temperatury na maksa nic nie zmienia. Obieg na nagrzewnice jest i tak cały czas otwarty nawet jak wyłączysz ogrzewanie.

Edytowane przez machina
Opublikowano

Ale jezdziles z temp na maksa jakiś czas czy z góry zakładasz że to nie pomoże

wyklepane z kciuka

Opublikowano

Wiem jak ten układ jet zbudowany. Płyn w nagrzewnicy krąży cały czas i żadne ustawienia ogrzewania tego nie zmienią.

Opublikowano (edytowane)

Zmienilem termostat na ori z aso i dalej bulgotanie jest. Dlaczego? Plyn trzyma poziom nie dolewam, korkiem nie wywala... jakies doswiadczenia?

Edytowane przez pablo15005
Opublikowano

Zrób test na CO2 w płynie chłodniczym, skoro termostat prawidłowo zamontowałeś to ja bym obstawiał głowicę lub uszczelka pod głowicą, a jak z mocą auta?

Opublikowano

Auto normalnie pali jezdzi, spadku mocy nie ma, nie kopci itd.

Opublikowano

a pompę kiedy wymieniałeś?gdzieś się musi zapowietrzać, termostat ma sam w sobie odpowietrznik, u mnie jak pompa była padnięta to wcale ciśnienia w układzie nie było. Zrób ten test na CO2 i bedziesz wiedział czy to nie uszczelka, chociaż objawów padniętej uszczelki jest kilkadziesiąt i nie zawsze muszą być standardowe. Sama głowica może też dawać takie objawy.Ja bym zaczął od podstawowych pomiarów: test na CO2 i kompresja i dopiero szukał dalej.

Opublikowano

Czy to cos ze zdjecia ma wplyw na odpowietrzenie ukladu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...