Michal94 Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 (edytowane) WitamOdkąd kupiłem audi a4 b6 1.9tdi awx 130km 2002r z Niemiec w marcu 2015r zawsze z rana w zimne dni (czyli jesień zima) po odpaleniu silnik nie równo pracuje jakby na trzech cylindrach i dość mocno dymi na niebiesko. Po około 1 minucie silnik zaczyna równo pracować a po około 4-5min kopcenie ustaje. W letnie ranki jak jest ciepło tragedii nie ma ale jak przychodzą coraz zimniejsze ranki to jest coraz gorzej z szarpaniem silnika i dymieniem dlatego w końcu postanowiłem się za to zabrać.Ogólnie auto lato czy zima pali od pierwszego przekręcenia rozrusznika, tylko gdy postoi przez noc wyżej opisany problem powracaWykluczam:Świece żarowe – sprawdzane miernikiemSprzęgło i dwumas – po wciśnięciu pedału sprzęgła nic się nie dziejeKąt wtrysku wyregulowany na kole zębatym przy zmianie rozrządu – był za bardzo przyśpieszony chyba w celu lepszego kopaUszczelka pod głowicą – stan płynu w normie, brak białego dymu/paryOlej silnikowy – po przejechaniu 15tyś minimalnie ubyłoUsterki do naprawy:Muszę sprawdzić gdzie jest nieszczelność na układzie intelcooler bo w lato przy doładowaniu mocno kopci na czarno i słychać że ucieka gdzieś powietrze bo jest głośny szumPoduszka silnika – vag pokazuje uszkodzoną poduszkę silnika ale na razie nie czuje drgań budy wiec to zostawiamPadający termostat – od kilku dni zauważyłem na postoju przy mocnym ogrzewaniu wskazówka temp. opadaCieknący EGR i cały układ - wymyć wyczyścić zawór egr, kolektor i cały układ Osobiście uważam ze któryś wtrysk zalewa-uszczelniacze ale nie jestem tego pewien wiec wole się upewnić tu na forum i dlatego wysyłam moje logi.Logi robiłem pierwszy raz wiec w razie błędów proszę o dokładnie wytłumaczenie jaką poprawkę mam zrobić Bardzo bym prosił o rady i odczytanie logów.Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich posiadaczy Audi !Logi robione na rozgrzanym silniku. Dynamiczne na 3 biegu od 40km/h i zakręcenie do 3,5 tys obr/minDYNAMICZNE:Grupa 010, 011: http://vaglog.pl/log_238973.htmlGrupa 000, 004, 008: http://vaglog.pl/log_238969.htmlSTATYCZNE:Grupa 004: http://vaglog.pl/log_238972.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_238971.htmlGrupa 000: http://vaglog.pl/log_238970.html Dodano 09.11.2015r Cały układ dolotowy jest zanieczyszczony w oleju Edytowane 9 Listopada 2015 przez Michal94
H4mm3R Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Turbo do sprawdzenia, odkręć rurę od strony gorącej i odpal auto na zimnym silniku i zobaczysz czy puszcza. Również do sprawdzenia wałek rozrządu i szklanki, w tym wypadku pokrywa zaworów do zdjęcia.
szary136 Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Witam, Po pierwsze i najważniejsze sprawdź pokrywę zaworów, metodą na menzurkę. Prawdopodobnie uszkodzony jest zawór w pokrywie i w wyniku czego uszczelniacze na turbinie przepuszczają olej. Przy uszkodzonych szklankach bez względu na zimny czy ciepły silnik dymienie by nie ustawało.
Michal94 Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor Opublikowano 8 Listopada 2015 (edytowane) tomek chodzi ci o to czy turbo nie pluje olejem? A nie można tego sprawdzić od zimnej strony turbiny? Co do walka czy szklanek sprawdzę je na sam koniec jak juz nie będzie więcej pomysłów na diagnozę. Dodam że turbo gwizda przy spadaniu obrotów. Bardzo mocno słuchać to w rurze wydechowej. Kolego Rafał możesz wytłumaczyć jaka to metoda i jak wglądu ten zawór? Chodzi ci może o nie drażni odme? Silnik na ciepłym nic nie dymi jedynie przy doładowaniu czarny dymek ale myślę że to wina nieszczelnosci układu ic. Edytowane 8 Listopada 2015 przez Michal94
H4mm3R Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Tak, dymi z wydechu to od strony ciepłej sprawdź. Też obstawiam wytarty wałek i szklanki, tak jak Rafał.
Michal94 Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor Opublikowano 8 Listopada 2015 (edytowane) No to czeka mnie wykrecanie rury wydechu. Jak tylko będę miał wolna chwile to od razu to sprawdzę. Na podstawie logów uważasz ze walek i szklanki sa juz zmęczone? Dla ułatwienia niedługo nagram filmik jak to wygląda. Kolego Rafał dzięki tobie przypomniało mi się ze zaraz po zakupie auta zobaczyłem zdjęty przewód odmy przy pokrywie zaworow ma to z czymś związek, domyślasz się czegoś ? Edytowane 8 Listopada 2015 przez Michal94
H4mm3R Opublikowano 9 Listopada 2015 Opublikowano 9 Listopada 2015 Po prostu opisane przez Ciebie objawy pasują mi do tego co się może dziać w silniku. To że część zimna turbo i egr jest przypocona to rzecz normalna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się