Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Na zimnym dymi i nie równo pracuje 1.9 tdi awx - LOGI do odczytu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam
Odkąd kupiłem audi a4 b6 1.9tdi awx 130km 2002r z Niemiec w marcu 2015r zawsze z rana w zimne dni (czyli jesień zima) po odpaleniu silnik nie równo pracuje jakby na trzech cylindrach i dość mocno dymi na niebiesko. Po około 1 minucie silnik zaczyna równo pracować a po około 4-5min kopcenie ustaje. W letnie ranki jak jest ciepło tragedii nie ma ale jak przychodzą coraz zimniejsze ranki to jest coraz gorzej z szarpaniem silnika i dymieniem dlatego w końcu postanowiłem się za to zabrać.
Ogólnie auto lato czy zima pali od pierwszego przekręcenia rozrusznika, tylko gdy postoi przez noc wyżej opisany problem powraca
Wykluczam:
Świece żarowe – sprawdzane miernikiem
Sprzęgło i dwumas – po wciśnięciu pedału sprzęgła nic się nie dzieje
Kąt wtrysku wyregulowany na kole zębatym przy zmianie rozrządu – był za bardzo przyśpieszony chyba w celu lepszego kopa
Uszczelka pod głowicą – stan płynu w normie, brak białego dymu/pary
Olej silnikowy – po przejechaniu 15tyś minimalnie ubyło
Usterki do naprawy:
Muszę sprawdzić gdzie jest nieszczelność na układzie intelcooler bo w lato przy doładowaniu mocno kopci na czarno i słychać że ucieka gdzieś powietrze bo jest głośny szum
Poduszka silnika – vag pokazuje uszkodzoną poduszkę silnika ale na razie nie czuje drgań budy wiec to zostawiam
Padający termostat – od kilku dni zauważyłem na postoju przy mocnym ogrzewaniu wskazówka temp. opada
Cieknący EGR i cały układ - wymyć wyczyścić zawór egr, kolektor i cały układ

Osobiście uważam ze któryś wtrysk zalewa-uszczelniacze ale nie jestem tego pewien wiec wole się upewnić tu na forum i dlatego wysyłam moje logi.
Logi robiłem pierwszy raz wiec w razie błędów proszę o dokładnie wytłumaczenie jaką poprawkę mam zrobić :)
Bardzo bym prosił o rady i odczytanie logów.
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich posiadaczy Audi !

Logi robione na rozgrzanym silniku. Dynamiczne na 3 biegu od 40km/h i zakręcenie do 3,5 tys obr/min

DYNAMICZNE:
Grupa 010, 011: http://vaglog.pl/log_238973.html
Grupa 000, 004, 008: http://vaglog.pl/log_238969.html

STATYCZNE:
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_238972.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_238971.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_238970.html

Dodano 09.11.2015r

Cały układ dolotowy jest zanieczyszczony w oleju

1c82b832abdff486med.jpg

ec8d4e1d1f1d50d6med.jpg

9659b39d7fc62498med.jpg

1fc458c4e110474cmed.jpg

67ade579d3ea3fa3med.jpg

bb1b75dac7c17a99med.jpg

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Turbo do sprawdzenia, odkręć rurę od strony gorącej i odpal auto na zimnym silniku i zobaczysz czy puszcza. Również do sprawdzenia wałek rozrządu i szklanki, w tym wypadku pokrywa zaworów do zdjęcia.

Opublikowano

Witam,

Po pierwsze i najważniejsze sprawdź pokrywę zaworów, metodą na menzurkę.

Prawdopodobnie uszkodzony jest zawór w pokrywie i w wyniku czego uszczelniacze na turbinie przepuszczają olej.

Przy uszkodzonych szklankach bez względu na zimny czy ciepły silnik dymienie by nie ustawało.

Opublikowano (edytowane)

tomek chodzi ci o to czy turbo nie pluje olejem? A nie można tego sprawdzić od zimnej strony turbiny? Co do walka czy szklanek sprawdzę je na sam koniec jak juz nie będzie więcej pomysłów na diagnozę. Dodam że turbo gwizda przy spadaniu obrotów. Bardzo mocno słuchać to w rurze wydechowej.

Kolego Rafał możesz wytłumaczyć jaka to metoda i jak wglądu ten zawór? Chodzi ci może o nie drażni odme?

Silnik na ciepłym nic nie dymi jedynie przy doładowaniu czarny dymek ale myślę że to wina nieszczelnosci układu ic.

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Tak, dymi z wydechu to od strony ciepłej sprawdź.

Też obstawiam wytarty wałek i szklanki, tak jak Rafał.

Opublikowano (edytowane)

No to czeka mnie wykrecanie rury wydechu. Jak tylko będę miał wolna chwile to od razu to sprawdzę. Na podstawie logów uważasz ze walek i szklanki sa juz zmęczone? Dla ułatwienia niedługo nagram filmik jak to wygląda.

Kolego Rafał dzięki tobie przypomniało mi się ze zaraz po zakupie auta zobaczyłem zdjęty przewód odmy przy pokrywie zaworow ma to z czymś związek, domyślasz się czegoś ?

Edytowane przez Michal94
Opublikowano

Po prostu opisane przez Ciebie objawy pasują mi do tego co się może dziać w silniku. To że część zimna turbo i egr jest przypocona to rzecz normalna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...