Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AEB]Nie zawsze schodzi z obrotów


Daniel131

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam taki problem z AEB. Otóż podczas hamowania silnikiem po wysprzęgleniu silnik nie zawsze schodzi z obrotów poniżej 1tys obr. Czasem przykładowo po odpuszczeniu gazu przy ok 2 tys obr oraz wysprzęgleniu silnik nadal utrzymuje takie obroty. Czasem, gdy odpuszczę gaz czuję, że silnik prawidłowo hamuje i po wysprzęgleniu obroty momentalnie spadają na 850. Co jest nie tak?

Edytowane przez Daniel131
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jest on w gumowym trójniku pod kolektorem ssącym.tir596gr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sprawa leży czysto mechanicznie to też bym sprawdził zaworek. Natomiast pytanie jest czy silnik nie schodzi z obrotów czy tylko niepokazuje obrotomierz że schodzi ? Jak miałem przycięty krokowy od obrotomierza to sprawa wyglądała identycznie, po jeździe na autostradzie przy 3,5k obrotów wolne "miałem" na obrotomierzu >2k. I też przyczyny szukałem mechanicznej, a nie w przyciętych zegarach, bo przy normalnej jeździe nie szło zauważyć różnicy w pracy obrotomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

O tym zaworku odpowietrzenia skrzyni korbowej nawet bym nie wpadł. Sprawdzę na pewno. A co do zawieszania się obrotów to wydaje mi się, że zegary są w porządku ponieważ podniesione obroty wyraźnie słychać po pracy silnika.


Witajcie

Wymieniłem zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej oraz gumowy trójnik w którym on się znajduje ponieważ była w nim niewielka dziura. Niestety większej poprawy nie widzę. Nigdy nie wymieniałem zaworu dv. Czy może on być przyczyną tego problemu? Kolejnym elementem, który nasuwa mi się na myśl jest przepustnica. Po czyszczeniu oraz adaptacji obroty świrują jeszcze bardziej. Niby adaptacja po zapłonie przebiega prawidłowo ponieważ w vag-com w kanale 098 jest napisane Adtp.Ok, lecz mam wrażenie, że ta adaptacja jednak nie przeszła pomyślnie patrząc na zachowanie obrotów. Druga sprawa to taka, że bardzo rzadko udaje mi się zaadoptować przepustnicę za pomocą vag-com. Najczęściej pojawia się ERROR. Raz na kilka czasem kilkanaście razy uda się zaadoptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy zawiezsza ci sie obroty macha w gore i spróbuj recznie zdusisz przepustnice prawdopodobnie ci sie przycina na potencjometrze. sciezki juz sa poprzecierane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po krótkiej przejażdżce zatrzymałem się i obroty zatrzymały się na 1,3 tys/obr. Spróbowałem ręcznie 'zdusić' przepustnice i obroty spadły do 850. To oznacza, że przepustnica jest uszkodzona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podmieniłem przepustnicę i wygląda to nieciekawie. Obroty nadal się wieszają tylko tym razem dokładnie na 1500obr/min. na rozgrzanym silniku od razu po odpaleniu obroty wskakują na 1500. Gdzie szukać przyczyny? DV również podmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...