Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przerobka avb na awx problem z ecu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,przerobilem avb 101 koni na awx czyli tak dalem turbo,map sensor,pompowtryski z passata awx o dziwo audi jezdzi na pompowtryskach od awx ale wywala blad pompowtryskow(maja za duze czasu otwarcia),chcialem zaadoptowac kompa od passata ale nie idzie za groma,no to pomyslalem zamienie wsady w kampach czyli do kompa audi wgram od passata ale ziomek ktoremu to zlecilem powiedzial ze audi i passat maja inne sterowniki poduszek i poduszki beda sie swiecily,czy to prawda?? bo jesli tak to co zrobic? wgrac jakas mape od audi 130 koni dobrana pod moje pompowtryski?

Opublikowano

Rzeźbisz kolego. Jedź do jednego z polecanych na forum tunerów na korektę softu dokonanym w Twoim sterowniku. Inaczej nie będziesz miał wykorzystanego potencjału elementów które zamontowałeś.

Opublikowano (edytowane)

Rzeźbisz kolego. Jedź do jednego z polecanych na forum tunerów na korektę softu dokonanym w Twoim sterowniku. Inaczej nie będziesz miał wykorzystanego potencjału elementów które zamontowałeś.

Temat prawie ogarnalem zerowym kosztem czyli przelozylem immo ze sterownika avb do tego passatowego wszystko smiga,poduszki dzialaja korekty wtryskow juz prawidlowe,mam juz seryjne 130 koni,teraz mozna isc dalej,jedyny problem to taki ze za sterowniku od passata ciagle dziala wiatrak klimy pod maska na 1 biegu. Gdyby ktos wiedzial jakiego kompa od audi uzyc (z jakim oznaczeniem) zamiast passatowego 038906019GS to prosze dac znac odwdziecze sie butelka wlasnej roboty :-)

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Sterownik od passata nie obsługuje czujnika (elektrozaworu) poduszki silnika i pewnie o to chodziło mechanikowi. Efektem mogą być większe drgania na postoju.

Jeśli uważasz że zakup kolejnego sterownika silnika i ponowne kombinowanie to zerowy koszt to proszę Cię bardzo rób dalej po swojemu. 130 KM mogłeś wyciągnąć wgraniem programu bez dotykania się do silnika. Żeby wykorzystać potencjał gratów które włożyłeś i tak musisz modyfikować program w sterowniku. Mogłeś to zrobić od razu na sterowniku od AVB. Po co więc kombinujesz?

Skoro brak sterowania poduszki Ci nie przeszkadza to niech wiatrak się też kręci, chłodzenie będzie lepsze.

Dodam tylko że skoro podwyższasz moc to warto zainteresować się hamulcami. W AVB siedzą 280 na przodzie które absolutnie nie hamują.

Opublikowano

Sterownik od passata nie obsługuje czujnika (elektrozaworu) poduszki silnika i pewnie o to chodziło mechanikowi. Efektem mogą być większe drgania na postoju.

Jeśli uważasz że zakup kolejnego sterownika silnika i ponowne kombinowanie to zerowy koszt to proszę Cię bardzo rób dalej po swojemu. 130 KM mogłeś wyciągnąć wgraniem programu bez dotykania się do silnika. Żeby wykorzystać potencjał gratów które włożyłeś i tak musisz modyfikować program w sterowniku. Mogłeś to zrobić od razu na sterowniku od AVB. Po co więc kombinujesz?

Skoro brak sterowania poduszki Ci nie przeszkadza to niech wiatrak się też kręci, chłodzenie będzie lepsze.

Dodam tylko że skoro podwyższasz moc to warto zainteresować się hamulcami. W AVB siedzą 280 na przodzie które absolutnie nie hamują.

Bobikos wszystkie graty mam za darmo dlatego kombinuje,program na 130 byl juz zrobiony i co dalej mialem z tymi gratami zrobic avb? hamulcami sie zajme za tydzien bo na passacie sa wieksze tarcze i wszystkie nowe,tak samo zawieszenie ,ale nie o to tutaj chodzi,jesli mozesz udzielic pomocy z kodem sterownika lub nr wsadu to,twoja pomoc bedzie mie widziana.

Juz wszystko ogarniete kosztem 50zl komputer od audi pod pompki 073ar to 019FP moze komus sie przyda moja informacja bo ja oprocz tego ze rzezbie i ze nie zmienilem hamulcy informacji na moj problem nie uzyskalem.

Opublikowano

Sterownik od passata nie obsługuje czujnika (elektrozaworu) poduszki silnika i pewnie o to chodziło mechanikowi. Efektem mogą być większe drgania na postoju.

Jeśli uważasz że zakup kolejnego sterownika silnika i ponowne kombinowanie to zerowy koszt to proszę Cię bardzo rób dalej po swojemu. 130 KM mogłeś wyciągnąć wgraniem programu bez dotykania się do silnika. Żeby wykorzystać potencjał gratów które włożyłeś i tak musisz modyfikować program w sterowniku. Mogłeś to zrobić od razu na sterowniku od AVB. Po co więc kombinujesz?

Skoro brak sterowania poduszki Ci nie przeszkadza to niech wiatrak się też kręci, chłodzenie będzie lepsze.

Dodam tylko że skoro podwyższasz moc to warto zainteresować się hamulcami. W AVB siedzą 280 na przodzie które absolutnie nie hamują.

A gdzie tam w a4 b6 kolego masz elektrozawór? To jest zwykła poduszka gumowo olejowa z czujnikiem i nic więcej.

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Sterownik od passata nie obsługuje czujnika (elektrozaworu) poduszki silnika i pewnie o to chodziło mechanikowi. Efektem mogą być większe drgania na postoju.

A gdzie tam w a4 b6 kolego masz elektrozawór? To jest zwykła poduszka gumowo olejowa z czujnikiem i nic więcej.

Jasne ze zwykla poduszka z czujnikiem nic wiecej.

To właśnie jest elektrozawór który zmienia charakterystykę tłumienia poduszki , a nie jakiś tam czujnik :decayed:

Kiedyś trafiłem w necie na jej schemat wewnętrzny, ale na biegu nie mogę go znaleźć .

Opublikowano

I nie znajdziesz, to nie jest poduszka hydrauliczna. Weź sobie bosha i poduszkę i zobacz co jest w środku. Na chłopski rozum, co niby miało by utwardzac tą poduszkę? Magiczny olej?

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mam blad tej poduszki na kompie ale nie zamierzam jej wymieniac bo w kabinie na postoju ani podczas jazdy nie czuc doslownie nic drgan,w porownaniu z moimi dwoma passatami i ze szwagra passatem moje audi to noc a dzien jesli chodzi o drgania

Opublikowano (edytowane)

I nie znajdziesz, to nie jest poduszka hydrauliczna. Weź sobie bosha i poduszkę i zobacz co jest w środku. Na chłopski rozum, co niby miało by utwardzac tą poduszkę? Magiczny olej?

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

Charakterystykę poduszki zmienia otwarta lub zamknięta komora powietrzna znajdująca się wewnątrz :)

A otwiera ją i zamyka właśnie elektrozawor znajdujący się na niej :

3739071300_1399965420.jpg

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No proszę, no to jestem zdziwiony☺

i9300

Opublikowano

A dlaczego w takim razie jest zastosowana tylko jedna taka poduszka a nie dwie?

Opublikowano (edytowane)

Jak dajesz gaz w podłogę , to reakcja na moment obrotowy silnika stara się oderwać lewą poduchę od ramy :decayed:

Jeżeli na początku narastania momentu na silniku zawór zostanie zamknięty , to w przestrzeni powietrznej wytwarza się podciśnienie i równoważy siły wyrywające centralną część poduchy z jej obudowy :hi:

Zwiększa to zdecydowanie trwałość lewej poduchy .

Prawa poducha pracuje praktycznie tylko na ściskanie ( może poza momentami mocnego hamowania silnikiem) i widać konstruktorzy doszli do wniosku że taka jej funkcjonalność w tym konkretnie motorze jest zbędna :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No to jestem juz oswiecony,nastepna przydatna informacja trafila do mojego mozgu hehe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...