Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Notlauf - nowa turbina, zaślepiony egr


ChilliPalmer

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć i czołem !

Mam problem ze swoim BLB - zaaplikowałem nowy układ smarowania + nową turbinkę oraz zaślepiłem EGR. Na razie wyłącznie od strony kolektora wydechowego (tuż przed chłodniczką spalin).

Wszystko jest ok (po za check engine) no i niestety każdorazowym notlaufem. Dzieje się to każdorazowo kiedy auto jest zimne a ja dam troszeczkę więcej niż 60% gazu przy przyspieszaniu, oraz zawsze kiedy jest nagrzane do 90*C a ja tylko przekroczę 110km/h...

Z nietypowych rzeczy zaobserwowałem nienaturalnie podbijanie obrotów kiedy samochód jest zimny. Przykładowo jadę 30km/h, gaz dosłownie muskam na 5-10% a on podbija mi i trzyma np. 2200obr/min.

Może ktoś coś podpowie ? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to wyrzucilo błąd spalonej 4 świecy i w zasadzie tyle. Ale objawy z "podbijaniem " obrotów miewalem już dużo wcześniej, jeszcze przed zaslepieniem EGR i wymiana turbiny. Podobnie wygląda kwestia z notlaufem. Po głowie chodzi mi jeszcze N75 ale "jadąc" po podcisnieniach za cholere go nie widzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszka turbo powinna być połączona bezpośrednio z N75- po nitce do kłębka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SotoM - jak zwykle liczyłem na Twoją odpowiedź.

Ma ktoś może jakiś schemat osprzętu tego silnika, bo albo mnie padło na oczy... albo padło mi na oczy... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, na zimnym silniku jak wcisnę gaz auto nabiera obrotów ale nie przyspiesza, za autem powstaje wielka chmura dymu po czym następuje strzał i auto idzie jak powinno.

Na ciepłym też się to czasem dzieje ale tylko po spokojnej jeździe a jak chce nagle przyspieszyć to chmura dymu obroty rosną i nagle strzał. Później auto przyspiesza bez problemu i nie ma tak dymu.

Mam taką hipotezę że w układzie wydechowym zbiera się sadza i trochę go przytyka, po daniu mocno gazu układ się odtyka i wszytko wraca do normy.

Auto ma prawie roczną turbinę i zaślepiony EGR fizycznie i programowo, brak DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że silnik nabiera obrotów a nie przyspiesza, to pewnie sprawka ślizgającego się sprzęgła, jak się ździebko przypali to wzrasta współczynnik tarcia i przestaje się ślizgać :decayed:

Nie wiemy na jaki kolor dymi to Twoje BPW ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że silnik nabiera obrotów a nie przyspiesza, to pewnie sprawka ślizgającego się sprzęgła, jak się ździebko przypali to wzrasta współczynnik tarcia i przestaje się ślizgać :decayed:

Nie wiemy na jaki kolor dymi to Twoje BPW ?

Dymi na szaro.

No ale gdyby się ślizgało to czy było by "uczucie" jakby układ wydechowy był przytkany aż nagle zaczyna oddychać pełną piersią.??

Dzieje się tak przy delikatnej jeździe, jak jeżdżę dynamicznie to tego objawu nie ma. No i oczywiście jest też tak przy zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dymi na szaro to sprawdź czy nie cieknie Ci z pompy tademowej na obudowę sprzęgła :decayed:

Miałem kiedyś taki przypadek że ciekło mi z tandemu właśnie na zimnym silniku, i przez to sprzęgło się ślizgało i jak się rozgrzewało podczas tego ślizgania to kopcił na szaro oparami napędu a jak wyschło to się przestawało ślizgać i kopeć znikał :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dymi na szaro to sprawdź czy nie cieknie Ci z pompy tademowej na obudowę sprzęgła :decayed:

Miałem kiedyś taki przypadek że ciekło mi z tandemu właśnie na zimnym silniku, i przez to sprzęgło się ślizgało i jak się rozgrzewało podczas tego ślizgania to kopcił na szaro oparami napędu a jak wyschło to się przestawało ślizgać i kopeć znikał :naughty:

a skąd w takim razie przyducha układu wydechowego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź to co opisałem, bo może nie być żadnej "przyduchy " :P , takie objawy może dawać ślizgające się sprzęgło i głupiejące z tego powodu ASR/ESP :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to sprawdzić, trzeba coś rozbierać?

Pompę tandemową masz z tyłu silnika (na wys. pokrywy wałków) o ile dobrze pamiętam, pomacaj ręką czy nie jest tam mokro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...