marian_em Opublikowano 18 Listopada 2015 Opublikowano 18 Listopada 2015 Witam Przetrzepałem już trochę forumowych tematów (zresztą nie tylko na tym forum) i nie mogę zlokalizować przyczyny problemu. Silnik 1,6ADP, założona była w nim instalacja 2 gen i od jakiegoś czasu zaczął się problem polegający na tym, że w losowych odstępach czasu silnik strzela w dolot i to dosyć mocno (przeważnie dzieje się to w momencie podjeżdżania pod wzniesienie - gaz lekko wciśnięty i ok 2tys. obrotów). Co ciekawe, po założeniu "gumki" na miejsce palę na gazie (pali od strzała) i robię kilkaset km bez problemu (ostatnio zrobiłem przez 3 dni ponad tysiąc i ani razu nie strzeliło a wieczorem niedaleko domu bum i stoję :] ). Nie ma żadnych błędów, kable WN i świece wymieniałem, kopułka i palec ideał, regulacja gazu była robiona na wszelkie możliwe sposoby także raczej bym to wykluczył - czy na "śrubie" czy na aktuatorze, na mieszance zbyt bogatej i średnio na jeża nie ma żadnej róznicy - auto w losowych odstępach czasu strzela i efekt jest taki jakby się wjechało w drzewo - potężne huknięcie i auto niemal staje w miejscu. Wypada jeździć tylko w nocy bo w dzień się ludzie dziwnie patrzą jak jedzie auto, nagle jebbbbbbb i za chwilę znów jedzie. Gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy? Co jeszcze mogę sprawdzić zanim go zezłomuję? Drugi problem jaki się pojawia to wolne obroty na gazie na poziomie 3-4tys (można jechać nie dotykając pedału gazu, nie wiem jak się zachowuje na benzynie bo ostatnio na niej jechałem gdzieś w marcu i było ok) ale to tylko jak jest zimno i przez ok minutę - dwie, wystarczy zgasić silnik i zapalić jeszcze raz na gazie wtedy wolne obroty wracają do normy, jeśli się. Gdzie szukać przyczyny?
y4kub Opublikowano 22 Listopada 2015 Opublikowano 22 Listopada 2015 miałem ten sa problem kiedyś, przyczyną było ze w dolocie masz mikser gazu i on powinien być uszczelniony od od strony filtra powietrza u mnie nie był, i w mikser miałem nie do końca wkręconego kolanka i efekt był taki jakby cześć gazu leciała w dolot zamiast w przepustnice. sprawdź na kompie czujnik temp.
osa_84 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Tez u siebie uszczelnialem bo byl tylko wlozony I przylapany na jedna srube. Uszelnilem go uszczelka I klejem fixall do konca jak jezdzilem nie pojawil sie ponownie problem. Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się